1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شرایط دریافت آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی اعلام شد

شرایط دریافت آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی اعلام شد

6 مهر 1395
  • 0

مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک در خصوص عمده مراجعه کنندگان طرح ترافیک به این مرکز گفت: در حال حاضر عمده مراجعه کنندگان آرم طرح ترافیک، مالکان خودروهای هیبریدی و برقی و افراد متقاضی دریافت آی دی کارت جدید طرح ترافیک به دلیل تعویض خودرو هستند.

مصطفی قنبرنژاد افزود: متقاضیان می توانند نسبت به تغییر نام مالک مجوز طرح ترافیک اقدام نمایند و طبق شرایط مصوب این امکان وجود دارد که مجوز را برابر ضوابط تغییر دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: مالکان خودروهای عمومی تهران می توانند در هر زمانی که تمایل داشته باشند نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند لذا هیچگونه محدودیتی برای صدور مجوز طرح ترافیک برای این افراد وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به مراجعانی که مجوز دریافت کرده اند ولی با جریمه خودروهایشان مواجه می شوند گفت: دوربین ها به هیچ وجه اشتباه نمی کنند، این اشتباه از طرف خود افراد رخ می دهد، شهروندانی که در هنگام ثبت نام طرح ترافیک، حرف و یا عدد پلاک خودرو را به اشتباه ثبت کرده باشند پس از ثبت نام می توانند با مراجعه به مرکز صدور طرح ترافیک نسبت به تغییر شماره پلاک خود اقدام نمایند لذا طی مکاتبات مرکز با پلیس راهور جریمه این افراد که ناشی از اشتباه اولیه در ثبت اطلاعات آنها است بخشوده خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص تخلفاتی که برای پوشاندن پلاک خودروها بوجود می آید، اظهار داشت: در صورت بروز تخلف و پوشاندن شماره پلاک از سوی رانندگان، این متخلفان از طریق چک اپراتور و شماره ثبت شده دوربین های پلاک خوان جریمه خواهند شد و در صورتی که در حین ارتکاب به جرم دستگیر شوند برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوزهای روزانه طرح ترافیک با سه تعرفه مختلف (ساعت 6 و نیم صبح به بعد، 10 صبح به بعد و 14 بعد از ظهر به بعد) در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

قنبر نژاد در ادامه در خصوص طرح ترافیک روزانه و هفتگی عنوان کرد: متقاضیان می توانند بنا به انتخاب خود نسبت به اخذ مجوز روزانه و یا هفتگی طرح ترافیک اقدام نمایند که جهت تهیه اینگونه مجوزها با تلفن همراه و شماره گیری #137* و سایت شهرداری تهران (www.tehran.ir) می توانند مجوزهای روزانه طرح را دریافت کنند.

وی بیان کرد: دریافت مجوز روزانه مستلزم داشتن کارت شتاب با رمز دوم و همچنین اخذ مجوز از مراکز معاینه فنی برای خودرو مذکور می باشد.

وی اذعان داشت: افرادی که در مبادی ورودی طرح ترافیک نسبت به فروش آرم های روزانه طرح اقدام می کنند هیچگونه ارتباطی با شهرداری تهران ندارند چرا که آرم های طرح ترافیک تنها از طریق سیستم های هوشمند در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه جریمه افراد فاقد مجوز طرح ترافیک در صورت تردد روزانه از طریق دوربین تا سه بار تکرار خواهد شد، تاکید کرد: متقاضیان آرم های روزانه طرح ترافیک می توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند.

قنبرنژاد بیان کرد: شهروندان با توجه به ساعات تردد انتخابی خود می توانند مدیریت زمان داشته باشند تا در کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی پایتخت موثر باشند همچنین در زمان هایی که آلودگی هوا شدت می یابد براساس اعلام کمیته اضطرار، صدور مجوزهای روزانه و هفتگی طرح متوقف می شود.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات صدور طرح ترافیک تاکید کرد: در سال 94 مجوزهای طرح ترافیک با تغییراتی کلی صادر شد و مجوزهای سالانه به مجوزهای روزانه سالانه تبدیل گردید لذا پرداخت عوارض طرح برطبق روزهای انتخابی تردد متقاضیان تعیین و این تغییرات شامل سهمیه بگیران نیز می شود.

مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک در پایان در رابطه با طرح کاهش اضافه کرد: اجرای طرح کاهش در تقلیل آلودگی هوای پایتخت بسیار حائز اهمیت است و مرکز صدور مجوز طرح ترافیک در راستای تحقق طرح کاهش، دارا بودن خودروها به برگه معاینه فنی و سلامت خودرو اقدام به صدور مجوز طرح ترافیک می نماید.

منبع:ایران جیب



نظرات