1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. چرا شورای رقابت گران فروشی خودرو را به موقع اعلام نمی‌کند؟

چرا شورای رقابت گران فروشی خودرو را به موقع اعلام نمی‌کند؟

6 تیر 1396
  • 2

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در واکنش به گزارش «پاسکاری نظارت بر قیمت خودرو بین شورای رقابت و سازمان حمایت» و گلایه های مردمی از افزایش قیمت خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همواره در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان حداکثر تلاش و مساعی لازم را به عمل آورده است و این موضوع جزو وظایف ذاتی این سازمان بوده است. به نحوی که پیش از ورود شورای رقابت به مبحث قیمت‌گذاری خودرو با برگزار جلسات کمیته خودرو نسبت به تعیین قمیت خودروهای مشمول اقدام و با توجه به در اختیار بودن اطلاعات قیمت های مصوب وظایف مرتبط با نظارت و بازرسی بر حسن اجرای قیمت‌های مصوب را اعمال نموده است.

از اسفند ماه ۱۳۹۱ به استناد مجموعه قوانین اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای رقابت عهده‌دار تنظیم دستورالعمل قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار خودرو گردید و به تبع موضوع یاد شده طی مصوباتی قیمت برخی خودروها تعیین گردید.

بر این اساس ضرورت دارد تا شورای مذکور نسبت به وجاهت افزایش قیمت اخیر خودرو به صورت مشخص و به تفکیک هر یک از خودروها اظهارنظر نمایند چرا که آخرین مصوبه شورای مذکور در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ بر قیمت‌گذاری برخی خودروها (بدون اشاره به نام و قیمت) و همچنین عدم نیاز به قیمت‌گذاری برخی از خودروها به دلیل شرایط رقابتی (بدون اشاره به نام و قیمت) تاکید می‌نمایند.

درباره وظایف نظارتی این سازمان بر افزایش قیمت خودرو، پرواضح است که موضوع نظارت بر حسن رعایت قیمت‌های مصوب مستلزم ارائه اطلاعات به‌هنگام از ناحیه مرجع تعیین قیمت است که طی سنوات گذشته این مهم به طور کامل توسط شورای رقابت محقق نگردیده است.

مردم گران فروشی خودرو را به سازمان حمایت اعلام کنند

بنابراین گزارش با این وجود در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، این سازمان دلایل و مستندات افزایش قیمت را از شرکت‌های تولیدی مطالبه نموده تا در صورت احراز گرانفروشی و مغایرت با ضوابط عمومی قیمت‌گذاری متناسبا اقدام نمایند.

ضمنا از همه مردم شریف کشورمان درخواست می‌شود هرگونه شکایت یا گزارش در خصوص تخلفات اقتصادی نظیر گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و … را از طریق شماره ۱۲۴ به سامان دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس تا اقدام قانونی متناسب آن انجام پذیرد.



نظرات

  • همت همت (7 تیر 1396 ساعت 14:15)

    همه دستشان توی یک کاسه است برای سرکیسه کردن مردم بینوا

  • مهدی مهدی (7 تیر 1396 ساعت 09:36)

    داداش گران فروشی 2008 را پیگیری کنید قیمت ماشین حداکثر 55 میلیونه اما آقایان تا مرز 95 میلیون پیش رفته داند
    2008 همان 206 است با بیست درصد بهبود حالا قیمت 206 اگه 35 میلیونه بگو 2008 چند میشه فوقش 55 میلیون تومان
    خیانت گران فروشی - خیانت گران فروشی
    اگه قیمتش بیش از 90 میلیون باشه در سال اول شاید 1000 تا بفروشه اما در سال های بعد حداکثر 50 تا میفرشه شاید