1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خودرو های قاچاق توقیفی ، مجوز واردات گرفتند

خودرو های قاچاق توقیفی ، مجوز واردات گرفتند

18 شهریور 1395
  • 0

رئیس سازمان اموال تملیکی با اشاره به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به کشور تصریح کرد: بر این اساس 137 خودروی مد نظر می‌تواند از طریق مزایده و مذاکره به داخل کشور وارد شود.

در مورد اینکه امروز هیأت عمومی دیوان عدالت اداری امروز رایی صادر کرده که خودروهای با قدرت بالای 2500 سی‌سی می‌تواند وارد کشور شوند، با این حساب وضعیت خودروهای بالای 2500 سی‌سی متروکه که برنامه صادرات آن تهیه شد، چیست؟ اظهار داشت: این رای جنبه اجرایی دارد و صاحبان خودروهای متروکه باید تکلیف را روشن کنند.

رئیس سازمان اموال تملیکی تصریح کرد: این خودروها متروکه شده و اختیار تعیین تکلیف آن بر عهده سازمان اموال تملیکی شده است و با صاحب کالا برنامه‌ریزی برای آن 2 حالت وجود دارد.

وی ادامه داد: می‌توان براساس مقررات مزایده برگزار کرد و در این مزایده شرکت کرده و خودروی خود را خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان خودروهای متروکه بالای 2500 سی‌سی را طبق این مصوبه به صاحبان آنها بازگرداند، تصریح کرد: نمی‌توان پس داد چون 2 مشکل داشتند. براساس مصوبه دولت امکان عرضه آنها در داخل وجود نداشت و طبق مقررات برای فروش یا صادرات در اختیار سازمان قرار گرفته، بنابراین صاحبان آن نقشی در فروش ندارند، اما درآمد حاصل از فروش به آنها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: صاحبان خودرو می‌توانند خودشان در برگزاری مزایده، خودروی خود را خریداری کرده، اما اولویتی برای صاحبان کالا وجود ندارد و با بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر 137 خودروی بالای 2500 سی‌سی متروکه وجود دارد که برنامه‌ریزی برای صادرات آنها شروع شده بود که با مصوبه امروز هیأت عمومی دیوان عدالت اداری باید از طریق مزایده فروخته شود و اگر امکان مزایده نداشت، در مذاکره با صاحبان آنها فروخته می‌شود.

دلیری با اشاره به اینکه رای دیوان عدالت اداری باید به صورت رسمی به سازمان برسد، عنوان کرد: پس از آن می‌توان در این رابطه تصمیم‌گیری دقیق داشت، اما روش کار همین است که توضیح دادم و با مصوبه جدید این خودروها می‌توانند به داخل کشور وارد شوند.

شهریور ماه سال 93 دولت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور را ممنوع کرد که با رای دیوان عدالت اداری به جای صادرات خودروهای متروکه شده به داخل خواهند آمد.

منبع:ایران جیب



نظرات