1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. کمپین خرید خودرو صفر ممنوع بازگشته است؟

کمپین خرید خودرو صفر ممنوع بازگشته است؟

8 خرداد 1396
  • 0

حدودا دو سال پیش در چنین روزهایی کمپینی با نام «خرید خودرو صفر ممنوع» در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت و بخشی از مشتریان به هوای کاهش شدید قیمت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی به آن پیوستند. حرف اعضای کمپین موردنظر این بود که مشتریان باید خرید خودروهای داخلی را تحریم کنند تا در نهایت خودروسازان مجبور شوند از یکسو قیمت محصولات خود را کاهش داده و ازآن سو کیفیت را نیز افزایش دهند. از نظر کمپینی‌ها، خودروسازان باید قیمت محصولات خود را به نصف یا حتی کمتر از نصف می‌رساندند و کیفیت را نیز تا حد قابل لمسی بالا می‌بردند.

 کمپین خرید خودرو صفر ممنوع بازگشته است؟

هر چند در ابتدا به‌نظر می‌رسید ریشه چنین کمپینی، مردمی است، با این حال بعدها مشخص شد پشت این ماجرا، انگیزه‌های سیاسی وجود داشته و برخی به‌دنبال زیر سوال بردن فعالیت‌های اقتصادی دولت بوده‌اند. هرچه بود، کمپین موردنظر، خطری جدی را متوجه صنعت خودرو کشور کرد، تا جایی که خودروسازان در فروش محصولات خود به مشکل برخوردند.اوضاع به شکلی پیش رفت که حتی زنگ خطر اشتغال در صنعت خودرو نیز به صدا درآمد و از همین رو دولت مجبور به مداخله شد و با در نظر گرفتن تسهیلاتی 25 میلیون تومانی، عملا دومین صنعت بزرگ ایران را از ورطه‌ای خطرناک نجات داد.

حالا با گذشت یک سال و نیم از شکست کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» ماجرایی مشابه در حال جان گرفتن در شبکه‌های اجتماعی است و این بار وعده‌هایی بسیار جذاب را به مخاطبان خود می‌دهد. بنا به ادعای گردانندگان این کمپین، خودروسازان قرار است به‌دلیل کاهش فروش، قیمت محصولات خود را به‌شدت پایین بیاورند و مثلا پراید را با 10 میلیون تومان و پژو 405 را با 17 میلیون تومان عرضه کنند.

البته ظاهرا اطلاعات کمپینی‌ها بسیار قدیمی است، چه آنکه آنها به مخاطبان خود وعده داده‌اند در صورت مقاومت در تحریم خرید خودرو، قیمت مگان به 28 میلیون تومان خواهد رسید. این در حالی است که خط تولید مگان چند سالی است متوقف شده است. نکته دیگر اینجاست که خودروسازان داخلی در سال گذشته با افزایش 40 درصدی تولید مواجه شده‌اند و این موضوع به وضوح نشان می‌دهد آنها با مشکل فروش روبه‌رو نبوده و از طرفی، برنامه‌ای برای کاهش قیمت محصولات شان ندارند.

منبع : ایران جیب



نظرات