1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. جریمه توقف روی خط کشی عابر پیاده چقدر است؟

جریمه توقف روی خط کشی عابر پیاده چقدر است؟

28 اسفند 1395
  • 2

با نصب دوربین در چهاراه برخی کلان‌شهرها از جمله اصفهان ، رانندگانی که روی خط عابر پیاده توقف کنند 60 هزار تومان جریمه می شوند .

 جریمه توقف روی خط کشی عابر پیاده چقدر است؟

همایون یزدان پناه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 330 تقاطع چراغ دار در سطح شهر اصفهان وجود دارد که 170 مورد آن کنترل هوشمند می شوند و مشخص می کند که کدام منطقه از سطح شهر ترافیک روان و کدام منطقه از شهر دارای ترافیک سنگین تری می باشد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: 170 دوربین نظارت تصویری نیز در تقاطع های مختلف سطح شهر به کار گرفته شده و همچنین 40 دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در حال عملیاتی شدن می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز افزود: با به کارگیری این دوربین ها رانندگانی که بر روی خطوط عابر پیاده ایست کنند مشمول جریمه 60 هزار تومانی خواهد شد.

یزدان پناه تصریح کرد: مهمترین وظیفه این مرکز نظارت لحظه ای بر ترافیک شهر با استفاده از ابزارهای نوین، کمک به رفع حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی و همچنین جمع آوری داده ها و اطلاعات ترافیکی از طریق حس گرهای سطح شهر به صورت تصویری - القایی و مغناطیسی است.

وی با اشاره به اینکه زمانبندی چراغ های راهنمایی و رانندگی توسط کنترل کننده های هوشمند انجام می شود، گفت: زمان این چراغ ها متناسب با میزان ترافیک تغییر می کند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • عرفان عرفان (2 فروردین 1396 ساعت 12:16)

    واقعا طرح کارامدی بود... از زمانی که این دوربین ها نصب شده نظم قرارگیری ماشین پشت خط عابر پیاده عالی شده...! کاش برا بین خطوط حرکت کردن هم برنامه ای اجرا میشد...

  • دیبا دیبا (29 اسفند 1395 ساعت 17:25)

    تمام این دوربینهای نصب شده فقط برای چاپیدن رانندگان است کسی به فکر رفاه مردم نیست فقط راهی است برای پول دراوردن از مردم بیچاره