1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. خریداران خودروهای مونتاژی آمریکا در ایران تعیین تکلیف شدند

خریداران خودروهای مونتاژی آمریکا در ایران تعیین تکلیف شدند

14 دی 1395
  • 0

خریداران خودروهای مونتاژ آمریکا در ایران که موفق به شماره‌گذاری این خودروها نشده‌اند می‌توانند نسبت به عودت خودروی خریداری شده و بازپس‌گیری وجه واریزی خود اقدام کنند.

تعیین تکلیف خریداران خودرو های ساخت آمرییکا

مشکل خریداران این خودروها (از جمله تویوتا کمری هیبرید، بی‌ام‌و X۴ و هوندا CRV) که به دلیل نداشتن پلاک قادر به استفاده از آنها نیستند را از شرکت‌های واردکننده این خودروها پیگیری شده و آنها نیز در پاسخ اعلام کردند که خریداران می‌توانند این خودروها را عودت داده و نسبت به دریافت وجه خود اقدام کنند.

در این زمینه مرتضی پورحسین - مدیر ارتباطات شرکت پرشیا خودرو (واردکننده محصولات بی‌ام‌و)، اظهار کرد: "خودروی بی‌ام‌و X۴ وارد شده، مونتاژ آمریکا بوده و دچار مشکل توقف شماره‌گذاری شده است. در این زمینه به خریداران این خودرو اعلام کرده‌ایم که حل مشکل توقف شماره‌گذاری در اختیار ما نیست، بنابراین یا می‌توانند برای حل مشکل صبر کرده یا خودرو را پس داده و وجه خود را دریافت کنند که برخی خریداران نیز نسبت به عودت خودروی خود اقدام کرده‌اند".

رضا صحرایی - مشاور گروه صنعتی گلرنگ (واردکننده محصولات هوندا)، نیز گفت: " متاسفانه مسوولان حوزه شماره‌گذاری خودرو پاسخگو نیستند و مردم نیز حق دارند که از خودروی خریداری شده خود استفاده کنند. بنابراین با وجود مشکلات نقدینگی که به دلیل توقف غیرقانونی شماره‌گذاری این خودروها دچار آن شده‌ایم، هر کدام از خریداران که تمایل داشته باشند می‌توانند نسبت به پس دادن خودرو و دریافت وجه خود اقدام کنند. البته برخی نیز تاکنون خودروی خود را پس داده و وجه‌ واریزی را دریافت کرده‌اند".

یکی از مسوولان شرکت ایرتویا (واردکننده محصولات تویوتا)، نیز در این زمینه اعلام کرد: "بیشتر خودروهای کمری هیبرید وارداتی که مونتاژ آمریکا هستند قبل از ایجاد مشکل اخیر، شماره‌گذاری و تحویل مشتریان شده‌اند و تنها تعداد معدودی از این خودروها شماره‌گذاری نشده‌اند که در حال رایزنی با مرکز شماره‌گذاری برای حل مشکل آنها هستیم. طبق قرارداد، خریداران این خودروها در صورت تمایل می‌توانند نسبت به باز پس دادن خودرو و دریافت وجه خود اقدام کنند".

یکی از مسوولان فروش شرکت افرا موتور (واردکننده محصولات ولوو)، نیز اعلام کرد که هیچ یک از خودروهای ولوو وارد شده از سوی این شرکت مونتاژ آمریکا نبوده و دچار مشکل توقف شماره‌گذاری نشده است و اگر خودروی ولووی مونتاژ آمریکا وارد ایران شده باشد، از سوی واردکنندگان متفرقه صورت گرفته است.

علاوه بر شرکت‌های یاد شده، واردکنندگان غیر رسمی و متفرقه نیز ممکن است در زمان آزاد بودن واردات، خودروهای مونتاژ آمریکا را از کشورهای همسایه خریداری و وارد کرده و به مشتریان فروخته باشند که در این زمینه دسترسی به این واردکنندگان وجود نداشته و سرنوشت خریداران این خودروها هم مشخص نیست.

اخیرا رییس انجمن واردکنندگان خودرو خبر داده که به دلیل توقف شماره‌گذاری از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز سرانجام ثبت سفارش واردات خودروهای ساخت آمریکا را متوقف کرده است.

منبع:ایسنا



نظرات