1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

4 اردیبهشت 1397
  • 7

امروزه با توجه به افزایش نقل و انتقالات باری، به خصوص در داخل شهر، کامیونت ها جایگاه خوبی را در داخل کشور به خود اختصاص داده‌اند و امروزه هر سمتی که سر بگردانیم، آن ها را در جای جای شهر مشاهده می‌کنیم.

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

ایسوزو که در ایران توسط بهمن دیزل عرضه می‌شود ، یک نمونه از خودرو های باری کوچک نامبرده می‌باشد.

در سبد محصولات ایسوزو در ایران، در حال حاضر کامیونت های5.2 تن، 6 تن و 6 تن شیلر و 8.4 تن و کامیون های FVR و FVZ درحال فروش می‌باشند.

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

از دید طراحی و زیبایی، کامیونت های ایسوزو در مقایسه با دیگر رقبا، طراحی خاص و جلب توجه کننده ای ندارد و کابین های به ظاهر کوچک ولی جادار، چراغ های زوزنقه ای شکل و پرنور و جلو پنچره ای ساده، همگی جزئی از نمای تشکیل دهنده این کامیونت‌ها می‌باشند، با این حال ما معتقدیم که خودرو های باری نیز باید طراحی بدنه زیبایی داشته باشند و این مسئله ای حائز اهمیت است، با این اوصاف، ایسوزو نیز مثل دیگر خودرو های باری ژاپنی، دارای طرحی ساده است و ظرافت خاصی در آن به کار نرفته، نه تهاجمی به نظر می‌رسد و نه کودن! ولی همانطور که میدانیم، هدف از خرید این خودرو های باری، کاربردی بودن و سود دهی آن‌هاست.

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

از نظر کاربردی بودن می‌توان ایسوزوها را یکی از بهترین خودرو های باری کوچک در دنیا نام برد و اگر چرخی در شهر های بزرگ آمریکایی، اروپایی و آسیایی بزنیم، این کامیونت‌ها را حتما مشاهده خواهیم کرد . جثه کوچک و جمع و جور این کامیونت‌ها، ویژگی مثبتی است که برای جابجایی بار در شهر های شلوغ و خیابان های کوچک به چشم می آید همچنین بهره وری بالا و کارکرد مناسب با استهلاک پایین، ویژگی مثبت دیگری است که چشم رانندگان را به دنبال خود می‌کشاند، چون ویژگی که مد نظر رانندگان قرار دارد، کم استهلاک بودن، تامین قطعات و هزینه تعمیر کمتر می‌باشد و این ویژگی‌ها همیشه از شاخصه‌های خودرو های ژاپنی و چه بسا ایسوزو بوده.

امروزه بسیاری از رقبای چینی و کره ای نیز این ترفند ایسوزو را دنبال می‌کنند و همین دلیل به محبوبیت کامیونت‌های ایسوزو در ایران افزوده است.
پیشرانه ایسوزو در سری کامیونت‌ها، پیشرانه های دیزلی 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا، با تزریق مستقیم سوخت و مجهز به اینترکولر و توربوشارژر می‌باشد و در سه حجم 3 لیتری در کامیونت 5.2 تن، 5.2 لیتری در کامیونت 8.5 تن و 6 تن و 3.8 لیتری در کامیونت 6 تن شیلر ارائه می‌شود.

کامیونت های ایسوزو از نظر شتاب گیری و عملکرد، امتیاز خوبی را دریافت می‌کنند و نکته مهم در خصوص خودروهای باری، واکنش خودرو ها در شرایط و جاده های مختلف در شرایط آب و هوایی متفاوتی است که ایسوزو به خوبی توانایی همگام شدن با محیط را دارد و از نظر خودرویی برای کار در مقایسه با رقبای هم قیمت، قطعات آن در همه جا پیدا می‌شود و شما نگران تعمیرکار و تامین قطعات این خودرو نخواهید بود...

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

سواری ایسوزو در میان رقبا بسیار نرم و کاملا فرمان پذیر می‌باشد و حس سوار شدن به یک خودرو سواری را به راننده القا می‌کند، حتی رانندگی با این دست کامیونت‌ها و مینی بوس‌ها نیز کاملا شبیه یک خودرو سواری است.

صندلی هایی راحت به همراه داشبوردی ساده، فضای داخل کابین کوچک را جادار نشان می‌دهد و در حرکت صدای موتور را به سختی خواهید شنید مگر در سرعت های بالا که تمامی کامیونت های هم رده، اینچنین می‌باشند.

از نظر امکانات داخلی، شاهد نصب موارد خاصی نیستیم و سیستم پخش صوتی، کولر، شیشه بالابر برقی، داشبوردی ساده و بی صدا به همراه کلید هایی بزرگ که به راحتی قابل دسترس هستند و فرمان هیدرولیک تنها امکانات در اختیار راننده می‌باشند.
در انتها می‌توان گفت که ایسوزو خودروهایی ساده و قوی عرضه می‌کند که از نظر عملکرد و سیستم فنی نیز همیشه همراه شماست و رفیق نیمه راه نخواهد بود! و اگر با آن مدارا کنید، کم خرج و دوستدار جیب شما خواهد بود و به دلیل جثه کوچک و فرمان پذیری مناسب، در شهر های شلوغ و پرترافیک و یا خیابان های تنگ، کمتر به مشکل بر می‌خورید و از نظر قیمتی نیز معقول می‌باشد.

ایسوزو می‌تواند انتظار هایی که از یک خودرو کار دارید را برای شما برآورده کند.

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن

معرفی و بررسی کامیونت‌های ایسوزو گروه بهمن



نظرات

  • رحیم ... رحیم ... (23 فروردین 1402 ساعت 17:57)

    سلام مصرف سوخت ایسوزو p700در ۱۰۰ کیلو متر چقدر است

  • محمود محمود (28 شهریور 1399 ساعت 12:52)

    سلام ببخشید یه سوال داشتم هرچ سریع تر جواب بدین ممنون میشم آیا صندلی ایسوزو کله جدید روی ایسوزو کله قدیم نصب میشه یا ن

  •  Siamak Siamak (10 آبان 1397 ساعت 00:35)

    سلام میخواستم بدونم کله ایسوزو چجوری میره بالا ممنون.

  • احسان سرافراز احسان سرافراز (2 خرداد 1397 ساعت 17:17)

    کامیونت ایسوزو واقعا کامیونت خوبیه و از همه لحاظ به نظرم توی این بازار آشفته می تونه کمک حال راننده ها باشه فقط اگه ی خرده توی پرداختش کمکمون کنن .

  • ramin ramin (7 اردیبهشت 1397 ساعت 17:12)

    با تشکر از سایت خوبتون ، ایسوزوهای جدید 6 دنده هستند دنده 6 از مدل 93 به بالا اضافه شده و انصافا ماشین خیلی خوبی هست

  • رهگذر رهگذر (4 اردیبهشت 1397 ساعت 16:50)

    بزرگترین نقطه ضعف کامیونت های ایسوزو شرکت بهمن اینه که کابین خواب ندارند،حتی کامیونت های الوند و کاوه و جک هم به این نکته پی بردند و برای کامیونتهاشون کابین خواب راننده در نظر گرفتند و دوم اینکه اگر موتورش یورو ۶ بود به جای مصرف سوخت گازوئیل بیست و سه لیتر ۲۳لیتر به ازای صد کیلومتر میتوانست مصرف سوخت را به ۱۴یا۱۶لیتردر۱۰۰ کیلومتر برسونه که درحال حاضر موتورهای ایسوزو از استاندارد یورو ۴چهار بهره میبرند نه یورو ۶شش

    Trucker Trucker (14 شهریور 1400 ساعت 15:42)

    میدونی فقط تو کشور ما با کامیونت مسافت های بالا طی میشه درصورتی ک کامیونت مال داخل شهره و واسه همینه ک جای خوابی تعبیه نشده
    شرکت های چینی دزد ولی روماشینای بنجلشون ی کابین نوزاد گذاشتن