1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. لزوم توجه دولت به تامین خودروهای هیبریدی و الکتریکی

لزوم توجه دولت به تامین خودروهای هیبریدی و الکتریکی

4 مهر 1397
  • 1

تازمانی‌که واردات خودرو مجاز بود، حجم روبه رشدی از واردات را خودروهای هیبریدی از برندهای تویوتا، لکسوس‌، هیوندای‌، کیا و میتسوبیشی به خود اختصاص می‌دادند اما بسته شدن واردات خودرو امکان استفاده از این تکنولوژی‌های نوین جهت کنترل آلودگی هوا در کلان‌شهرها را متوقف کرد.

لزوم توجه دولت به تامین خودروهای هیبریدی و الکتریکی

با آغاز مهرماه و سرد شدن نسبی هوا و از آن مهم‌تر افزایش ترافیک به‌دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، شاهد افزایش آلودگی هوا طی چند روز اخیر هستیم. این موضوع ضرورت توجه به استفاده از خودروهای هیبرید و الکتریکی را دو چندان می‌کند. تازمانی‌که واردات خودرو مجاز بود، حجم روبه رشدی از واردات را خودروهای هیبریدی از برندهای تویوتا، لکسوس‌، هیوندای‌، کیا و میتسوبیشی به خود اختصاص می‌دادند اما بسته شدن واردات خودرو امکان استفاده از این تکنولوژی‌های نوین جهت کنترل آلودگی هوا در کلان‌شهرها را متوقف کرد.

حال جا دارد دولت، خودروسازان دولتی و بخش خصوصی را ترغیب کند تا به سرمایه‌گذاری تولید، مونتاژ یا واردات خودروهای الکتریکی و هیبرید بپردازند. در کناربرندهای معروف اروپایی و آسیایی، برخی از برندهای چینی نیز تا امروز خودروهای برقی موفقی را عرضه کرده‌اند که جای آنها در بازار خودرو ایران خالی است.

لزوم توجه دولت به تامین خودروهای هیبریدی و الکتریکی

از آن‌طرف در صورت در نظر گرفتن تسهیلات تشویقی مناسب و همچنین فشار به خودروسازان دولتی، پروژه خودروهای هیبرید تحقیقاتی خودروسازان با سرعت بیشتری دنبال شده و زودتر به مدل تولیدی تبدیل خواهند شد. جا دارد دولت به‌دلیل تحریم‌ها و بسته شدن واردات، این موضوع را پشت گوش نیندازد و با اتخاذ سیاست‌های بجا، زمینه تامین خودروهای هیبرید را فراهم کند.



نظرات

  • ایلیا ایلیا (4 مهر 1397 ساعت 12:31)

    من نمی فهمم اینهایی که لایک منفی میزنن دقیقا چی تو مغزشون میگذره؟!!! البته اگه مغزی هم در کار باشه!