1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تصادفات

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تصادفات

25 مهر 1397
  • 7

امروزه در تمام جهان بجز ایران، رقابت بسیار شدیدی میان خودروسازان مختلف وجود دارد تا با تولید محصولی بهتر از رقبا، به فروش بهتر دست یافته و سهم خودرا در بازار افزایش دهند.

این رقابت در تمام پارامترهایی که برای یک خودرو حائز اهمیت است به چشم میخورد، خودروسازان جهانی مدام در حال تحقیق و سرمایه گذاری برای بهبود ایمنی، طراحی، مصرف سوخت و..... هستند.

اما برای سنجش این موارد، در همه جای دنیا مجلات و سازمان‌های مختلفی به وجود آمده اند تا با بررسی محصولات خودروسازان، صحت ادعای آنان در مورد ویژگی های مختلف این محصولات را بیآزمایند. یکی از موسساتی که در زمینه آزمایش ایمنی خودروها فعالیت می‌کند، euroncap یا موسسه ارزیابی خودروهای جدید اروپاست.

این موسسه وظیفه سنجش ایمنی تمام خودروهایی که قصد فروش در اروپا را دارند می پردازد و نتایج این آزمون‌ها را بر روی وب سایت خود منتشر می‌کند، در این مطلب به معرفی 5 خودرویی که ضعیف ترین نتایج را در تست های تصادف سال 2017 این موسسه داشته اند معرفی می‌پردازیم.

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap



1-فیات پونتو

این خودروی کوچک فیات که هم اکنون نسل سوم آن به بازار عرضه می شود، در تست تصادف با اقتدار عنوان ضعیف ترین خودرو را به دست آورده و هیچ ستاره ایمنی دریافت نکرده است! این خودرو در حفظ ایمنی سرنشینان بزرگسال 51درصد،سرنشینان خردسال 43 درصد، عابران پیاده 52 درصد و در بخض سیستم های کمکی ایمنی نیز صفر درصد امتیازات را دریافت کرده است.

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap



2-فورد ماستانگ

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap

رتبه دوم ضعیف ترین ها به خودرویی نام آشنا و محبوب می رسد، نسل ششم ماستانگ افسانه ای، با کسب تنها 2 ستاره ایمنی، در جدول ناامن ترین خودروهای 2017 در رتبه دوم ایستاده است، نتیجه ای که موجب نا امیدی بسیاری از هواداران این خودرو شد!
ماستانگ در حفظ ایمنی سرنشینان بزرگسال 72 درصد،سرنشینان خردسال 32 درصد، عابران پیاده 64 درصد و در بخض سیستم های کمکی ایمنی نیز 16 درصد امتیازات را دریافت کرده است.

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap



3-فیات 500

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap

رتبه سوم، باز هم به محصولی از فیات اختصاص دارد، فیات 500 که نمونه هایی از آن در کشور ما نیز حضور دارندو برچسب قیمت آنها، مانند نتایج تست تصادف این خودرو، بسیار عجیب و تعجب بر انگیز است...، این کوچچولوی جذاب فیات با کسب 3 ستاره ایمنی، از آخر سوم شده است!
این خودرو در حفظ ایمنی سرنشینان بزرگسال 66 درصد،سرنشینان خردسال 49 درصد، عابران پیاده 53 درصد و در بخض سیستم های کمکی ایمنی نیز 27 درصد امتیازات را دریافت کرده است...

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap



4- دی اس 3

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap

چهارمین خودروی این لیست نیز در ایران حضور دارد و در حال حاضر، با برچسب قیمتی کاملا بی ربط به جثه اش، خرید و فروش میشود، این کوچولوی لوکس فرانسوی نیز همانند رقیب خود، فیات 500 موفق به کسب 3 ستاره ایمنی شده است.
دی اس 3 در حفظ ایمنی سرنشینان بزرگسال 69 درصد،سرنشینان خردسال 37 درصد، عابران پیاده 55 درصد و در بخض سیستم های کمکی ایمنی نیز 29 درصد امتیازات را دریافت کرده است...

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap



5- اپل کارل

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap

پنجمین خودرو حاضر در این لیست نیز از کلاس سوپر مینی ها است، این هاچبک شهری اپل هم همانند دو رقیب دیگر خود، 3 ستاره ایمنی کسب کرده است. اپل کارل در حفظ ایمنی سرنشینان بزرگسال 61 درصد،سرنشینان خردسال 60 درصد، عابران پیاده 58 درصد و در بخض سیستم های کمکی ایمنی نیز 25 درصد امتیازات را دریافت کرده است...

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap

همچنین رتبه های ششم تا پانزدهم نیز خودروهایی مانند فیات دوبلو، ام جی ZS، آلفا رومئو جولیتا، فورد ka+، تویوتا آیگو، رنو داستر، سیتروئن مهاری الکتریکی، کیا رپیکانتو، فورد c-max و فورد گرند c-max به چشم می خورند، در زیر میتوانید جدول ضعیف ترین خودروها و امتیازات کلی آنها را مشاهده نمایید.

معرفی ضعیف ترین خودرو های سال 2017 در تست تصادف Euroncap

البته به طور کلی تقریبا کل خودروهایی که در رتبه 6 تا 15 قرار گرفته اند، نتایجی بسیار نزدیک به یکدیگر داشته اند و همگی 3 ستاره ایمنی را نیز بدست آورده اند، این خودروها در ایمنی بزرگسالان تقریبا در یک سطح عمل کرده اند و نمره ای بین 71 تا 76 درصد بدست آورده اند، در زمینه ایمنی کودکان اما بعضی خودروها مانند سیتروئن مهاری بهتر از دیگران عمل کرده اند....، در حفظ ایمنی عابر پیااده نیز نتایج از 46 درصد (مهاری) تا 64درصد (تویوتا آیگو) متغیر است، نمرات بدست آمده توسط این خودروها در زمینه سیستم های کمک ایمنی نیز بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و از 25 تا 29 درصد اعلام شده است...

برای مشاهده دیگر نتایج میتوانید به وب سایت موسسه یورو انکپ مراجعه نمایید.

نویسنده: امیرعطا فکری

منبع car.ir


نظرات

  • میعاد میعاد (24 شهریور 1400 ساعت 00:22)

    یا پراید رو کلا ماشین حساب نکردن. یا سایپا و ایران خودرو رو کلا کارخونه حساب نکردن. یا خودرو های ایرانی ایمنی کافی رو داشته. دقت کنید که ایمنی فقط تصادف کردن و جمع شدن ماشین تا اتاق نیس. ایمنی خیلی کسترده تره. مث قدرت شاسی و متناسب بودن قدرت موتور با بدنه یا مث وضعیت فنی ماشین و گیربکس و حدود ایمنی و...

  • آریا حسینی فرد آریا حسینی فرد (4 بهمن 1399 ساعت 02:13)

    چجوری اون وقت میگن دویست شش چهار ستاره ایمنی مسخره ها شما ها موستانگ رو با دویست شش عوض کنید من با منت قبول میکنم

  • آزاد آزاد (28 مهر 1397 ساعت 08:44)

    بعد ایران از خودش به پراید و پژو4ستاره میده.داداش یاستاره های اونا بزرگتره یا شتاره های شما شمعه.لامصب از ضعفهای خودمون و راه حل برطرف کردنش بگو.نرو از غولهای خودروساز دنیا ایراد بگیر.کدوم خودرو تو دنیا با سرعت 20کیلومتر مصدوم داشته؟پراید کشته داده با این سرعت.چپ کرده.موتور زده بهش پای سرنشین پراید شکسته.

  • قاسم قاسم (26 مهر 1397 ساعت 21:17)

    در این رده بندی خودروی پراید و پژو در ریکینگ نیستند پس بنابراین نتیجه میگیریم تولیدات سایپا و ایرانخودرو بسیار ایمن تر از فیات فورد تویوتا و.‌‌‌‌.. هستند تولید ملی افتخار ملی

  • راد راد (26 مهر 1397 ساعت 16:39)

    خوبه که پراید تو این لیست نیست

  • کرکس کرکس (25 مهر 1397 ساعت 10:06)

    یعنی پراید با فورد رقیبه خخخخخخخ منکه دارم دیوونه میشم

  • حامد حامد (25 مهر 1397 ساعت 10:03)

    از قول جاده های ایراااان پراید بگید لطفا. این سوسول بازیا چیه!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟