1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. رنو ZOE؛ ایمن‌ترین خودرو کلاس سوپر‌مینی اروپا

رنو ZOE؛ ایمن‌ترین خودرو کلاس سوپر‌مینی اروپا

24 دی 1392
  • 0

مدل تمام الکتریکی رنو ZOE از سوی Euro NCAP به عنوان ایمن‌ترین خودرو در کلاس سوپرمینی (خودرو‌های کوچک شهری) در سال 2013 اعلام شد.

خودرو تمام الکتریکی رنو ZOE که در ماه مارس سال گذشته میلادی توانسته بود پنج ستاره کامل ایمنی را در آزمون تصادف Euro NCAP از آن خود کند، در لیست ایمن‌ترین خودروهای اروپا در سال 2013 توانست عنوان ایمن‌ترین خودروی در کلاس سوپرمینی را از آن خود کند.

رنو ZOE؛ ایمن‌ترین خودرو کلاس سوپر‌مینی اروپا

رنو ZOE خودرویی تمام الکتریکی است و به همین دلیل ایمنی مجموعه باتری‌های این خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مهندسان رنو برای ارتقا ایمنی در این بخش، مجموعه باتری‌ها را در حفاظی مقاوم قرارداده‌اند. این مجموعه علاوه بر تست‌های معمول، آزمون‌های سختی را نیز برای ایمنی در زمان آتش‌سوزی، اتصال کوتاه، شارژ بیش از حد، سقوط از ارتفاع و سوراخ شدن توسط اجسام نوک تیز گذرانده است.

توجه به ایمنی خودرو‌ها همواره جزو اولویت‌های رنو در زمان طراحی محصولات بوده و در این راستا بیش از 15 مدل از محصولات این شرکت توانسته‌اند با کسب پنج ستاره کامل ایمنی، در بالاترین رده‌بندی Euro NCAP قرار بگیرند که در این میان نام رنو مگان عرضه شده در ایران نیز به چشم می‌خورد. علاوه بر این، نسل دوم رنو سنیک در سال 2003 و رنو مودوس در سال 2004، نخستین خودرو‌هایی بودند که توانستند در کلاس خود پنج ستاره کامل ایمنی را از موسسه Euro NCAP دریافت کنند. از سوی دیگر نسل جدید رنو مگان در سال 2008 علاوه بر کسب پنج ستاره کامل ایمنی، رکورد بالاترین امتیاز ممکن در آزمون تصادف Euro NCAP را نیز از آن خود کند.

Euro NCAP نهادی مستقل است که کار خود را از سال 1997 در زمینه ارزیابی، رتبه‌بندی و تایید ایمنی خودرو‌های عرضه شده در اتحادیه اروپا آغاز کرده است.

رنو ZOE؛ ایمن‌ترین خودرو کلاس سوپر‌مینی اروپا

رنو ZOE؛ ایمن‌ترین خودرو کلاس سوپر‌مینی اروپا

رنو ZOE؛ ایمن‌ترین خودرو کلاس سوپر‌مینی اروپا



نظرات