1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. سیستم اطلاع رسانی وضعیت چراغهای راهنمایی پیش‌ روی رانندگان

سیستم اطلاع رسانی وضعیت چراغهای راهنمایی پیش‌ روی رانندگان

26 دی 1392
  • 0

آیا شما نیز دوست دارید تا قبل از رسیدن به چراغ قرمز از زمان سبز شدن آن مطلع شوید؟ همه‌ی ما زمانی که عجله داشته و دوست داریم تا سریع‌تر به مقصد برسیم، آرزوی سبز شدن چراغ و یا حداقل اطلاع از زمان سبز شدن را برای چراغ‌هایی که تایمر ندارند، در سر می‌پرورانیم، این ماجرا برای اطلاع از زمان قرمز شدن چراغ نیز صادق است. حال آئودی سیستمی طراحی کرده است که می‌توان از زمان سبز یا قرمز شدن چراغ مطلع شد. با ما همراه باشید.

رنو ZOE؛ ایمن‌ترین خودرو کلاس سوپر‌مینی اروپا

آئودی در حال توسعه‌ی سیستمی است که با استفاده از آن رانندگان قادر خواهند بود تا از زمان قرمز شدن چراغ راهنمایی آگاه شوند. این سیستم که Traffic Light Assist نام گرفته، راننده با استفاده از آن از وضعیت چراغ راهنمایی پیش‌روی خود آگاه شده و از این‌رو می‌تواند تصمیم خود را مبنی بر تنظیم سرعت خود را برای رسیدن در زمان سبز شدن و یا انتخاب مسیر دیگری برای رسیدن به مقصد، اتخاذ کند. این فناوری هنوز در مرحله‌ی آزمایش و توسعه قرار دارد. آئودی نحوه‌ی کار این سیستم را نیز توضیح داده است.

Trafiic Light Assist با بهره‌گیری از GPS و همچنین سیستم کنترل چراغ‌های راهنمایی کار می‌کند. استفاده از اطلاعات این دو سیستم منجر به نمایش پنجره‌ای برای کاربر می‌شود که در آن وی را از وضعیت چراغ بعدی و همچنین تایمر آن مطلع می‌کند. آزمایش‌ها اخیرا در برخی از شهرها در گوشه و کنار جهان آغاز شده است، هرچند عرضه‌ی جهانی این سیستم برای خودروهای آئودی نیازمند بهره‌گیری از قوانین محلی و کسب مجوز است. شاید برخی از رانندگان با استفاده‌ی سو از این امکان به‌دلیل افزایش سرعت برای عبور از چراغ سبز قبل از قرمز شدن آن، خطراتی را نیز برای خودو سایرین ایجاد نمایند. اما می‌توان این سیستم را بسیار کاربردی عنوان کرد.

منبع زومیت


نظرات