1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مک‌لارن و ارائه تکنولوژی جدید برف پاک کن‌های شیشه‌ جلو

مک‌لارن و ارائه تکنولوژی جدید برف پاک کن‌های شیشه‌ جلو

28 آذر 1392
  • 0

امروزه هر خودرویی خریداری کنید، جدا از سازنده، مدل و قیمت آن، تمامی آن‌ها یک چیز مشترک خواهند داشت: برف پاک کن شیشه جلو. هم به دلیل اجبار قانون و هم به دلیل نیاز واقعی شما به آن‌ها برای امنیت بیشتر در هنگام بارندگی، یک ضرورت به شمار می‌روند. ما اگر مک‌لارن به راه خود ادامه دهد ما بزودی شاهد خودروهایی خواهیم بود که به برف پاک کن نیاز ندارند. مک‌لارن قصد دارد میدان نیروی امواج صوتی را جایگزین برف پاک کن‌های شیشه‌ی جلو کند

مک‌لارن بیشتر به خاطر تیم «فرمول یک» خود شناخته شده‌ است، ولی خودروهای اسپرت برجسته‌ای نیز تولید می‌کند. داشتن یک ویژگی جدیدِ عجیب و غریب چیزی نیست که به فروش محصول آسیب وارد کند و به نظر می‌رسد که در چند سال آینده یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند حذف برف پاک کن شیشه جلو باشد.

فرانک استفان رئیس طراحی مک‌لارن به یک سیستم جدید برای جایگزینی برف پاک کن اشاره کرده‌ است. این سیستم با استفاده از فراصوت، امواج ۳۰ کیلوهرتزی در طول شیشه‌ی جلو می‌فرستد که شیشه را از هرگونه آلودگی پاک می‌کند، حتی بقایای حشرات چسبیده به شیشه که جلوی دید شما را می‌گیرند نیز با این روش کنار زده می‌شوند.

چگونه این سیستم جلوی چنین آلودگی‌هایی را می گیرد؟ با ایجاد میدان نیرویی که حتی جلوی رسیدن باران، برف و حشرات را به شیشه‌ی جلو می‌گیرد. اگر آنها نتوانند به شیشه برخورد کنند، نتیجه‌اش پاک و تمیز ماندن شیشه می‌باشد.

عدم نیاز به برف پاک کن منافع زیادی برای راننده خواهد داشت. بعنوان مثال نبود برف پاک‌کن به معنی شیء شکستنیِ کمتر بوده و متعاقبا خبری از تعویض آنها نخواهد بود. همچنین برف پاک کن بر روی شیشه به صورت مکرر از جلوی چشمان شما عبور نخواهد کرد پس راننده دید بهتری داشته و شیشه نیاز کمتری به پاک کردن خواهد داشت. همچنین این سیستم با حذف برخورد جریان هوا به برف پاک کن در مصرف سوخت (هرچند ناچیز) صرفه جویی خواهد کرد.

اگر میدان امواج صوتی به گونه‌ای که شرح داده شد کار کند، انتظار می‌رود چندین خودروساز مختلف برای استفاده از این فناوری اقدام به اخذ مجوز از ASAP مک‌لارن کنند.



منبع زومیت


نظرات