1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود محموله جدید فولکس واگن تیگوان به ایران

ورود محموله جدید فولکس واگن تیگوان به ایران

14 مرداد 1396
  • 8

طبق خبر رسمی که در بخش رسانه‌ای شرکت فولکس واگن آلمان منتشر شده است. از ماه جاری (آگوست-مرداد) فروش محصولات این شرکت به صورت رسمی در بازار ایران آغاز خواهد شد. به گفته مسئولان شرکت ماموت، فروش محصولات فولکس‌واگن در ایران از 16 مردادماه آغاز خواهد شد.

محموله جدید فولکس تیگوآن 2017 به ایران رسید

تیگوان و پاسات اولین خودروهایی هستند که به صورت رسمی توسط نماینده رسمی این شرکت در ایران یعنی گروه صنعتی ماموت خودرو به فروش خواهند رسید.شرکت خصوصی ماموت خودرو که مشغول تولید محصولات اسکانیا در ایران است توسط 8 نمایندگی در نظر گرفته شده در تهران به فروش خواهد رساند.

سابقه تاریخی فولکس واگن در ایران به دهه 50 میلادی و عرضه مدل بیتل باز می گردد که در ادامه با مدل های گلف و پاسات در دهه 60 و مدل محبوب گل در اوایل دهه 80 شمسی دنبال شد.

"طبق تحقیقات صورت پذیرفته توسط دولت ایران، کشش بازار ایران در دوران پسا تحریم به بیش از 3 میلیون خودرو در سال در بازه زمانی کوتاه و بلند مدت می رسد". هرچند تحقق چنین هدفی با توجه به شرایط اقتصادی و معضل ترافیک و آلودگی هوا بسیار بعید به نظر می رسد.

محموله جدید فولکس تیگوآن 2017 به ایران رسید

با این حال طبق اظهار نظر طرف آلمانی خودروسازی ماموت یکی از از بزرگ ترین شرکت های خصوصی در زمینه تولید وسایل نقلیه در ایران است که در سال 1995 میلادی تاسیس شده است و در زمینه های IT، لوجستیک، سرویس های مالی، ارتباط از دور، صنایع ساختمانی و...مشغول کار است.

در هر صورت تیگوان و پاسات به عنوان دو محصول پر فروش بزرگ ترین گروه خودروسازی جهان پا به ایران خواهند گذاشت و در دو سگمنت بسیار پر رقابت و محبوب ایرانیان مشغول رقابت خواهند شد.

محموله جدید فولکس تیگوآن 2017 به ایران رسید

تیگوان همانطور که پیش تر تست و بررسی آن را با رقبای خود عرضه کردیم یکی از پرطرفدار ترین کراس اورهای سایز متوسط در بازار جهانی است و در بازه قیمتی 23 تا 37 هزار دلار در آمریکا عرضه می شود.

موتور احتمالی این خودرو می تواند موتور جدید 2 لیتری توربو با 180 اسب بخار و دو جعبه دنده 8 سرعته در آخرین نسخه آن یا جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ باشد که با توانایی شتاب گیری صفرتا صد در 8.5 ثانیه می تواند در نقش یکی از سریعترین کراس اوور های سایز متوسط بازار ظاهر شود.

در بالاترین رده ها نیز قدرت مدل های R لاین فولکس واگن تیگوان به حدود 240 اسب بخار می رسد و در این صورت تیگوان می توان در زمینه مشخصات فنی و قابلیت های دینامیکی با خودروهای ب ام و نظیر X3 و X4 با قیمت بیش از 400 میلیون تومان نیز رقابت کند.

طبیعتا قیمت و مشخصات دقیق تیگوآن وارداتی ایران توسط ماموت خودرو هنوز مشخص نیست اما با توجه به قیمت ارزی این خودرو و مقایسه با رقبا بعید به نظر می رسد که قیمت نهایی مدل عرضه شده در ایران کمتر از 250 میلیون تومان باشد.

محموله جدید فولکس تیگوآن 2017 به ایران رسید



نظرات

  • iman iman (16 مرداد 1396 ساعت 02:14)

    برو پراید بخر مگو چیست فولکس

  • شهاب شهاب (15 مرداد 1396 ساعت 22:56)

    اون اقایی که الان میخره این ماشین رو مطمئنا اگه توی تحریم هم بود توان مالیشو داشت بخره..پس فقط برجام امکانات زندگی رو برای قشر مرفه متنوع تر از قبل کرده و در هر حال فرقی بحاله منه کارگر نمیکنه.اونوقتش نمیتونستم بخرم الانشم نمیتونم بخرم...بهر حال باید یکی باشه که لگن های ایران خودرو و سایپا رو بخره

  • احمد احمد (15 مرداد 1396 ساعت 09:01)

    خوشبحال اقایون پولدار و اقازاده هاشون هرروز بهتر از دیروز براشون مهیاست

  • lsu,n lsu,n (15 مرداد 1396 ساعت 08:33)

    سلام پس تو چی خود کفا شدیم بعد برجام همش خبر واردات صادرات چی داریم که اشتغال ایجاد کند

  • علی مددی علی مددی (14 مرداد 1396 ساعت 23:20)

    شرکت ماموت و اسکانیا سابقه خوبی در خدمات پس از فروش و تعهد در سرویس دهی ندارند.

  • علیرضا علیرضا (14 مرداد 1396 ساعت 19:29)

    یک پرسش؟! چند درصد از هموطنان عزیز ما توانایی خرید خودروهای بالای 250 میلیون تومان را در این مملکت دارند.این خودروها دردنیا نه لوکس محسوب میشوند و نه آپشن بالایی دارند. این خودرو ها را خودروهای اقتصادی مینامند. یعنی قشر متوسط جامعه در هر کشور امکان خرید داشته باشد.چرا ملتی که در آمد متوسطشان کمتر از دو میلیون تومان در ماه است بایستی تاوان گرانی اینچنین خودروها را بدهند؟با درآمد ماهیانه قشر متوسط فقط باید پراید بی کیفیت و با تکنولوژی 25 سال پیش را سوار شد.خوش به حال میلیاردرها که میتوانند چنین خودروهایی سوار شوند.

  • شهریار شهریار (14 مرداد 1396 ساعت 15:32)

    اگه میشد یکم احترام و ارزش برای مردم و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده هم از اونور وارد کرد، بد نبود!
    جالب بود لایککککک
    در ضمن این نسخه وارداتی با نسخه ای بعدی ک قراره مونتاژ بشن اصلا فرق نخواهن کرداااااااااااا

  • فرزاد فرزاد (14 مرداد 1396 ساعت 13:55)

    دلار ۴هزارتومان ضربدر ۴۰هزار میشود ۱۶۰میلیون به اضافه ۱۰۰% تعرفه با توجه به اینکه از طرف نمایندگی هم ارائه میشه ؟!؟ اگه میشد یکم احترام و ارزش برای مردم و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده هم از اونور وارد کرد، بد نبود!