1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. حضور مجدد فولکس واگن در ایران

حضور مجدد فولکس واگن در ایران

4 اسفند 1392
  • 0

درحالی‌که این روزها صدای پای فرانسوی‌ها بیش از سایر خودروسازان در ایران شنیده می‌شود، خبر می‌رسد که آلمانی‌ها نیز برای حضور دوباره در ایران دورخیز کرده‌اند.

به گفته برخی منابع آگاه، خودروسازان ایران قصد دارند با لغو تحریم‌ها، فصل جدیدی از مشارکت و همکاری با بزرگان خودروسازی دنیا را برای خود رقم بزنند و دیگر فقط تکیه شان به فرانسوی‌ها نباشد.

به گفته آنها، خودروسازان داخلی این بار به سراغ آلمانی‌ها رفته و قصد دارند با دو زیرمجموعه معروف فولکس واگن، باب همکاری مشترک را آغاز کنند. این دو زیرمجموعه، اشکودا و سئات نام دارند، دو خودروسازی که تحت برند فولکس واگن در اروپا فعالیت می‌کنند. در این بین، سئات را باید خودروسازی اسپانیایی دانست که ابتدا با کمک فیات ایتالیا تاسیس و سپس توسط فولکس واگن آلمان خریداری شد و هم‌اکنون به‌طور کامل در مالکیت این شرکت قرار دارد. این خودروساز ده‌ها مدل محصول تاکنون به بازار عرضه کرده که از بین آنها می‌توان به تولدو و مالگا اشاره کرد.

اما اشکودا نیز دیگر خودروساز زیرمجموعه فولکس واگن به شمار می‌رود که مرکز فعالیت‌های آن در جمهوری چک قرار دارد. اشکودا به همراه اوپل، پژو، دایملر و تاترا، قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در خودروسازی جهان به‌شمار می‌آیند که تقریبا هیچ‌گاه خط تولید آنها متوقف نشده است. از جمله مدل‌های فعلی اشکودا می‌توان به فابیا و اکتاویا اشاره کرد. اگرچه هنوز خبری رسمی مبنی‌بر همکاری مشترک میان خودروسازان ایرانی و زیرمجموعه‌های فولکس واگن منتشر نشده است؛ اما قطعا در صورت قطعی شدن این موضوع، فصلی جدید در صنعت خودرو کشور رقم خواهد خورد؛ زیرا به اعتقاد کارشناسان، آلمان‌ها را باید سرآمد خودروسازی دنیا دانست.

از طرفی، ورود خودروسازان آلمانی به ایران سبب خواهد شد سایر میهمانان جاده مخصوص (به‌ویژه پژو و رنو) برای ماندن در ایران، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام داده و محصولات به روزتری عرضه کنند و این به معنای رقابتی جدید در بازار خودرو ایران خواهد بود. فولکس واگن تا همین چندسال قبل و پیش‌از تحریم‌ها در بخش خصوصی ایران، خودرو تولید می‌کرد.




نظرات