1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودروی چری تیگو 7 ، در پاساژ کوروش تهران رونمایی شد

خودروی چری تیگو 7 ، در پاساژ کوروش تهران رونمایی شد

23 بهمن 1395
  • 3

مدیران خودرو، نماینده دو برند چری و MVM در کشور، روز پنجشنبه (بیست‌ویکم بهمن‌ماه) محصول جدید خود، تیگو7 را در مرکز تجاری کوروش تهران به نمایش گذاشت.

 رونمایی از خودروی تیگو 7 برای اولین‌بار در ایران

این اولین بار نیست که یک خودروی جدید چینی پیش از رونمایی رسمی به کوروش می‌آید. همین چند وقت پیش MVM X22 جدید نیز طی مراسمی در همین مکان حضور یافت که در نوع خود یک ساختارشکنی جالب محسوب می‌شد. تیگو7 یک کراس‌اوور اندازه متوسط پنج نفره است که در نمایشگاه پکن امسال رونمایی شد و چندی پیش قائم‌مقام مدیرعامل مدیران خودرو خبر از عرضه آن در بازار کشور داده بود.

نمای ظاهری بر اساس زبان طراحی جدید چری شکل گرفته و نه‌تنها در مقایسه با امثال تیگو5 وضعیت بسیار بهتری دارد، بلکه از آن سبک ناپخته و نازیبای چینی هم فاصله گرفته است. ابعاد بزرگ و متناسب رینگ و لاستیک، اندازه خوب آینه‌های جانبی، هماهنگی بخش‌های جلو و عقب، نمای جانبی تنومند و گرافیک زیبای چراغ‌ها را می‌توان از نقاط قوت طراحی بیرونی دانست.

 رونمایی از خودروی تیگو 7 برای اولین‌بار در ایران

زیر کاپوت یک پیشرانه 2 لیتری با توان 140 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتون‌متر به چشم می‌خورد که خروجی خود را از گذرگاه جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار DCT به چرخ‌های جلو می‌رساند. سامانه تعلیق هم در محور جلو مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است، اما با توجه به وزن خشک 1432 کیلوگرمی (نسخه 2 لیتری)، مشخص نیست آیا می‌تواند در مسیرهای مختلف از پس حفظ تعادل این چینی جوان بربیاید یا خیر.

 رونمایی از خودروی تیگو 7 برای اولین‌بار در ایران

پس از ورود به داخل اتاق با طراحی منطقی و نسبتاً زیبایی روبرو می‎‌شوید که البته شباهت دور و نزدیکی به مدل‌های ولوو دارد! پنل درب‌ها، کنسول میانی، داشبورد و حوزه فرمان کاملاً ساده و به‌دوراز هرگونه شلوغی طراحی شده و نمای قابل‌قبولی ارائه می‌کنند. صندلی‌ها علاوه بر کیفیت خوب، بدن را کاملاً در خود نگه می‌دارند و موجب آرامش هرچه بیشتر سرنشین می‌گردند. فضای کلی اتاق هم اصلاً حس خفگی و بسته بودن نداشته و به لطف طراحی مناسب ستون‌ها، شیشه عقب و آینه‌های جانبی میزان دید به اطراف کاملاً قابل‌قبول است.

 رونمایی از خودروی تیگو 7 برای اولین‌بار در ایران

از امکانات و تجهیزات تیگو7 می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، چراغ جلو خودکار، آینه‌های جانبی برقی، سانروف پانوراما، سامانه ورود بدون کلید، دو حالت رانندگی مختلف Eco و اسپورت، کروز کنترل، کیسه هوای جلو و جانبی، تهویه خودکار دو منطقه‌ای، کامپیوتر سفری با نمایشگر 4.8 اینچی پشت فرمان، صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی، GPS، اتصالات بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو، پخش DVD، خروجی USB و دوربین دید 360 درجه اشاره کرد.

رونمایی رسمی چِری تیگو7 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران انجام شده و پس‌ازآن تقریباً اواخر بهار 96 در سبد فروش مدیران خودرو قرار خواهد گرفت. مشخصات قیمتی و شرایط عرضه هم هنوز مشخص نیست و در تاریخ دیگری اعلام خواهد شد.

 رونمایی از خودروی تیگو 7 برای اولین‌بار در ایران

منبع:پدال



نظرات

  • کورش کورش (29 تیر 1396 ساعت 00:35)

    با قیمت 129 میلیون، کسی هم خواهد خرید?

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (24 بهمن 1395 ساعت 00:18)

    موتورش که همون موتور تیگو5 و 530 هست همچنین ایکس 33

  • عیسی عیسی (23 بهمن 1395 ساعت 19:50)

    از تیگو ۵ ک خیلی قشنگ تر شده
    ولی موتور ۲ لیتری ضعیفه


    ان شا الله خودروساز های مطرح هرچه زودتر وارد بازار بشن