1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. وعده مدیرعامل ایرتویا برای عرضه مدلهایی از تویوتا با قیمت کمتر از یکصد میلیون تومان

وعده مدیرعامل ایرتویا برای عرضه مدلهایی از تویوتا با قیمت کمتر از یکصد میلیون تومان

5 خرداد 1395
  • 4

مدیرعامل شرکت ایرتویا از عرضه چند مدل از خودروهای تویوتا و لکسوس در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به لحاظ قیمتی در سطوح متفاوتی قرار دارند اما به طور قطع قیمت برخی، کمتر از 150 میلیون تومان خواهد بود.

ایر تویا

عبدالرضا فهیمی، با بیان این مطلب و با تاکید براینکه به لحاظ بازاریابی از طرح نام و مدل خودروهای جدید خودداری می شود، اظهار داشت: رنج قیمت محصولات ایرتویا در بازار ایران، از حدود 100 میلیون تومان آغاز می شود ضمن اینکه در تلاش هستیم محصولات زیرقیمت 100 میلیون تومان را هم به بازار ایران عرضه کنیم. وی سپس تنوع محصولات در سبد فروش را ضرورت بقای هر شرکت در بازار رقابتی عنوان کرد و گفت: براین اساس ایرتویا گام های خود را بر می دارد ضمن اینکه این سیاست یک فعالیت لوکس به شمار نمی آید بلکه یک ضرورت محسوب می شود.

44 سال فعالیت مستمر ایرتویا

فهیمی که به مناسبت آغاز چهل و پنجمین سال فعالیت ایرتویا در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: در سال 57 ایران پنجمین مقصد صادرات خودروهای تویوتا به شمار می آمد و در مدت 44 سال فعالیت، این شرکت به طور مستمر و پیوسته به فعالیت خود ادامه داده است.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو سپس تاکید کرد: ایرتویا از حیث تداوم فعالیت در بین نمایندگان رسمی واردکننده خودرو، تنها نماینده ای است که هیچ گاه فعالیت خود را متوقف نساخته و حتی در سالهای ممنوعیت واردات خودرو، در سایر زمینه های خودرویی از جمله ارایه خدمات پس از فروش فعالیت داشته است.

تردد بیش از 130 هزار دستگاه تویوتا در کشور

وی همچنین تعداد خودروهای تویوتا و لکسوس از سال 2005 به بعد که در حال تردد در کشور هستند را بیش از 130 هزار دستگاه برشمرد و گفت: سهم تویوتا و لکسوس از بازار ایران بین 15 تا 20 درصد در حال نوسان است که با توجه به شرایط بازار این نسبت تغییر می کند.

فهیمی با بیان اینکه بیش از 30 برند جهانی خودرو در بازار ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 92 که ورود خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی آزاد بود، وضعیت رقابتی خودروهای تویوتا در سطح بالایی بود اما پس از آن سال و سپس ممنوعیت واردات خودرو با حجم بیش از 2500 سی سی، شرایط این نوع خودرو در بازار ایران دچار نوسان شد.

به گفته وی، 85 درصد فروش خودروهای ایرتویا مربوط به خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی بود اما پس از سال 92 این نسبت دچار دستخوش شد هرچند اکنون در حال پوشش این سهم در شرایط کنونی بازار ایران هستیم.

واردات 65 درصد خودرو توسط واردکنندگان موازی

مدیرعامل ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا در ایران، با تاکید براینکه این شرکت فراهم کننده خدمات پس از فروش برای خودروهای تویوتا و لکسوس است، گفت: فعالان واردات خودرو در کشور متاسفانه بسیار زیاد هستند اما در این شرایط سازمان های نظارتی عمدتا نمایندگان رسمی مورد خطاب قرار می دهند.

فهیمی ادامه داد: از مجموع واردات خودرو به کشور، تنها 35 درصد آن توسط نمایندگان رسمی وارد شدند و مابقی آن توسط واردکنندگان موازی به کشور وارد شده اند.

وی سپس دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو به کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این دستورالعمل تا این لحظه توفیقات خوبی داشته که باید آن را به فال نیک گرفت چرا که حقوق مردم و دولت را حفظ کرده است.

این فعال حوزه واردات خود تصریح کرد: نمایندگان رسمی همیشه در حال پاسخگویی به سازمان ها و مراکز نظارتی هستند اما واردکنندگان موازی از این حیث پاسخگو نیستند.

فهیمی ادامه داد: در سالهای تحریم متاسفانه نمایندگان رسمی نسبت به نمایندگان غیررسمی هیچ گونه مزیتی نداشتند چراکه برای ادامه حیات خود مجبور بودند هزینه های سربار را پرداخت کنند لذا واردکنندگان غیررسمی از این قضیه مستثنی بودند و همین امر باعث رشد قارچ گونه آنها در کشور شد.

واردات تنها 40 درصد خودروهای تویوتا توسط ایرتویا

به گفته وی، هم اکنون 40 درصد محصولات تویوتا توسط نمایندگان رسمی و مابقی توسط نمایندگان غیررسمی به کشور وارد می شوند.

این عضو انجمن واردکنندگان خودرو در عین حال خاطر نشان کرد: در مواردی استاندارد برخی خودروهای وارد شده توسط واردکنندگان غیر رسمی با استانداردهای کشور مغایر است ضمن اینکه برخی از خودروهای وارد شده از سوی این افراد دارای مشکلاتی است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در مواردی خودرو فاقد کیسه هوا است اما با استفاده از داغی علامت کیسه هوا را بر روی خودرو حک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در مواردی بررسی صحت خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشکل است.

فهیمی افزود: در مواردی با بررسی شماره شاسی خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشخص می‌شود این خودروها با استانداردهای اجباری کشور در این حوزه مغایرت دارند بنابراین امکان گارانتی این خودروها از سوی نمایندگی رسمی وجود ندارد.

مدیرعامل ایرتویا اضافه کرد: هم اکنون ایرتویا بین 60 تا 70 درصد درخواست های خودروهای وارداتی توسط این شرکت پوشش گارانتی داده می شود اما در مواردی که خودروها شامل گارانتی نشده، مواردی بوده که آن خودرو حائز شرایط گارانتی نبوده است.

وی افزود: در مواردی که شرکت های خودروساز خارجی برای حل عیب محصولات تولیدی خود اعلام فراخوان می‌کنند خودروهایی که توسط واردکنندگان غیر رسمی وارد کشور شده و فاقد گارانتی هستند مشمول فراخوان نمی‌شوند زیرا اطلاعات این خودروها در سیستم نمایندگی مربوطه وجود ندارد.

فهیمی در ادامه نشست خود در خصوص واردات خودروهای ارزان قیمت گفت: عوارض و هزینه های متعددی از خودروهای وارداتی اخذ می شود، هرچند طبق قانون تنها 40 درصد تعرفه از خودروهای وارداتی مطالبه می شود اما اخذ هزینه های متعدد این نرخ تعرفه را گاها به 100 درصد افزایش می دهد به همین دلیل امکان واردات خودرو با قیمت پایین به کشور وجود ندارد.

وی افزود: حقوق و قوانین جاری موجب می شود قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد ضمن اینکه این حقوق و قوانین بیش از 60 میلیون تومان برآورد می شود که این موضوع به طور قطع بر قیمت نهایی خودروهای وارداتی تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: اقتصد انلاین



نظرات

  • حمید حمید (5 خرداد 1395 ساعت 11:29)

    من باتوجه به اینکه از این شرکت خودرو گرفتم
    این شرکت کلاه برداره و مطمئن باشد واسه این مردم نقشه کشیدن پولاشون رو بالا بکشن
    باتشکر

    علی علی (5 خرداد 1395 ساعت 12:40)

    آقا حمید می شه بیشتر توضیح بدین و تجربتون را برای ما هم بیان کنید

    حمید حمید (5 خرداد 1395 ساعت 15:16)

    ١- قراربود کرولای فول به من بدن ،ولی متاسفانه نیمه فول دادن
    ٢-موقعی که خواستن سند بزنن گفتن چک شما رو از سررسید دیر بردیم بانک و صندوق دار شرکت یادش رفته ببره و باید ١٥ روز سود پولی که از حساب بر نداشتیم باید بدی تا سند بزنیم که علی رغم اعتراض و غیره گفتن هر غلطی می خوای بکن که آخر سر مجبور شدم سود پول رو به ناحق بدم و بفهمم که حقم رو اگه بخوان به راحتی می خورن
    ٣- خودرو رو بایک ماه تاخیر دادن
    ٤- .....
    امیدوارم آقای حدادزاده مدیرشرکت ایرتویا که دراصل این شرکت تقلبی هست واصلآ نماینده تویوتا نیست تقاصش رو پس بده که حق مردم رو می خوره

  • علی علی (5 خرداد 1395 ساعت 11:20)

    سه درصد گارانتی ( حق باج ایرتویا ) پول مفت و راهزنی در عصر حاضر است . خودرویی مثل تویوتا که تقلبی نمی شود .
    موتور آن هم که حالا حالا ها خراب نمی شود . تصادفات بدنه هم که مشمول گارانتی نیست و باید بیمه بدنه بکنی .