1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تجربه اولین رانندگی با تویوتا کمری هیبریدی 2015

تجربه اولین رانندگی با تویوتا کمری هیبریدی 2015

1 مهر 1393
  • 27

حالا که واردات خودروهای هیبریدی به کشورمان کمی تسهیل شده است، و با توجه به سابقه شرکت ایرتویا در واردات خودروی هیبریدی لکسس CT200 h به ایران، می‌توان با خیالی راحت‌تر به بررسی یک خودروی هیبریدی معروف از خانواده تویوتا پرداخت. به این امید که این خودرو را نیز بتوانیم در خیابان‌های پر از دود کشورمان شاهد باشیم.

 تویوتا کمری هیبریدی

تویوتا کمری جدید، بسیاری را به اشتباه می‌اندازد. آیا این یک نسل جدید از کمری است؟ پاسخ قطعاً منفی است. اما دامنه زیاد تغییرات که بالغ بر 2000 تغییر مختلف در این خودرو می‌شوند، بعلاوه چهره و طراحی به‌روز و جدیدتر آن باعث می‌شود که تصور کنیم با خودرویی کاملاً متفاوت روبروییم. با این وجود، عمده تغییرات در بخشی غیر از قوای محرکه صورت گرفته است.

تویوتا نمی‌خواهد اعتراف کند که کمری جدید در پاسخ به پیشرفت‌های بزرگ و رقابت سخت در طول چند سال گذشته شکل گرفته است. اما مدیر این شرکت، ابایی از اعتراف به طراحی نامناسب مدل‌های پیشین و غیر جذاب بودن آن‌ها ندارد.

حقیقت این است که در طول سه سال اخیر، توجه به بهینه‌سازی مصرف سوخت و استفاده از خودروهای هیبریدی به همان نسبت توجه به طراحی مدرن و هیجان‌انگیز، رشد یافته است.

هنوز در کمری هیبریدی می‌توان مواردی از ناپختگی را مشاهده کرد. در حال حرکت تعامل بین قوای بنزینی و الکتریکی بسیار خوب و روان و بدون فاصله است. حرکت پس از توقف پشت یک چراغ قرمز طولانی همراه با روشن شدن مجدد موتور بنزینی همراه با لرزش‌هایی در شاسی می‌باشد. سوئیچ بین موتور الکتریکی و موتور بنزینی هم همراه با نوعی لگد زدن می‌باشد. ترمز کمری هیبریدی هم نیازمند بهبود است. علاوه بر احساس عجیبی که از پدال ترمز دریافت می‌شود، کله کردن خودرو هم جای تعجب دارد. سیستم احیای انرژی جنبشی ترمزها نیز بازخوردی ناراحت کننده دارد.

تنها خبر خوب این است که چون قوای فنی تغییری نداشته‌اند، می‌دانیم دقیقاً زیر کاپوت چه خبر است. حتی با وزن مساوی با مدل‌های قدیمی، نتایج این خودرو نیز تغییری نداشته‌اند.

تویوتا کمری هیبربدی-نمای کلی

تویوتا کمری هیبریدی -نمای کلی

تویوتا کمری هیبریدی -نمای جلو

مدل XLE با وزن 1.57 تن می‌تواند صفر تا 96 کیلومتر را در 7.2 ثانیه شتاب بگیرد. این مدل برای طی مسافت یک چهارم مایل یا 400 متر به 15.5 ثانیه زمان نیاز دارد و در این حالت سرعت آن به 147 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. توقف و ترمزگیری از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت نیز نیاز به 39 متر مسافت دارد. شتاب جانبی قابل تحمل این خودرو، 0.78 جی می‌باشد.

مصرف سوخت این مدل در شهر، 5.47 لیتر در صد کیلومتر و در جاده 6.03 لیتر می‌باشد. مصرف سوخت ترکیبی نیز 5.74 لیتر است. البته جای تعجب ندارد که مصرف سوخت خودروهای هیبریدی در شهر کمتر است زیرا از نیروی الکتریکی بیشتری به نسبت جاده استفاده می‌کنند.

در مدل LE مصرف سوخت در شهر 5.88 و در بزرگراه و جاده 6.19 لیتر و به صورت ترکیبی نیز 5.88 لیتر می‌باشد.

تویوتا کمری هیبریدی-نمای جلو

تویوتا کمری هیبریدی-نمای عقب

تویوتا کمری هیبریدی-نمای عقب

از جمله قسمت‌هایی که تغییراتی را می‌توان مشاهده کرد، سیستم تعلیق خودرو است. تعلیق برای افزایش کنترل بدنه و کاهش حرکت بدنه به اطراف در پیچ‌های جاده و جذب بهتر ضربات، ارتقا یافته است. به نظر می‌رسد که کیفیت سواری بهبود یافته و افزایش اعتماد به نفس در رانندگی حاصل آمده باشد بدون اینکه کیفیت سواری و راحتی و آرامش را فدا نموده باشد. با این وجود نباید کمری را یک سدان اسپرت دانست. اما عملکرد آن نسبت به قبل بهبود یافته است.

تویوتا کمری جدید در چراغ‌ها، جلوپنجره و سپرها تغییرات زیادی داشته است. می‌توان چهره این خودرو را جوان پسندتر از قبل دانست. ترکیب نهایی بالغ و مدرن به نظر می‌رسد. البته قسمت پلاستیکی مشکی رنگ در امتداد ستون C بسیار آزاردهنده و همانند خودروهای ارزان قیمت به نظر می‌آید. خوشبختانه این ایراد در نسخه‌های غیر آمریکایی دیده نمی‌شود. ترکیب چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره و هواکش‌ها در نسخه غیر آمریکایی، باوقارتر و مدرن‌تر است.

فضای داخلی کمری هیبریدی از گنجایش کافی برخوردار است. مواد مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردارند. طراحی کابین هم کلاسیک و تروتمیز است. صندلی‌ها بسیار راحت و با فضای کافی هستند. صدای داخل کابین نیز با عایق‌بندی بسیار خوبی که انجام شده، اندک است. سیستم صوتی Entune و سیستم سرگرمی و ناوبری همراه با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با پاسخگویی سریع، ارگونومی مناسب و انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را می‌توانید در کمری جدید بیابید.

شاید چند تغییر کوچک دیگر مخصوصاً در بخش پیشرانه و ترمز لازم باشد تا به طرز معناداری کمری جدید هیبریدی را یک خودروی کامل و دوست داشتنی بدانیم. خودرویی که برای یک خانواده می‌تواند بهترین انتخاب باشد. مخصوصاً با مصرف سوخت بسیار اندک و راحتی بالا و قابلیت اعتماد شگفت‌آور آن.

تویوتا کمری هیبریدی-نمای داخل

تویوتا کمری هیبریدی-نمای فرمان

تویوتا کمری هیبریدی-نمای کیلومترشمار



نظرات

  • لیدا لیدا (8 خرداد 1395 ساعت 08:33)

    سلام. من یکیشو گرفتم 2015 هیبریدی. اصلا با اسپورتیجی که داشتیم قابل قیاس نیست. عالی . مطمئن. شتاب بیست. مادام العمر طرح داره بخاطر سوخت برقش. عاشقش شدم. در مقابل ماشین کره ای که فقط بزکه. ان شااله بخرید لذت ببرید . ماشین فقط ژاپنی اونم کمری هیبریدی. وای.....

  • دریفتی دریفتی (7 بهمن 1394 ساعت 12:21)

    دویست میلیون هم خدایش زیاده

  • دریفتی دریفتی (7 بهمن 1394 ساعت 12:14)

    رخ ماشین الهام گرفته از آئودی / قسمت عقب ماشین الهام گرفته از سوناتا می باشد

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (11 مهر 1393 ساعت 01:14)

    طراحی این مدل کمری بسیار زیباست و مخصوصا جلو پنجرشش عالیه و من میپسندمش. طراحی داخلی هم که از هرلحاظ زیباست و نیازی به تعریف نداره.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 مهر 1393 ساعت 16:25)

    وااااای خدا تا امروز همچین جلوپنجره ی زیبا و مدرنی ندیده بودم.

  • آفرین آفرین (2 مهر 1393 ساعت 09:36)

    با تشکر از مدیریت و کارکنان محترم سایت با اطلاعات جدید و جامع

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (5 مهر 1393 ساعت 17:31)

    من هم بهمراه شما از مدیریت و کارکنان محترم سایت car.ir تشکر میکنم

  • بهشی بهشی (1 مهر 1393 ساعت 23:06)

    ماشین خوبیه

  • غمگسار غمگسار (1 مهر 1393 ساعت 22:28)

    کسی رو میشناسم که تو فرودگاه کمری خطی داشت و کار میکرد.قسم میخورد میگفت با ماشینش 800هزار کیلومتر کار کرده و یکبارم تعمیرگاه نرفته و حاضر نیست ماشینشو عوض کنه مدل جدید برداره.در شگفتم این سخت جان چه واشر سرسیلندری داره که نسوخته هنوز. عجبا.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 مهر 1393 ساعت 16:28)

    خوب دیگه ماشین ژاپنی که میگن خوبه علتش همینه.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (1 مهر 1393 ساعت 22:04)

    طراحی جلوش واقعا عالیه

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 مهر 1393 ساعت 16:31)

    دوست من بنظر من هم طراحی جلو و هم طراحی عقب فوق العادست.

  • تنبور تنبور (1 مهر 1393 ساعت 19:02)

    هنوز به مدل فعلی چشمون عادت نکرده مدل جدید داره میاد

    آفرین آفرین (2 مهر 1393 ساعت 09:35)

    بلطف این سایت لاقل به اطلاعات خودروهای جدید دست پیدا می کنیم

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 مهر 1393 ساعت 16:32)

    مگه مدل قبلیشو دیدی؟؟؟ من مدل قبلیشو ندیدم...

  • یوونتوس یوونتوس (1 مهر 1393 ساعت 18:18)

    داخلیش واقعا عالیه. در عین سادگی، شکیل و زیبا.

  • حسین موسوی حسین موسوی (1 مهر 1393 ساعت 18:09)

    طراحی جلوش اصلا جالب نیست.به نظرم طراحی های هیوندای بهترن.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 مهر 1393 ساعت 16:33)

    دوست من مزاح نفرمایید.!!!!!

    حسین موسوی حسین موسوی (3 مهر 1393 ساعت 16:27)

    والا انتخاب ماشین سلیقه ایه ولی به نظرم پنجره جلو رادیاتورش اصلا جالب نیست.بیش از حد بزرگه و پرده توری روش خیلی ناجوره.اگه یکم طراحیش بهتر بود جلوه ماشین بیشتر می شد.

  • مازراتیوس مازراتیوس (1 مهر 1393 ساعت 15:46)

    خوبه ولی جای پیشرفت داره.

    تنبور تنبور (1 مهر 1393 ساعت 17:02)

    معلومه جای پیشرفت داره اگه همه ی تکنولوژی ها رو رو این مدل پیاده کنن برای سال بعد چیکار کنن

  • ادزیو ادزیو (1 مهر 1393 ساعت 14:35)

    خوبه که کشورا همشون به فکر آلودگی هستند از همه نوعش ولی ما .....

  • متین محمدنظر متین محمدنظر (1 مهر 1393 ساعت 13:20)

    کاملا متفاوت نمای داخلی و بیرونیشم حرف نداره

  • سایوکان سایوکان (1 مهر 1393 ساعت 10:55)

    سلام.واقعا تویوتا برند دوست داشتنیه.خیلی هم اقتصادی و به صرفه.

  • میلادحسنی میلادحسنی (1 مهر 1393 ساعت 07:40)

    من شنیدم دولت تعفه گمرکی ماشین های هیبریدی رو ور داشته، درست این موضوع؟

    تنبور تنبور (1 مهر 1393 ساعت 11:27)

    میگن ولی به گفته ها نمیشه اعتماد کرد:)))

    برندآینده برندآینده (1 مهر 1393 ساعت 18:45)

    ظاهرا
    اما نمیاند هیبریدی ارزونا را وارد کنند.
    میرند لکسوس هیبرید میارند. تویوتا 8 مدل هیبریدی داره که اگه ارزوناش با تعرفه صفر وارد بشه میخوره تو سر یاریس!