1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جانشین خودروی تندر 90 از روسیه می‌آید؟

جانشین خودروی تندر 90 از روسیه می‌آید؟

4 مهر 1396
  • 6

سال آینده را می توان سال تحولات اساسی در صنعت خودرو نامید، چراکه با الزام سازمان استاندارد مبنی بر رعایت استانداردهای جدید خودرویی، شاید برخی از خودروها که فروش کمابیش خوبی هم در بازار دارند، حذف خواهند شد و خودروسازان باید به فکر جایگزینی برای آنها باشند.

خودروهایی مانند خانواده پراید، پژو 405، حتی تندر 90 امکان خروج از بازار را دارند، چراکه ممکن است نتوانند استانداردها را پاس کنند و از الان گمانه زنی ها برای جایگزینی آنها مطرح شده است.

 جانشین خودروی تندر 90 از روسیه می‌آید؟

در سال‌های اخیر جایگزینی خودروهایی مثل پراید یکی از دغدغه‌های اصلی بوده، چراکه سهم عمده‌ای در بازار خودرو داشته اما تندر90 هم از خودروهایی است که متقاضی زیادی دارد اما به پایان عمر خود نزدیک شده است، زیرا این خودرو به دلیل استهلاک پایین، مصرف سوخت کم، جاداری و در نهایت کیفیت بالا از اصلی ترین خودروهای لیست انتخاب بخش میانه بازار است.

گمانه زنی های زیادی برای جایگزینی تندر 90 وجود دارد، اما تا به حال رنو در خصوص جایگزین این خودرو اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است لیکن با نگاهی به لیست محصولات این برند در می‌یابیم که یکی از پرفروش ترین خودروهای تولیدی این خودروساز مدل وستا است و لادا وستا در بازه قیمتی 10 هزار دلار قرار می‌گیرد، یعنی درست بازه قیمتی که تندر 90 در آن، جا خوش کرده است.

این خودرو در واقع با استفاده از پلتفرم رنو سیمبل تولید می شود و در سال 2015 جایگزین مدل پریورا شد. جالب است بدانید که پلتفرم B که وستا روی آن تولید می شود، لادا وستا 4410 میلی متر طول، 1764 میلی متر عرض و 480 لیتر حجم صندوق عقب دارد. طول محوری این خودرو نیز 2635 میلی متر است که از نظر ابعاد نیز شباهت جالبی به تندر 90 دارد ، از این رو لادا وستا در بخش فضای داخلی و صندوق عقب کاملا با نیازهای بازار که امروز در اختیار تندر 90 است، هم خوانی دارد.

با توجه به آنچه که در بالا ذکر شد، باید گفت؛ لادا وستا یکی از مهمترین کاندیداهای رنو در جایگزینی تندر90 است. این خودرو درست در بازه قیمتی قرار دارد که در صورت داخل سازی قطعات و اعمال تغییراتی، می توان به راحتی تاج محبوبیت تندر90 را بر سر بگذارد. هر چند در صورت حضور در بازار ایران نباید قیمت تمام شده آن بالا برود و در نهایت نباید از مرز قیمتی بیش از 10 هزار دلار برای مدل پایه عبورکند. از زاویه دیگر می توان گفت مدل دوگانه سوز این خودرو با توجه به پتانسیل های سوخت گاز در ایران و آلودگی هوا می تواند، گزینه بسیار خوبی برای ناوگان حمل و نقل عمومی هم باشد.

اعمال استانداردهای 83 گانه در سال 97 که باعث می شود قوانین یورو 5 در تولید خودرو جاری شود، بدون شک خودروهای زیادی را با چالش رو به رو خواهد کرد. اما رنو نشان داده گام هایش آهسته است و حالا با امضای قرار داد همکاری با ایدرو و نگین خودرو که سرمایه گذاری مستقیم و تولید مستقیم را در ایران به همراه دارد، باید این برند را بازیگر اصلی آینده این صنعت در ایران دانست. پس بعید است رنو بازاری که تندر90 توانسته به آن دست پیدا کند را بعد از سال 98 به راحتی به رقیبان واگذار کند. هر چند کاندیداهای وطنی و غیروطنی مختلفی برای جایگزین تندر90 مطرح می شود اما، شاید روزی در کیلومتر 9 ( پارس خودرو) و 14 ( ایران خودرو) جاده مخصوص، شاهد تولید لادا وستا با پلتفرمی به روز شده باشیم.



نظرات

  • علی علی (6 مهر 1396 ساعت 22:27)

    من خوب یادم هست ماشینهای روسی بنام وولکا . عالی و بادوام .
    اگه مثل اونا باشه چنان بادوام و قدرتمند بودن که شاید 30 سال بی دردسر کار میکنن . البته بیفته دست ما که میشه پراید.

  • محمد محمد (6 مهر 1396 ساعت 17:44)

    برادرِ من،کجای کاری؟؟ مگه حق من و شما اهمیتی داره؟؟ تو این اشفته بازار اقتصادی مملکت که قدرت خرید هرروز پایین تر میاد و درامد کم میشه،تنها موردی که مدنظر نیس مشتری هستش.یادتون نیس قرار بود ال٩٠ جایگزین پیکان بشه؟؟ ایا شد؟؟!! ما فقط بازیچه ایم دوستان،بیزینس بعضیا مهمه..!

  • حامد حامد (5 مهر 1396 ساعت 07:39)

    واقعا چقدر ادم باید بیشعور باشه--یه خودرو با کیفیت هم تو مملکت هست اینا دنبال جایگزینیش هستند--اینها چه استانداردهایی هست که سمن و پژو اون هم از نوع قطعات چینی فوق پر مصرف پاس میکنن این خودرو باکیفیت کم مصرف اروپایی نمیتونه پاس کن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لابد جاش سمند با موتور پیکان میخواید تولید کنید اون هم حداقل50 میلیون اخاذی کنید

  • مهدی مهدی (4 مهر 1396 ساعت 18:52)

    پژو 301 قیمتش یکم از این بالاتر بود اونوقت قیمتش شد 90 میلیون. رو این چه قیمتی بزارن خدا میدونه

  • محمد محمد (4 مهر 1396 ساعت 18:42)

    مطمئن هستم که این اتفاق نمی افته. چند قطعه به همین تندر می خورونن، ١٠ میلیون قیمتش رو بالا می برن و بعد همه استانداردها پاس میشه و همه سیر و راضی از این سفره گسترده خواهند بود بجز مشتری که آن هم هیچ اهمیتی نداره

  • یس یس (4 مهر 1396 ساعت 17:58)

    عزیز ده هزار دلار رو که تو ایران ۴۰ تومن نمیدن الان نیسان جوک اسکای پک رو که ۱۶ هزار دلاره ۱۴۰ تومن میدن کسی شک داره بره سایت نیسان ببینه