1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. قیمت سنگ یانگ تیوولی در ایران مشخص شد

قیمت سنگ یانگ تیوولی در ایران مشخص شد

28 مرداد 1394
  • 1

 قیمت سنگ یانگ تیوولی در ایران مشخص شد

رامک خودرو در نخستین روز از نمایشگاه خودرو مشهد محصول جدیدش تیوولی را در کلاس کراس اوور های کوچک شهری قرار می‌گیرد رونمایی کرد. تیوولی هم‌اکنون کوچک‌ترین شاسی‌بلند در سبد محصولات سانگ یانگ کره جنوبی است که همزمان با عرضه جهانی در ایران نیز رونمایی و آماده عرضه به بازار شد.

تیوولی با شعار "My First SUV" برای هدف قرار دادن بازار و مخاطبان نسل جوان و کلیه کسانی که دوست دارند اولین خودروی شاسی‌بلند شان را بخرند تولید شده است تا با دارا بودن توانمندی‌های اصلی اولیه در قدرت، کیفیت، امکانات و قیمت ایده‌آل های نسل جوان برای داشتن یک خودروی شاسی‌بلند اما در کلاس شهری را پوشش دهد.

پانزدهمین نمایشگاه خودرو مشهد مانند هرسال بستری برای معرفی جدیدترین محصول سانگ یانگ برای بازار ایران بود. شرکت رامک خودرو در همین راستا امسال خودرویی را به مشهد آورده که ماجراجویی کوچک از قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی است. سانگ یانگ با سابقه تولید جیپ‌های ارتش امریکا که در ایران با عنوان KM شناخته می‌شوند هم‌اکنون یکی از معتبرترین خودروسازان کره جنوبی است که در طول سال‌های فعالیت همواره تمرکز ویژه‌ای روی ساخت خودروهای شاسی‌بلند داشته است. اکتیون، کایرون و رکستون از آشناترین نام‌هایی هستند که سانگ یانگ روانه بازار ایران کرده و خودرو موسو که با نام مرسدس بنز موسو توسط این برند معتبر آلمانی نیز به بازار عرضه می‌شد از یادگارهای سانگ یانگ هستند که طی سال‌های گذشته در بازار ایران جای خود را بازکرده‌اند.

شرکت سانگ یانگ پس از سال‌های متمادی همکاری با مرسدس بنز آلمان و عرضه محصولاتی مجهز به پیشرانه این برند معتبر این بار تصمیم گرفته تا با توسعه بخش مهندسی و طراحی خود پیشرانه‌های کم‌حجم با راندمان بالا را در کالبد خودرویی زیبا و چشم‌نواز به بازارهای جهانی معرفی کند.تیوولی نخستین محصول این تفکر سانگ یانگ است که با پیشرانه 1.6 لیتری حداکثر توان 128 اسب بخار را تولید می‌کند و با اتکا به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی معتبر AISIN ژاپن این سدان 1.3 تنی را به خودرویی پرشتاب بدل می‌کند به‌گونه‌ای که تمامی تصورات اولیه از یک پیشرانه کم‌حجم 1.6 تنی در نخستین تجربه رانندگی با این خودرو عوض خواهد شد.

کابین خوش‌ساخت تیوولی برخلاف شاسی‌بلند های سنتی اسپرت و مدرن طراحی شده و در نگاه نخست سواری با یک خودرو سدان را تداعی می‌کند اما در عمل کابین فرماندهی یک شاسی‌بلند کوچک شهری است که در سیکل ترکیبی تنها 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. فضای بار 423 لیتری پشت صندلی‌های عقب هم به نظر حجم بارگیری مناسبی برای سواری‌های روزمره و مسافرت‌های آخر هفته باشد.

ایمنی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مشتریان ایرانی مورد توجه قرار می‌دهند و برای برند با سابقه کره‌ای مانند سانگ‌یانگ این امر در طراحی بدنه و تکنولوژی‌های ایمنی به‌خوبی لحاظ شده است. در ساخت و طراحی این خودرو از 71.4 درصد فریم فولادی با لایه‌های انبساط بالا و کم‌حجم استفاده شده است که بیش‌ترین ایمنی را در تصادفات به ارمغان می‌آورد. کراس‌اوور کوچک سانگ‌یانگ در بخش تجهیزات ایمنی دارای ایربگ های سرنشینان جلو، ایربگ های جانبی و ایربگ زانوی راننده است که به‌صورت آپشنال در تیپ‌های مختلف خودرو قابل ارائه خواهد بود.

تیوولی با تکنولوژی‌های ایمنی ABS، EBD، ترمز کمکی و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری به مشتریان عرضه می‌شود.

تیوولی در بین 40 خودرو برگزیده اروپا

این خودرو به‌تازگی و در ابتدای عرضه به بازارهای جهانی در فهرست 40 کاندیدای خودرو سل اروپا قرار گرفته است. "خودروی سال اروپا European Car of the Year (COTY) " جایزه‌ای است از سال 1964 که هرساله برگزار می‌گردد و یکی از معتبرترین جایزه‌های جهانی برای انتخاب خودرو برتر در صنعت خودرو می‌باشد.برگزارکنندگان فعلی این مراسم از کشورهای ایتالیا، بریتانیا، اسپانیا، هلند، فرانسه، آلمان و سوئد هستند و ماهیت و دلیل اصلی برگزاری این مراسم و انتخاب در قاره اروپا این واقعیت است که مردم می‌خواهند خودروهایی را با حداقل قیمت و ایمنی و امکانات بالا داشته باشند که این امر خودروسازان را به تکاپو واداشته است.

جایگاه در بازار :

تیوولی در مدل اتوماتیک هم اکنون با قیمت نهایی حدود 89 میلیون تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت زیر 90 میلیون تومان این خودرو با گیربکس اتوماتیک از تیوولی رقیب سرسختی برای شاسی‌بلند های چینی خواهد ساخت که بعضا نه از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند و نه به امکانات رفاهی مشابه تیوولی مجهز هستند و در مهم‌ترین بخش یعنی برند قطعا رقابتشان با این شاسی‌بلند کره‌ای از برند خوش‌نام سانگ یانگ بسیار سخت خواهد بود.



نظرات

  • اسکالید اسکالید (28 مرداد 1394 ساعت 12:59)

    قیافه خوبی داره
    ولی ایکاش حجم موتورشو حداقل 200 سی سی بیشتر میزدن تا توانش به حدود 140 اسب میرسید