1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. برنامه اشکودا برای تولید خودرو ارزان قیمت در ایران

برنامه اشکودا برای تولید خودرو ارزان قیمت در ایران

4 شهریور 1396
  • 1

مدیر استراتژیک گروه فولکس واگن از برنامه این شرکت برای تولید خودرو ارزان قیمت در ایران، هند و برزیل خبر داد.

برنامه اشکودا برای تولید خودرو ارزان قیمت در ایران

توماس سدران از مدیران سابق جنرال موتورز و مدیر استراتژیک گروه فولکس واگن که دو ماه پس از رسوایی اخیر آلایندگی این برند به این گروه بزرگ پیوسته است، ضمن اعلام خبر بالا گفت: پیدا کردن راه حل و شیوه ای جهت تزریق سرمایه به برند فولکس واگن در برنامه این شرکت قرار دارد تا سرمایه و ضرری که به دلیل رسوایی اعلام میزان آلاینده ها از دست دادیم، به بهترین شکل ممکن جبران شود. بنابراین یکی از برنامه های احتمالی آینده، جستجوی شرکای تجاری مناسب در مناطق و کشورهایی است که گروه فولکس واگن در آن جا فعالیت دارد، است.

وی ادامه داد: اشکودا در تلاش است تا سال 2020، ضمن تحقیق و توسعه، خودروهایی با هزینه نگه داری پایین در هند تولید و مونتاژ کند؛ این تصمیم درست یک سال پس از منحل شدن قرارداد فولکس واگن با شرکت تاتا موتورز رخ می دهد.

سدران افزود: علاوه بر هند، امکان تولید و عرضه چنین خودروهایی در بازار سایر کشورها مانند ایران و برزیل نیز وجود دارد.

سال گذشته نیز برنهارد مایر، مدیر عامل اشکودا در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس از ورود به بازار دو کشور جدید یعنی ایران و کره جنوبی در سال 2017 خبر داده بود. همچنین در سال 94 یک شرکت ادعای اخذ نمایندگی اشکودا در ایران را مطرح کرد که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تکذیب شد. ایران خودرو نیز در آذر همان سال مذاکراتی را برای تولید خودروهای زیر 50 میلیون تومان با اشکودا انجام داد.



نظرات

  • وحید وحید (4 شهریور 1396 ساعت 19:31)

    ارزان قیمت یعنی بالای 90 ملیون تومان دیگه؟؟؟
    مثل پژو های پسا برجامی؟ آره؟