1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی و بررسی جدیدترین خودروی هندی در ایران

معرفی و بررسی جدیدترین خودروی هندی در ایران

30 مهر 1396
  • 3

نمی‌دانیم اسمش را عقب‌رفت بگذاریم یا گسترش همکاری بین‌المللی اما پیدا شدن سر و کله خودروهای هندی در بازار ایران آن هم وقتی از سازندگان مشهور چینی توان کمتری دارند جای تعجب و مایه شگفتی است. این همکاری در حالی قرار است آغاز شود که هندوستان توان بالایی برای ساخت خودروی ایمن و مدرن ندارد اما به دلیل قیمت تمام شده کمتر خودروهای هندی، فعالان خودرویی محصولات این خطه را مناسب بازار ایران تشخیص داده‌اند.

 معرفی و بررسی جدیدترین خودروی هندی در ایران

هندوستان که با داشتن سه برند ماروتی، ماهیندرا و تاتا و حضور برندهای هوندا، رنو نیسان، هیوندای، تویوتا و فورد سالانه بالغ بر ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند، عمده اعتبار خود را در این صنعت به دلیل کارگر ارزان، بازار بزرگ و شرایط مناسب اقتصادی به دست آورده است. ماهیندرا نیز که مدت‌هاست شراکت با برندهایی مثل سانگ یانگ کره جنوبی را شروع کرده علاوه بر خودرو در زمینه ساخت ماشین آلات کشاورزی، موتورسیکلت و اسکوتر حرف‌هایی برای گفتن دارد. این سازنده هندی که با فروشی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار در سال، حدود 1.3 میلیارد دلار سود به دست آورده، 12 مدل خودرو در کلاس‌های سوپرمینی، سدان کوچک شهری، کراس‌اوور کامپکت، اس‌یووی و وانت تولید می‌کند و بر مبنای برخی شنیده‌ها مهمترین محصولش را برای بازار ایران انتخاب کرده که کایووی 100 (KUV100) نام دارد.

استایل این خودرو واقعا سؤال‌برانگیز است و بسیاری موارد همچون رینگ‌های کوچک 14 اینچی جای گله و شکایت دارند. طراحی خودرو کاملاً عملکردی است و در قسمت کابین واقعا زشت از آب درآمده است. کابین کایووی 100 خصوصاً برای راننده عجیب‌وغریب است. کنسول مرکزی وجود ندارد و دست دنده در نزدیکی غربیلک فرمان جاسازی شده که باعث ایجاد حس خودروهای تجاری شده است.

 معرفی و بررسی جدیدترین خودروی هندی در ایران

در نگاه اول، فضاسازی کابین خوب صورت گرفته است خصوصاً در رابطه با فضای سر؛ اما فضای پای عقب و فضای صندوق به‌طور شگفت‌انگیزی کم هستند. این حقیقت که صندلی‌ها در موقعیت کمی بالاتر قرار گرفته‌اند باعث ایجاد حس موردعلاقه‌ی ما نمی‌شود تریم K6+ مدلی سطح میانی است اما با این وجود سخاوت زیادی را به خرج می‌دهد. سیستم صوتی با 6 بلندگو به همراه بلوتوث، غربیلک فرمان چندعملکردی و جعبه‌ی خنک شونده بخشی از تجهیزات خودرو هستند.

تجهیزات ایمنی کایووی 100 نیز عبارت‌اند از ABD،EBD،CBC (کنترل ترمز پیچ) و ایموبلایزر دیجیتال. نیروبخش این خودروی 1155 کیلویی یک پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.2 لیتری است که 77 اسب بخار قدرت و 190 نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

 معرفی و بررسی جدیدترین خودروی هندی در ایران

ماهیندرا ادعا می‌کند که این کراس‌اوور کوچک در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط 4.4 لیتر سوخت می‌سوزاند. اولین نکته‌ای که درباره‌ی تجربه‌ی رانندگی با ماهیندرا به چشم می‌خورد، موقعیت دسته‌دنده و تفاوتی است که این موضوع ایجاد می‌کند. اگرچه که نمای دسته‌دنده نسبتاً خشن و زمخت است اما تعویض‌های گیربکس نرم و روان است. فاصله‌ی بین دسته‌دنده و فرمان کم بوده و این باعث ایجاد تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش‌تری می‌شود خصوصاً که پیشرانه‌ی توربودیزل قوی خودرو شما را همراهی می‌کند.

این خودرو قرار است بزودی در محدوده قیمت 30 میلیون تومان وارد بازار ایران شود.



نظرات

  • صالح صالح (30 مهر 1396 ساعت 18:36)

    خدا وکیلی این چیه؟!!!!!! چرا انقد بدقوارست؟؟؟ آخه این لاستیکا واسه ماتیز هم کوچیکن!! خدایا این هندی های عقب مونده کی خودرو ساز بودن؟ بازم صد رحمت به چینیا....این بود شکوفایی خودروسازی پسا برجام :)))))
    واقعا افسوس و صد افسوس واسه کشورم! مغز ها و مهندسای ما امثال رضوانی و فقیه زاده میشن طراح حرفه ای و سرآمد خودروسازی جهان اونوقت دوتا مافیای خودروسازی ما یه مشت آشغال عهد حجری و شتر گاو پلنگای چینی و هندی رو بخورد مردم بدبخت ایران میدن اونم قیمت گزاااااااااااف !!!!!!!!
    خدا ازشون نگذره.... امیدوارم یه روز اراده ای تشکیل بشه و مردم با نخریدنشون کرکره این فرغون سازا رو بیارن پایین...به امید اون روز ان شاءالله

  • یاسر یاسر (30 مهر 1396 ساعت 08:35)

    معنی شرکت های بزرگ خودروساز رو هم که قرار بود در ایران سرمایه گذاری کنند متوجه شدیم!!!! دو سرکت ورشکسته فرانسوی که نسل قدیم محصولات رو عرضه می کنند و شرکت های هندی و چینی!!!! البته از ماست که بر ماست وقتی در کمتر از یک روز ساندرو استپ وی رو ١٦/٠٠٠ دستگاه می خریم همین هم حق مون است. محصولی که در کُل اروپا توی یک سال رنو نمی تونه با شرایط از دم قسط سه ساله بدون بهره بفروشه!!!!! درود

  • حمید حمید (30 مهر 1396 ساعت 07:35)

    خداروشکر
    دیگه طویله شده
    از بنز تا ماهیندرا
    واقعا همه چیمون بهم میاد
    اون پراید چه آشغالی بود که این چی بخواد باشه