1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رنج روور به گمرک جنوب رسید؛ ایووک آماده رویارویی با رقیبان سرسخت

رنج روور به گمرک جنوب رسید؛ ایووک آماده رویارویی با رقیبان سرسخت

17 خرداد 1395
  • 0

این روزها در پارکینگ ترخیص کالا گمرک بوشهر، چند دستگاه رنج روور ایووک به چشم می خورند. برخی منابع آگاه چندی پیش اعلام کرده بودند که تا چند هفته آینده نمایندگی جگوار- لندروور در تقاطع پل پارک وی تهران افتتاح می شود و از طرفی وجود این خودروها در گمرک، پازل احتمالی حضور این برند انگلیسی را در ایران تکمیل می کند.

برخی گمانه ها زده می شود که جگوار همزمان با برند لندروور به ایران می آید و فروش خود را آغاز می کند. برخی سوال دارند که آیا محصولات لندروور بخاطر حجم موتور می توانند در ایران، موفق به اخذ پلاک ملی شوند؟ در پاسخ باید گفت، همان طور که مشخص است این روزها لندروور انگلیسی خودروهایی را در سبد محصولات خود دارد که امکان شماره گذاری آن ها فراهم است. خودروهایی مثل رنج روور ایووک، ایووک کوپه و دیسکاوری اسپرت خودروهایی هستند که قابلیت آفرود نسبی را دارند و به موتور دو لیتری توربو 240 اسب بخار و گشتاور 339 نیوتون متری مجهز است. این قدرت توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می شود.

در مدل ایووک شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت خودرو با این مشخصات فنی، 7.6 ثانیه است و در مدل دیسکاروی اسپرت به 8.2 ثانیه رسیده است. در بازار امارات متحده عربی، قیمت ایووک و ایووک اسپرت با توجه به سطح امکانات بین 210 الی 260 هزار درهم و مدل دیسکاروی اسپرت بین 160 الی 230 هزار درهم است. با توجه به تعرفه واردات و هزینه و سودهای جاری در واردات خودرو، احتمال داده می شود که قیمت محصولات لندروور در بازار ایران بیش از 300 میلیون تومان باشد.

رنج روور لند روور

رنج روور لند روور

منبع: اسب بخار



نظرات