,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


پژو 3008 با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

۰۳ اسفند ۱۳۹۵
19,434 بازدید
6 دیدگاه
19
6

بالاخره شاسی‌بلند جمع‌وجور پژو شکل یک شاسی‌بلند واقعی به خود گرفت! این تعبیری بود که بیشتر رسانه‌ها هنگام رونمایی نسل دوم این فرانسوی از آن استفاده کردند.

نسل دوم 3008؛ انقلاب فرانسوی

نسل اول 3008 محصول خاص و پرفروشی نبود و شاید به همین دلیل نیز پژو سال 2008 میلادی نسل اول این خودرو را در کشور کرواسی رونمایی کرد! نسل اول 3008 در فرانسه، چین، آرژانتین و مالزی تولید می‌شد و طبق عرف بین‌المللی خودروسازان، که محصولات جدیدشان را یا در کشور تولیدکننده یا در بازار استراتژیک آن محصول رونمایی می‌کنند، همه انتظار داشتند که پژو محصول جدیدش را در یکی از این چند کشور رونمایی کند نه در کرواسی.

به هرحال این اتفاق افتاد و 3008 در 2008 متولد شد! این خودرو از آن تاریخ به مدت 8 سال روی خط تولید پژو باقی ماند تا آنکه نوبت نسل دومش رسید. نسل دوم این فرانسوی چیزی از نسل قبلی‌اش به ارث نبرده است و همه‌چیزش جدیدند. برخلاف نسل اول 3008، که فقط در برخی بازارهای خاص فروخته می‌شد، حالا پژو با نسل دوم 3008 محصولی ساخته است که همه بازارهای جهان منتظرش هستند.

 خودروی جدید پژو 3008 با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

بزرگ‌تر و خشن‌تر

نسل قبلی 3008 با اینکه در کلاس شاسی‌بلندهای جمع‌وجور قرار داشت، در ظاهر بیشتر شبیه ون‌ها و اندکی هم شبیه استیشن‌ها به‌نظر می‌رسید. اما در نسل جدید این خودرو دیگر همه می‌دانند با چه خودرویی سروکار دارند! فرانسوی‌ها در 3008 جدید قبل از هرچیزی، ابتدا با حفظ کلاس آن، دست به افزایش نسبی ابعاد و اندازه‌ها زده‌اند، طوری که دیگر با چشم غیرمسلح نمی‌توان تشخیص داد که از میان شاسی‌بلندهای 3008 و 4008 پژو کدام‌یک بزرگ‌تر است! این افزایش ابعاد همچنین باعث شده فضای پا و فضای سر در ردیف عقب حدود 3 سانتی‌متر افزایش یابد. گنجایش فضای بار هم 90 لیتر بیشتر شده و به 520 لیتر رسیده است که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1824 لیتر می‌رسد.

برای ساخت 3008 جدید از شاسی EMP2 پژو استفاده شده که قبلا هم در هاچ‌بک 308 به کار رفته بود، با این تفاوت که در 308 فاصله محوری 2620 میلی‌متری داشت، ولی در 3008 این عدد به 2675 میلی‌متر رسیده است. استفاده از EMP2 یک مزیت دیگر هم داشته: طبق گفته پژو، وزن خودرو، علی‌رغم بزرگ‌ترشدن ابعاد، حدود 100 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است.

بعد از بزرگ‌تر شدن ابعاد، نوبت به تغییر چهره می‌رسد. چهره این خودرو برخلاف صورت افسرده و دل‌نچسب نسل قبلی (که البته یک بار در 2013 فیس‌لیفت شده بود) حالا به لطف چراغ و جلوپنجره‌ جدید پژو که نخستین‌بار در 2008 جدید (مدل 2017) آن‌ را دیدیم، خشن‌تر و جسورتر شده است. همچنین بزرگ‌ترشدن ورودی‌های هوای سپر به همراه ورودی‌هایی که زیر مه‌شکن‌ها خودنمایی می‌کنند، چهره 3008 را باابهت‌تر از 2008 نشان می‌دهد. در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌های عمودی جدید پژو قرار دارد که آن‌ها را هم اولین‌بار در مدل‌های 2016 هاچ‌بک‌های 208 و 308 دیده بودیم. از این تغییر چهره انقلابی می‌توان پیش‌بینی کرد که به‌زودی نسخه‌های جدید شاسی‌بلند 4008 و حتی ون جمع‌وجور 5008 نیز از این زبان طراحی بهره می‌برند.

 خودروی جدید پژو 3008 با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

کابین دیجیتالی

در لیست مهم‌ترین تغییرات 3008 جدید باید کابین جدید خودرو را هم افزود که کاملا تغییر کرده است و هیچ شباهتی به گذشته ندارد. پژو در 3008 جدید از نسل تازه کابین‌هایش یعنی i-Cockpit بهره گرفته که فوق‌العاده زیبا و صدالبته مدرن و هیجان‌انگیز است.

مانیتور 8 اینچی لمسی بالای داشبورد آن شبیه تبلت‌هاست و صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی‌اش نیز رقیب جدیدی برای صفحه کیلومترهای آئودی محسوب می‌شود. فرمان جدیدی که قسمت‌های پایین و بالای آن تخت شده به همراه کلیدهای خلبانی کنسول، که بالای اهرم گیربکس 6سرعته جاخوش کرده است، و همچنین روکش‌های تزئینی طرح کرومی کابین به راننده چنین القا می‌کنند که در خودرویی اسپرت نشسته، نه شاسی‌بلندی معمولی.

 خودروی جدید پژو 3008 با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

قلب‌ 4 سیلندر

پیشرانه‌های تاییدشده برای 3008 در بازار اروپا همگی جدیدند و استاندارد یورو 6 دارند. این پیشرانه‌ها شامل دو انجین بنزینی و سه انجین دیزلی است که در جدول زیر مشخصات پیشرانه بنزینی‌اش را مشاهده می‌کنید.

 خودروی جدید پژو 3008 با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

چه زمانی؟ با چه قیمتی؟

تولید نسل جدید 3008 از اواخر 2016 آغاز شده است و از ابتدای 2017 نیز به دست مشتریانش می‌رسد. اما ظاهرا مشتریان ایرانی هم فرصت سوارشدن بر این شیر فرانسوی را دارند! آنطور که منابع مطلع خبرداده‌اند، ایران خودرویی‌ها تمایل دارند تا نیمه دوم سال آینده 3008 را به بازار ایران بیاورند.

 خودروی جدید پژو 3008 با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

قیمت پایه‌ای پژو 3008 در فرانسه حدود 26000 یوروست؛ یعنی 3000 یورو گران‌تر از قیمت پایه‌ای پژو 2008. البته 3008 مانند سایر شاسی‌بلندهای پژو یک تیپ گران‌تر با نام GT Line هم دارد که قیمت پایه‌ای آن از 32000 یورو آغاز می‌شود. 3008 در صورت ورود به کشورمان باید با دی‌اس‌6، اسپورتیج QL و توسان TL رقابت کند.

منبع:ایران جیب


دیدگاه ها

مرتب سازی بر اساس
نمایش
  • امیر ارسلان داودی پاسخ

    ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
    1
    0
    از ال نود بهتره باور کنید کمرم شکست پارس۸۸ داشتم خیلی عالی بود تندر گرفتم عین پرایده
  • منتا پاسخ

    ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
    0
    0
    مگه بازار شاسی بلند ایران چند مدل شاسی بلند لازم داره؟!!!!! چرا نباید ماشین سدان مناسب برای رقابت با بقیه سدان های عتیقه بازار خودروی ایران وارد بازاربشه مثل سمند و ۴۰۵ و پرشیا یعنی یک مقام مسوولی نیست به خودروسازان یادآوری کنه که بااین همه *** که میخورند نباید تبدیل بشوند به واردکننده و دلال خودرو؟؟؟؟
  • homayoun پاسخ

    ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
    0
    0
    اگر با این قیمت اعلام شده بخواهد وارد بازار شود قظعا بازنده است و فروش زیادی در مقابل با توسان ندارد
  • بی نام پاسخ

    ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
    2
    5
    راست میگه
  • asredade پاسخ

    ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
    4
    34
    یکی نیس بگه چرا خودرو سازان این روزا فقط شاسی بلندهای گران قیمت معرفی میکنن چرا سدان بروز و ارزان که قشر متوسط جامعه توان خرید داشته باشن عرضه نمیکنن.کماکان باید خودروهای بی کیفیت سوار بشم اونم تکنولوژی 20-30سال قبل.انگار خودرو سازا فقط بفکر چند درصد جامعه هستن.ماکه هیچ فضای رقابتی تو خودروسازها نمیبینیم بلکه فضای فشار و تحمیل .
  • حبیب پاسخ

    ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
    7
    47
    ایا خودروی 3008میتواند به لحاظ قیمت در کشورهای دیگر غیر از ایران با رقبایی همچون تویوتا .میتسوبیشی .نیسان .کیا و هیوندا و هوندا رقابت کند ؟؟؟؟؟قیمت این خودرو از مایه گران است خود مردم فرانسه ترجیح میدهندبرندهایی غیر از پژو سوار شوند چرا این خودروها را به مردم تحمیل میکنید ؟؟؟؟؟