1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. پژو 301 سال آینده به بازار عرضه میشود

پژو 301 سال آینده به بازار عرضه میشود

6 شهریور 1395
  • 0

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خبر داد که مذاکرات برای تولید قطعات خودروهای جدید آغاز شده و خودروی پژو 301 به عنوان اولین خودروی خارجی با ۴۰ درصد ساخت داخل اوایل سال آینده به تولید خواهد رسید.

رضا رضایی در این گفت‌وگو، اظهار کرد: خوشبختانه در قراردادهای خارجی دو خودروساز بزرگ داخلی با خودروسازانی چون پژو و سیتروئن، موضوع انتقال تکنولوژی مد نظر قرار گرفته و طبق آن قرار است فن‌آوری ساخت قطعات این خودروها به قطعه‌سازان داخلی منتقل شود.

وی با بیان اینکه در قرارداد پیشین با پژو موضوع انتقال فن‌آوری مغفول مانده بود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در آن زمان برای داخلی‌سازی قطعات خودروی پژو ۴۰۵ هیچگونه مستندات فنی وجود نداشت و بسیاری از قطعات آن در ایران دوباره طراحی و مهندسی شد.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران این در حالیست که در قراردادهای جدید منعقده با خودروسازان خارجی موضوع انتقال تکنولوژی مد نظر قرار گرفته و به همین دلیل مستندات و مشخصات فنی - مهندسی قطعات این خودروها از سوی خودروسازان خارجی به قطعه‌سازان داخلی منتقل خواهد شد.

وی افزود: بنابراین قطعه‌سازان داخلی می‌توانند با اخذ دانش فنی و استفاده از مستندات دریافتی از خودروسازان خارجی، قطعات خودروهای جدیدی که قرار است در آینده نزدیک در ایران عرضه شوند را با کیفیت مناسبی مشابه کیفیت نمونه‌های خارجی تولید کنند.

رضایی با بیان اینکه مذاکرات بین قطعه‌سازان داخلی با خودروسازان داخلی و خارجی در زمینه چگونگی انتقال دانش فنی تولید قطعات خودروهای جدید آغاز شده است، تصریح کرد: صنایع خودرو و قطعه‌سازی داخلی با انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت‌های معتبر خارجی در شرایط سرنوشت‌سازی به سر می‌برند؛ به‌گونه‌ای که در صورت استفاده مناسب از فرصت‌های خارجی به دست آمده ناشی از اجرایی شدن برجام، صنعت خودروی ایران ظرف سه سال آینده متحول شده و رضایت مصرف‌کنندگان ایرانی نیز کسب خواهد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت شروطی را در رابطه با انعقاد قراردادهای همکاری خودروسازان داخلی با شرکای خارجی تعیین کرده که یکی از مهمترین آنها، انتقال تکنولوژی و تولید خودروهای خارجی با حداقل ۴۰ درصد ساخت داخل است.

منبع:ایسنا



نظرات