,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


هر آنچه در مورد نیسان X-TRAIL میدانیم

۰۳ فروردين ۱۳۹۶
5,520 بازدید
0 دیدگاه
1
9

در دنیای امروز، سازندگان بسیاری به تولید محصولات بلندقامت اشتغال دارند؛ اما آن دسته از خریدارانی که واقعاً در پی آفرودی اصیل و نه صرفاً با ظاهری خوش آب و رنگ هستند، چاره‌ای ندارند جز آنکه تحقق این خواسته را در میان ساخته‌های بزرگانی چون لندروور و مولودش رنجروور، جیپ، شورولت،GMC، فورد، تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، مرسدس بنز و… جستجو کنند. این دسته از خودروسازان که شمارشان شاید به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد را می‌توان از خبره‌ترین سازندگان مرکب‌های دو دیفرانسیل و جان‌سخت در دنیای امروز دانست و مابقی را نیز، تنها دنباله روانی که در پس آن‌ها روانه‌اند و در آغاز و میانه راه‌اند و نه در آخر و انتهای آن.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

در این میان، نیسان پیشینه پرباری در این زمینه دارد، زیرا که بیش از شصت سالی است که به عرصه تولید خودروهای بلندقامت ورود پیدا نموده است. نخستین ساخته آن در این وادی، مدل مشهور و سخت نام‌آشنای «پاترول» بود که از سال 1951 میلادی روانه بازارهای جهانی شد و تاکنون نیز، در شش نسل پیاپی، هر باره بهتر از پیش، تولید آن استمرار یافته است. نسل سوم پاترول در کشورمان نیز چند سالی مونتاژ می‌شد و سخت خوش‌نام بود و محبوب خرد و کلان.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

چندی پیش، مولود دیگری از نیسان به نام X-TRAIL در شو رومی در پایتخت کشورمان رونمایی شد. این عمل نیز به‌واسطه نماینده ایرانی آن یعنی شرکت جهان نوین آریا صورت پذیرفت. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، در این متن سعی نمودیم به‌اجمال نگاهی مختصر به مختصات این خودرو بیاندازیم.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

X-TRAIL، بلندقامتی میان‌سایز از شرکت نیسان است که برای نخستین بار در سال 2000 میلادی پا به عرصه وجود نهاد اما نسل فعلی آن، سال 2013 میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی شد. این خودرو بر مبنای پلت‌فرم CMF-CD گروه رنو/نیسان تکوین و توسعه یافته است، پلت‌فرمی که هم‌اکنون در دیگر ساخته‌های این گروه خودرویی ازجمله نیسان قشقایی و رنو کولئوس نیز به کار می‌رود. نیسان X-TRAIL را به‌نوعی می‌توان یک خودروی جهانی نیز برشمرد، زیرا که در 9 کشور از پنج قاره عالم در حال تولید است. به غیر از ژاپن که زادگاه اصلی آن است، این خودرو در ممالکی همچون آمریکا، کره جنوبی، چین، روسیه، اندونزی، مالزی، تایوان و تایلند هم به تولید می‌رسد. نیسان X-TRAIL در بازار آمریکای شمالی با نام روگ (ROUGH) فروخته می‌شود. تمامی نسخه‌های صادراتی این خودرو به بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس ساخت کشور ژاپن هستند.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

طرح بدنه X-TRAIL از کاراکتری مشابه با مورانو و قشقایی برخوردار است، در اینجا نیز همان جلوپنجره سنتی نیسان را می‌بینیم که آرمی بزرگ از شرکت را در دل خود جای داده است. نواری از جنس LED بر روی چراغ‌های جلو تعبیه شده و اطراف پنجره‌ها را نیز رشته‌ای نازک از کروم فرا گرفته است. با توجه به گسترش ابعاد نسل نوین این خودرو نسبت به سلفش، نیسان X-TRAIL امروزه یکی از بزرگترین شاسی بلندهای میان‌سایز در عالم به شمار می‌آید.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

نیسان X-TRAIL با پیشرانه‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شد. پیشرانه‌های بنزینی که هر دو نیز چهار سیلندر هستند در انواع 2 و 2.5 لیتری تنفس طبیعی فروخته می‌شوند. توان خروجی این دو پیشرانه به ترتیب معادل 143 و 170 اسب بخار است. پیشرانه دیزلی این خودرو نیز در یک نسخه چهار سیلندر 1.6 لیتری عرضه می‌شود که توانی معادل 130 اسب بخار را تولید می‌کند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های 6 سرعته دستی،6 سرعته اتوماتیک و یا اتوماتیک CVT قابل سفارش است.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

نیسان X-TRAIL در کشورمان، رقیب توانمندی برای خودروهایی همچون تویوتا RAV4، هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر و همزادش رنو کولئوس به شمار می‌رود.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

سایت‌های متعددی در اطراف و اکناف عالم به تست و بررسی این خودرو پرداخته‌اند که در این میان، برخی از آن‌ها را برای شما عزیزان گلچین نمودیم.

سایت «AUTOEXPRESS»

نکات مثبت

طراحی شیک
کابین محکم و جادار
رانندگی آسان و بی‌دردسر

نکات منفی

مدل قدیمی آن با هویت‌تر بود
گزینه دارای هفت صندلی، آپشنی گران است
تیپ‌های بالای آن گران‌قیمت هستند
کارشناسان این سایت، از 5 امتیاز کامل،4 امتیاز را برای آن قائل شدند.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

سایت «CARWOW»

نکات مثبت

راحت
به نحو خوبی مجهز شده است
یک خودروی آفرودی درخور و مناسب

نکات منفی

صندلی ردیف سوم آن اندکی تنگ است
طرح بدنه آن سرها را به سمت خود برنمی‌گرداند
گیربکس CVT اتوماتیک آن به‌خوبی گیربکس DSG رقبایش نیست
کارشناسان این سایت،7 امتیاز از 10 امتیاز کلی را به این خودرو اعطاء نمودند.

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

مشخصات فنی

پیشرانه: 4 سیلندر خطی

حجم موتور: 2488 سی‌سی
توان: 171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور: 237 نیوتن‌متر
شتاب: 10.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: 8.3 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4640/1820/1715 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2705 میلی‌متر
حجم مخزن سوخت: 60 لیتر
وزن: 1340 الی 1400 کیلوگرم

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

ایمنی (نسخه سفارش ایران)

5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (درجه ایمنی سرنشینان بزرگسال: 86 درصد)
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (DSC)
سیستم کمکی شروع حرکت از سربالایی‌ها (HAC)
سیستم مانیتور دید 360 درجه (AVM)
سیستم 4×4 تمام وقت نیسان با قفل دیفرانسیل (AWD با کنترل دستی)
سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
سیستم کنترل پایش نقاط کور (BSW)
سیستم هشداردهنده خروج از خط (LDW)
ترمز تطبیقی
سیستم شناسایی اشیاء متحرک
سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) و…

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

تجهیزات رفاهی (نسخه سفارش ایران)

سیستم ورود بدون کلید هوشمند + دکمه استارت
سیستم START/STOP (متناسب با وضعیت اهرم تعویض گیربکس)
سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک
صفحه نمایش لمسی به سایز 7 اینچ + سامانه مسیریاب
کروز کنترل + محدودکننده سرعت
سقف سانروف پانوراما
صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو
گرم‌کن صندلی‌های جلو
سیستم اتوماتیک بازکننده درب صندوق عقب
آینه‌های جانبی جمع شونده برقی مجهز به چراغ راهنما
چراغ‌های جلو زنون مجهز به شوینده (چراغ)
لامپ‌های جلو اتوماتیک
سنسور برف‌پاک‌کن
چراغ‌های LED و سیستم نوربالای اتوماتیک
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + CD و MP3 و درگاه USB و AUX و هندزفری/ بخش موسیقی با بلوتوث
رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی اسپورت و…

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

قیمت

در ایران: 248 میلیون تومان
در امارت: 81,750 درهم (نسخه 2.5 لیتری، تک دیفرانسیل، تیپ پایه S) و 122,000 درهم (نسخه 2.5 لیتری، دو دیفرانسیل، تیپ فول SL) محل ساخت نسخه‌های صادراتی به امارات: کشور ژاپن

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

 لحظاتی با نیسان X-TRAIL در مسیر ایران

منبع:پدال


دیدگاه ها