1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اسامی خودروهای جدیدی که مجوز ورود به کشور را گرفتند

اسامی خودروهای جدیدی که مجوز ورود به کشور را گرفتند

22 فروردین 1397
  • 1

سایت ثبتارش در نخستین ماه از سال اسامی خودروهای دارای مجوز واردات به کشور را منتشر کرد که در بین انبوه اسامی نام تویوتا هایلوکس، فولکس‌واگن گلف، سیتروئن سی۴ سدان، و رنو اسپیس بیش از باقی مدل‌ها به چشم می‌خورد

 اسامی خودروهای جدیدی که مجوز ورود به کشور را گرفتند

با وجود همه مشکلاتی که برای واردات خودرو و تجار این حوزه پیش آمده اما یک لیست جذاب و تازه نفس از خودروهای وارداتی اخیرا توسط گمرک ایران منتشر شده که می‌تواند جانی دوباره به پیکر نحیف بازار خودروهای وارداتی بدمد. حضور دو خودروی جذاب و پرطرفدار فولکس گلف و تویوتا هایلوکس قطعا مهم‌ترین خبری است که تحقق آن در سال ۹۷ احتمالا شرایط جدیدی را به بازار تحمیل می‌کند. در عین حال تنوع برندهای وارداتی به بازار کشور اندکی افزایش پیدا کرده و چند خودروساز چینی هم موفق شده‌اند محصولات خود را در لیست ثبت سفارش بگنجانند. در یک گزارش کوتاه به معرفی نه خودروی جدید وارداتی بازار ایران در سال ۹۷ می‌پردازیم ضمن اینکه با بررسی قیمت احتمالی شانس هر مدل برای موفقیت در بازار محک می‌زنیم.

رنو اسپیس

این خودرو از مدت‌ها قبل در بین گزینه‌های مناسب برای واردات تشخیص داده شده و واردکننده رسمی محصولات رنو حتی تعدادی از آنها را با هدف سنجش در آب و هوای کشور، وارد نموده است. اسپیس (Espace) که جدیدترین محصول شرکت رنو در کلاس خودروهای ون است برای ماموریتی سخت به ایران فرستاده شده تا به لطف ویژگی‌های خوبش بتواند نظر خریداران را به خود جلب کند. از جمله رقبای اصلی این خودرو در ایران می‌توان به کیا کارنس اشاره کرد. اسپیس از پیشرانه ۶/۱ لیتری و توربو تالیسمان با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده تا راننده این اتومبیل بتواند در کمتر از ۸/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. این خودرو با طول ۸۵/۴ متر از اتاقی بزرگ سود می‌برد و گنجایش هفت سرنشین را دارد. قیمت احتمالی اسپیس در محدوده ۲۵۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

فولکس‌واگن مولتی ون

یک مینی ون کوچک ۸ نفره از رده ترانسپورتر که در جهان به لحاظ سطح کارکرد و میزان فروش در وضعیت خوبی قرار داشته و ورودش به ایران می‌تواند مستقیما تویوتا هایس را به خطر اندازد. البته هنوز فرهنگ استفاده از ون در بین خانواده‌های ایرانی جا نیفتاده و این محصول بیشتر مورد علاقه شرکت‌های تجاری، ادارات و دستگاه‌های دولتی است. یک موتور ۲لیتری توربوی دیزلی با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر کار نیرودهی به این محصول را برعهده دارد ضمن اینکه بهای ترانسپورتر مولتی‌ون حدود ۳۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

فوتون ساوانا

عظیم خودرو با اخذ مجوز خودروی غول‌‌پیکر ساوانا سعی دارد جای خالی توویتا پرادو را در باازر ایران با محصولی چینی پر کند اما شانس موفقیت این خودرو اندک است. با طول۸/۴ متر و عرض ۹/۱ متر، وزنی معادل ۲ تن دارد در حالی که در برخی از نسخه ها از یک موتور دیزلی ۲۱۴ اسب بخاری سود می‌برد و اتومبیلی کاملا پرمصرف است. هفت صندلی هم در اتاق دارد تا به سرنشینان خود در طول مسیر سواری دهد آن هم با امکاناتی فراوان و ظاهری بسیار قدیمی. چیزی که مشخص است این که خودرو چینی ساوانا چندان تکنولوژی جدیدی ندارد و با وجود گازوئیل بسیار کم‌کیفیت تولید کشور، محصول تازه فوتون احتمالا به شدت آلاینده بوده و یکی از قاتلان هوای تهران و کلانشهرهاست. قیمت ساوانا در محدوده ۲۰۰ میلون تومان برآورد می‌شود.

تویوتا هایلوکس

بهترین خبر ممکن برای عشاق آفرود، دوستداران طبیعت و علاقمندان به خودروهای وانت پیکاپ ورود مجدد همین وانت هایلوکس در نمونه ۲۰۱۸ است که به تازگی در نمونه فیس‌لیفت وارد بازار اروپا و آسیا شده و ویژگی‌های جذابی دارد. به مدد موتوری که ۲۷۰۰ سی‌سی حجم و ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد، سیستم چهارچرخ محرک فعال، جعبه دنده دستی و امکانات یک خودروی شهری راننده می‌تواند به راحتی با هایلوکس به سفر برود و همان راحتی و آرامش خود در سفرهای شهری را هنگام آفرود، حضور در کوهستان و یا بارکشی تجربه کند. قیمت احتمالی هایلوکس ۲۰۱۷ روی عدد ۳۵۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. نکته قابل توجه اینکه فقط مدل دنده‌ دستی این خودرو در لیست مجاز ورود به کشور قرار دارد.

هاوال اچ۹

یک شاسی‌بلند بزرگ و جادرا ژاپنی که می‌خواهد جانشین تویوتا لندکروزر باشد. هاوال اچ۹ که توسط گروه بهمن وارد خواهد شد علاوه بر حاشیه خلیج فارس در استرالیا و چین هم فروش مناسبی داشته و قرار است با یک موتور۲ لیتری توربو به قدرت به ۲۴۰ اسب بخار به خریداران ایرانی تحویل گردد. اچ۹ که گویا قیمتی ۲۲۰ میلیون تومانی خواهد داشت، با طولی معادل ۸۶/۴ متر، توانایی حمل هفت سرنشین را دارد.

دامای ایکس۷

دامای ایکس۷ محصول جدید شرکت زوتی چین است که از نظر طراحی یکی دیگر خودروهای کپی برداری شده محسوب می شود. طراحی داخلی و خارجی این خودرو شباهت بسیار زیادی با محصول کانسپت شرکت فولکس واگن یعنی کراس‌بلو کوپه دارد. قیمت این خودرو در محدوده ۱۵۰ میلیون تومان قرار دارد ضمن اینکه موتور ایکس۷ یک نمونه ۲لیتری توربو به قدرت ۱۹۰ اسب بخار خواهد بود.

مینی‌کانتری من

کراس‌اوور کوچک کانتری‌من چندی پیش توسط پرشیا خودرو با بهای ۴۵۰ میلیون تومان به جمعی از رسانه‌ها معرفی شد تا رسما کار خود را در این شروع کند. این خودروی انگلیسی-آلمانی که از سال ۲۰۱۰ تاکنون با فروش بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه جزو خودروهای پرفروش این بخش از بازار است محبوبیت خود را مدیون هندلینگ بالا، کیفیت ساخت عالی و طراحی جذابش است.

سیتروئن سی۴

از تجهیزات و موتوری مشابه پژو ۲۰۰۸ سود می برد و طراحی خاص سیتروئن را با خود دارد. این اتومبیل فرانسوی اگر بتواند با قیمتی حدودا ۱۰۰ میلیونی در ایران به دست مشتریان برسد، شانس موفقیت بالایی دارد چه اینکه پشتیبانی فنی پژو سیتروئن و زنجیره تامین گسترده این کنسرسیوم صنعتی در ایران اخیرا رو به گسترش نهاده است.

فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی

بالاخره پس از سی سال به ایران بازگشت و بدجور هم بازگشت. این یعنی گلف ۲۰۱۷ در گونه اسپورت جی‌تی‌آی وارد ایران شده تا با موتوری ۴سیلندر، ۲ لیتری و توربو که ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند بسیاری از خریداران را به سمت خود جذب کند. جالب است بدانید که گلف جی‌تی‌آی ۲۰۱۷ به مدد جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته دوکلاچه از شتابی زیر ۷ثانیه و قیمت احتمالی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان بهره خواهد برد.



نظرات

  • رامین رامین (22 فروردین 1397 ساعت 08:37)

    داداچ اشتباه میزنی
    هاوال اچ9 چینی است نه ژاپنی
    خخخخخ