1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. 23روز تا آغاز فروش رنو تالیسمان!

23روز تا آغاز فروش رنو تالیسمان!

14 شهریور 1395
  • 2

تالیسمان به موتور 1.6 لیتری 150 و 200 اسب بخاری مجهز است. این موتور به فناوری توربو و پاشش سوخت مستقیم مجهز بوده و توانسته از یکی از کمترین حجم موتورهای متعارف، بیشتری قدرت را دریافت کند. جالب است که این قدرت در اکثر دور موتورها در اختیار راننده بوده و فشاربه موتور به قدرت بیشتر تبدیل می شود و کمترین هدر رفت در آن دیده شده است. ۲۶۰ نیوتون متر، گشتاوری است که در توسط این موتور TCe به وجود می آید.

 23روز تا رونمایی تالیسمان

اینبار رنو در لوکس‌ترین محصول خود از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده کرده است. این گیربکس که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان در آن دیده شده است، عملکرد فوق العاده موتور را به نمایش می گذارد. موتور ۱٫۶ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری با این گیربکس تالیسمان یک و نیم تنی را در ۹٫۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.

نسخه ۲۰۰ اسب بخاری این شتابگیری را در ۷٫۹ ثانیه انجام می دهد و به سقف سرعت ۲۳۱ کیلومتر برساعت می رسد. تالیسمان استاندارد یورو ۶ را گذارنده است و در هر کیلومتر تنها ۱۳۲ الی ۱۳۵ گرم دی اکسید کربن تولید می کند. از طرفی جهت رعایت صرفه اقتصادی این خودرو، موتور آن قابلیت کارکرد در حالت کم مصرف را دارد و در شرایط پیمایش در محاسبه ترکیبی، تنها ۵٫۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.

تالیسمان در بررسی Euro Ncap که سال ۲۰۱۵ انجام شده است، توانسته پنج ستاره ایمنی را از آن خود کند. جزئیات این آزمایش نشان می دهد که تالیسمان در حفظ جان سرنشین، نمره ۸۶ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. در بخش حفظ جان کودک، نمره ۸۴ و در بخش حفظ سلامت عابر پیاده، ۶۸ را به دست آورده است. همچنین سامانه های ایمنی این خودرو نمره ۷۶ از ۱۰۰ را از طرف موسسه ایمنی جاده های اروپا گرفته است. رنو برای حفظ آرامش و ایمنی تالیسمان سواران، امکانات ویژه ای را در باطن این خودرو لوکس قرار داده است.

سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، نور بالا اتوماتیک، تشیخص سرعت مجاز جاده، سنسور خواب، نور دهی در پیچ های جاده، رادار خطی، رادار نقطه کور و… از امکاناتی است که به راننده اعتماد به نفس می دهد. سیستم ۴ Control در تالیسمان در برخی محصولات رنو دیده می شود و به شکلی کار می کند که در هنگام پیچیدن خودرو، بیشترین تعادل را به خودرو می دهد. تعادل مناسب باعث آرامش اتاق شده و حوادث در رانندگی کاهش پیدا می کند. این سیستم به چهار چرخ و سیستم تعلیق خودرو نظارت دارد و پیچش خودرو را با چهار چرخ خود کنترل می کند.

این مسئله باعث شده تا فرمان پذیری در جلو افزایش پیدا کند و قسمت انتهایی خودرو، با کنترل بیشتری هدایت شود. تالیسمان به امکاناتی چون سقف پانارومیک، سیستم تهویه سه گانه اتوماتیک، آینه های تاشو برقی، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم صوتی و تصویری Bose، دوربین عقب، سامانه پارک هوشمند خودرو، چراغ روشنایی روز، چرم طبیعی صندلی ها و فرمان، صفحه کیلومتر متغییر، حافظه صندلی راننده با ماساژور، پرده های عقب و جانبی عقب، استارت دکمه ای، روشن و خاموش شدن اتوماتیک خودرو، سنسور نور و باران، چراغ های عقب طیفی و… مجهز است و باعث شده تا جایگاهی در رده لوکس بازار داشته باشد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • کیومرث کیومرث (15 شهریور 1395 ساعت 14:39)

    با توجه به پیشینه نگین خودرو در اجرای تعهدات و بد قولی های پیاپی این احتمال وجود دارد که خودرو فوق نتواند توفیق چندانی را به دست آورد مگر اینکه مدیریت و کارکنان نگین خودرو قدم های موثری در جهت کسب اعتماد مشتریان بردارند.

  • عبدالحمید خجسته پور عبدالحمید خجسته پور (14 شهریور 1395 ساعت 13:56)

    با سلام با این گفتار عالیست منتطز می مانم