1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. احتمال تولید نسل جدید ماکسیما در ایران

احتمال تولید نسل جدید ماکسیما در ایران

10 مهر 1395
  • 0

مدیرعامل پارس خودرو درباره احتمال تولید مدل جدید ماکسیما در ایران می‌گوید که مذاکره با شرکت نیسان ادامه دارد.

ماکسیما محصول شرکت نیسان ژاپن بود که تولید آن از اسفند ماه سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز شد. مونتاژ این خودرو حدود ۱۱ سال در ایران ادامه داشت تا اینکه علی‌رغم استقبال مشتریان در سال ۱۳۹۱ به یکباره تولید آن متوقف شد.

در آن زمان اگرچه دلایل مختلفی درباره توقف تولید ماکسیما از جمله پایان یافتن قرارداد تولید آن در ایران مطرح می‌شد، اما هاشم یکه‌زارع - مدیرعامل اسبق پارس خودرو، که تولید ماکسیما در زمان مدیریت وی در این شرکت آغاز شده بود، دلایل توقف تولید این خود را چیز دیگری اعلام کرد.

وی در سال ۱۳۹۱ همزمان با توقف تولید ماکسیما، اظهار کرد:" سال ۱۳۷۹ با انتصاب اینجانب به عنوان مدیرعامل پارس خودرو مذاکراتی با شرکت نیسان برای تولید خودروی ماکسیما که در آن زمان با نام Sephiro (سفیرو) در ژاپن تولید می‌شد صورت گرفت و به دنبال آن همزمان با تولید ماکسیما در آمریکا خط تولید این خودرو در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک در پارس خودرو راه‌اندازی شد. در حال حاضر نیز دلیل توقف تولید این خودرو (ماکسیما) نه پایان قرارداد و برخی تحریم‌های خارجی بلکه رویکرد خودروسازان بزرگ در برابر تولید خودروهایی با عمر یک دهه است".

به گفته یکه‌زارع، "در حال حاضر (سال ۱۳۹۱) با توجه به آنکه حدود ۱۰ سال از عمر تولید ماکسیما قدیمی می‌گذرد به دلیل کاهش تیراژ تولید این خودرو در جهان تامین قطعات آن برای شرکت مادر (نیسان) صرفه اقتصادی ندارد. به همین دلیل نیسان اعلام کرده که امکان ادامه تامین قطعات ماکسیمای قدیمی وجود نداشته و به این دلیل تولید آن در پارس خودرو متوقف شد".

وی همان موقع خاطرنشان کرد:" در حال حاضر مدل جدید ماکسیما همچنان در ژاپن و آمریکا تولید می‌شود، بنابراین مناسب بود که مسئولان پارس خودرو در سال‌های گذشته در زمینه تولید مدل‌های جدید این خودرو با شرکت نیسان وارد مذاکره می‌شدند تا از توقف تولید یک خودروی با کیفیت داخلی جلوگیری می‌شد".

با این حال تولید ماکسیما در سال ۱۳۹۱ متوقف شد و دیگر خبری از این خودروی پر طرفدار نبود تا اینکه اخیرا مدیرعامل فعلی پارس خودرو در پاسخ به احتمال تولید مدل جدید ماکسیما اظهار کرد که مذاکرات با شرکت نیسان همچنان ادامه دارد.

در این زمینه ناصر آقامحمدی - مدیرعامل پارس خودرو، در گفت‌وگو با ایسنا درباره احتمال تولید مدل جدید ماکسیما در ایران، می‌گوید: مشخص نیست و در حال مذاکره هستیم. تمام موارد باید بررسی شود و هیچ چیز هنوز قطعی نیست.

وی خاطرنشان می‌کند: در مذاکرات با گروه رنو - نیسان خودروهای مختلفی برای همکاری مشترک مطرح است، اما تولید هیچ خودرویی نهایی نشده و در حال بررسی است.

 احتمال تولید مدل جدید ماکسیما در ایران

منبع:ایران جیب



نظرات