1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بی‌وای‌دی F3 جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

بی‌وای‌دی F3 جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

25 اسفند 1395
  • 0

چند هفته پیش به‌صورت رسمی شرکت خودروسازی کارمانیا از جدیدترین خودروی مونتاژی خود در ایران رونمایی کرد.

بی‌وای‌دی F3 جدید به‌عنوان یک سدان مونتاژی در کرمان از سال آینده وارد جاده‌های کشور می‌شود. سال آینده را می‌توان سال رقابت این شرکت در بازار سدان‌ها دانست.

 بی‌وای‌دی F3 جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال حضور کارمانیا در این بخش چند تحلیل را با خود به همراه می‌آورد. قبلا این شرکت ثابت کرده بود که خودروهایش را برای رقابت سخت آماده می‌کند و نخستین محصولش را در بخشی از بازار عرضه کرده است که شاید ریسک بالایی محسوب شود. ولی امروز بی‌وای‌دی S6 تا حد قابل‌قبولی توانسته است جایگاه خود را به‌عنوان یک خودروی تازه‌وارد در بازار به‌دست آورد و بدیهی است که در سال‌های آتی می‌تواند به‌عنوان یک کراس‌اوور بزرگ تک‌دیفرانسیل در بازار ایران فروش خوبی را داشته باشد.

به گزارش اخبار خودرو ، کارمانیا برای سال ۹۶ برنامه دارد که دوباره وارد بازار پرریسکی شود و خودرویی را به بازار معرفی کند که رقبای بی‌شماری خواهد داشت.برند بی‌وای‌دی در ایران یک برند تازه‌وارد به حساب می‌آید و طبیعی است جا‌انداختن این لوگو در ذهن مردم به‌عنوان یک نشان مطرح چینی کمی مشکل باشد.

زمانی‌که پای یک سدان با قیمت معمولی از این برند به بازار باز می‌شود، ممکن است تا حدی مردم برای خرید این خودرو نیاز بیشتری به اطلاعات جهت داشتن اطمینان‌خاطر پیدا کنند.

ولی نوع قیمت‌گذاری کارمانیا در نمایشگاه خودرو تهران نشان داده است این شرکت قصد دارد این‌بار به سبکی متفاوت از رقبا در بازار ظاهر شود تا از هر نظر بتواند نظر مشتری را به سمت F3 جدیدجلب کند.

پویا سالاری، مدیرعامل شرکت خودروسازی کارمانیا در همین نمایشگاه اعلام کرد قیمت نسخه دنده‌ای این خودرو حدود ۵۲ میلیون تومان و نسخه اتوماتیک در محدوده ۵۶ میلیون تومان تعیین می‌شود. همچنین برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که کارمانیا قصد دارد F3 جدید را با تحویل کوتاه‌مدت به دست مشتریان برساند تا جایگاه این خودرو زودتر در بازار محقق شود.

همچنین کارمانیا با همکاری کمپانی بی‌وای‌دی چین امکانات خوبی را برای یک سدان ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی انتخاب کرده است. استارت دکمه‌ای، سانروف، تودوزی چرم مصنوعی، دوربین عقب و زیر‌آینه، مانیتور، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ورود به داخل خودرو بدون کلید، دی‌لایت، کامپیوتر سفر و… ازجمله امکانات بی‌وای‌دی F3 جدید به حساب می‌آیند.

از نظر فنی نیز این سدان چینی در شرایط به نسبت خوب‌ و قابل قبولی قرار دارد. پیشرانه ۵/۱ لیتری F3 قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار را تولید و با اتصال به گیربکس پنج دنده دستی یا شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

احتمال دارد این خودرو با کروزکنترل هم در بازار ایران قابل‌سفارش باشد. ولی نکته جالب که قرار است برای F3 راه بیفتد، صادرات هم‌زمان این خودرو با مونتاژ آن در ایران است.

طبق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و تیم تحقیق و توسعه بازار بی‌وای‌دی، احتمالا از نیمه‌دوم سال ۹۶، F3 جدید به بازار کشورهای منطقه از طریق خط تولید کارمانیا در بم ورود می‌کند.

این خودرو به‌عنوان یک محصول از بی‌وای‌دی شناخته می‌شود که تا امروز در برخی کشورهای جهان مورد استقبال قرار گرفته است و به‌زودی از طریق خط تولید ایرانی به بازار کشورهای منطقه راه پیدا می‌کند.

زمان حدودی عرضه بی‌وای‌دی F3 جدید در ایران اواخر بهار امسال اعلام شده و در حال حاضر شرکت کارمانیا نسخه‌هایی از این خودرو را برای انجام برخی تست‌ها به ایران آورده است.

ام‌جی ۳۶۰، پژو۳۰۱، جک J5 اتوماتیک، چری آریزو۵ و… به‌عنوان رقبای اصلی این خودرو در سال آینده شناخته می‌شوند و قیمتی بیشتر از F3 جدید را در بازار ایران دارند. این خودروی سدان از بی‌وای‌دی می‌تواند تا حد زیادی بازار تندر۹۰ پلاس ایران‌خودرو را هم تحت‌شعاع قرار دهد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات