1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تویوتا کرولای جدید با گیربکس 7 دنده به ایران آمد

تویوتا کرولای جدید با گیربکس 7 دنده به ایران آمد

8 خرداد 1395
  • 1

بتازگی کمپانی تویوتا، کرولا را با گیربکس مولتی درایو 7 سرعته CVT عرضه کرده است که این روزها به صورت واردات شخصی به بازار ایران آمده است.

کرولای جدید

این خودرو که این روزها 148 میلیون تومان قیمت دارد، بزودی از از جانب ایرتویا به بازار می آید و فروش آن از طرف تنها نماینده رسمی تویوتا در ایران آغاز می شود. وجود گیربکس CVT نسل جدید در کرولا باعث شده تا این ماشین خانوادگی به مراتب از نسخه 4 دنده اتوماتیک نرم تر عمل کند. در بازار آزاد، نسخه های شش ایربگ این خودرو نیز وجود دارد.

همچنین عبدالرضا فهیمی، مدیرعامل ایرتویا، در خصوص قیمت مشابه کرولا و پریوس به خبرنگار روزنامه دنیای خودرو گفت: شباهت قیمتی این دو خودرو جز دغدغه های ما هم است. زیرا کرولا فول بالای 140 میلیون تومان قیمت دارد و پریوس کمتر از 150 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. این تناقض و رقابت درون سازمانی بخاطر قوانین داخلی ایران پیش آمده است و باعث شده تا پریوس که خودرویی هیبریدی و به مراتب گرانتر از کرولا است، امروز در بازار ایران، کنار کرولا قرار گیرد. استقبال از پریوس خوب بوده و از طرفی نام کرولا برای ایرانیان آشنا است و کیفیت و دوام بالای آن باعث شده تا مشتریان ثابت خود را داشته باشد.

پریوس خودرویی هیبریدی است که با آخرین اتاق خود به بازار ایران آمده و قیمت کمتر از 150میلیون تومان(در نمایندگی) را دارد. موتور 1.8 لیتری در کنار یک موتور برقی 121 اسب بخار را تولید می کند و مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر به ازای 100 کیلومتر را برای راننده رقم می زند. سیستم صوتی JBL، هفت کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، دوربین عقب، سیستم پایداری الکتریکی، کروزکنترل و… از امکانات این هیبریدی خانوادگی محسوب می شود.

منبع: ایر تویا



نظرات

  • حسن حسن (8 خرداد 1395 ساعت 14:07)

    واقعا تنها عیب کرولا گیربکسش بود اما 3 تا دنده شده 28 ملیون تومان خیلی زیاده خدایی . مطمئنا توایران که فیس لیفت 50 ملیون به یه خودرو اضافه میکنه 28 ملیون برا 3 تا دنده چیزی نیست کمم هست خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور. ( خدایی این کد امنیتی در حد اسپری فلفل عمل میکنه ادم صدبار قصد میکنه یه چیزی بنویسه بار صد ویکم مجاب میشه این کد امنیتی را هم بنویسه اینجا دنده ها خیلی گرون بود مجبور شدیم)