1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودروی جدیدی از ایران خودرو با 80 هزار کیلومتر گارانتی به بازار می آید

خودروی جدیدی از ایران خودرو با 80 هزار کیلومتر گارانتی به بازار می آید

8 شهریور 1396
  • 3

مدیرعامل ایران خودرو در دیدار مدیران مسئول روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی مهمترین اقدامات صورت گرفته و همچنین برنامه‌های آینده این گروه صنعتی را تشریح کرد.

هاشم یکه‌زارع در این دیدار گفت: در نتیجه اجرای پروژه‌های کیفی روی محصولات ایران خودرو اعتماد و اتکا به کیفیت این خودروها افزایش یافته و پس از افزایش دوره گارانتی خودرو رانا به سه سال و ۶۰هزار کیلومتر، در چند ماه آینده یکی دیگر از محصولات ایران خودرو با چهار سال و ۸۰ هزار کیلومتر گارانتی به بازار عرضه خواهد شد.

 خودروی جدیدی از ایران خودرو با 80 هزار کیلومتر گارانتی به بازار می آید

وی اظهار کرد: در نتیجه اقداماتی که از چهارسال پیش در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز و اجرا شد، ۲۰هزار کارگر قطعه سازی که بیکار شده بودند،‌ دعوت به کار مجدد شدند و قطعه سازان شرایط مناسبی پیدا کردند که این امر منجر به این شد که روند تولید در صنعت خورو سر و شکل مناسبی گیرد. یکه زارع افزود: ‌از سوی دیگر برخلاف روندی که پیش‌تر رایج بود، تمامی خودروهای تولید شده از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا کنون به صورت کامل و بدون کسری قطعه تولید شده است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به تعریف ۷۲۴ و اجرای بیش از ۵۰۰پروژه کیفی روی محصولات ایران خودرو در سال‌های اخیر، گفت: در نتیجه این پروژه ها، بهبود کیفیت محصولات را شاهد بوده ایم. با وجود این اتفاقات، ما برای کیفیت انتها و پایانی متصور نیستیم و هنگامی می‌توانیم بگوئیم به همه اهداف دست پیدا کرده ایم که مشتریان از کیفیت محصولات ما راضی باشند. وی با بیان اینکه در بحث خدمات پس از فروش اقدامات فراوانی انجام داده ایم، ادامه داد: تا چهارسال پیش در نمایندگی های ایران خودرو تعداد زیادی خودرو وجود داشت که به دلیل نبود قطعه برای تعمیر متوقف بودند اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد و تعداد خودروهای باقی مانده در نمایندگی های سراسر کشور به ۵۰۰دستگاه هم نمی رسد.

وی افزود: مرکز تحقیقات ایران خودرو چهارسال پیش به دلیل اتکا شرکت به طرف های خارجی، فعالیت چندانی نداشت اما امروز این مرکز کاملا فعال است و پروژه های زیاد و مهمی را در دست دارد. اعتقاد داریم که محصولات با کیفیت و متنوع و جدیدی با برند ایران خودرو باید تولید شود و در بازارهای داخلی و منطقه ای سهم مناسبی را به خود اخصاص دهد. یکه زارع در خصوص برنامه های این خودروساز برای توسعه محصول نیز گفت: در حال حاضر دو پلت‌فرم در ایران خودرو تعریف شده است. نخست پلتفرمی که با پژو و برای محصولات مشترک با این شرکت وجود دارد و دیگری پلتفرمی که براساس قرارداد ۱۰ جانبه بین المللی به صورت ویژه برای ایران خودرو طراحی خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ در این کنسرسیوم علاوه بر طراحی پلتفرم و محصولات جدید برای ایران خودرو،‌ تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز پیش بینی شده است. وی تشریح کرد: روند افزایش سهم خودروهای برقی و هیبریدی در جهان نیز به تدریج در حال انجام است اما فراموش نکنیم که برای تولید انبوه این محصولات، زیرساخت هایی باید فراهم شود،. به عنوان مثال یارانه هایی برای مصرف کنندگان این محصولات در نظر گرفته می شود و بستر سازی برای ایجاد انگیزه در خرید خودروهای برقی و هیبریدی بوجود آید. یکه زارع ادامه داد: اگر در طراحی و تولید محصول داخلی با قدرت حرکت کنیم، در برابر و در مذاکره با شرکت های خارجی نیز با قدرت و پشتوانه ظاهر شویم اما اگر این از این موضوع غافل شویم آنها همان رفتاری را با ما خواهند داشت که در گذشته انجام دادند.

وی تاکید کرد: در قراردادهای جدید که با شرکای خارجی از جمله پژو منعقد شده، موارد زیادی را پیش بینی کرده ایم که یکی از‌ آنها این است که پژو باید در زمینه انتقال تکنولوژی و ارتقای دانش قطعه سازان داخلی مشارکت کند تا داخلی سازی محصولات مشترک به ۷۰درصد برسد. طبق اعلام ایران‌خودرو، مدیران مسئول روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی با حضور در شرکت ایران خودرو ضمن بازدید از خطوط و سالن های تولید، با حضور در مرکز تحقیقات و توسعه محصول این شرکت، از نزدیک در جریان پروژه های جدید این گروه صنعتی قرار گرفتند. همچنین در ادامه ضمن دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نقطه نظرات خود در خصوص صنعت خودرو کشور را بیان کردند.



نظرات

  • امیر امیر (11 شهریور 1396 ساعت 15:10)

    جالبه که اول میان میگن پژو را از چرخه تولید حذف میکنن بعد میان میگن قراره محصول جدید با پلتفورم پژو بزنن، این کارشون هم دقیقا شده حکایت پیکان، اول گفتن پر مصرف و آلاینده هستش، بعد اتاقشو عوض کردن و آر دی را دادن تو بازار گفتن مشکلاتش بر طرف شده !!! بعد از اونم که تبدیل به محصولات دیگه شد تا به آریسان ارث رسید، مگه اینا به این حرف مفتیا دست از سر این محصولات بی کیفیت و پر سود بر میدارن !؟ بهتون قول میدم محصول بعدی هم پلتفورم سمند را داره.

  • ب ب (10 شهریور 1396 ساعت 08:02)

    چرت و پرت میگن کدوم گارانتی . سمند صفر ۲ ماهه گرفتم سرویی اولیه انجام نشده دیسک و صفحه خراب شده بردم میگن هفته پیش بخشنامه اومده دیسک و صفحه از گارانتی خارج شده میگم پس چی گارانتی داره جوابی ندارن پولش رو گرفتن
    در صندوق با لقد بسته میشه فن کولر کار نمیکنه درها خودش قفل میشد درست کردم حالا بسته نمیشه گیربکسش صدای شغال میده اینه خودروی ملی

  • تابوت سوار تابوت سوار (8 شهریور 1396 ساعت 13:25)

    یعنی تابوت هاتون با دوام میشن؟