1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود خودروی جدید جک S7 به ایران + تصاویر

ورود خودروی جدید جک S7 به ایران + تصاویر

26 شهریور 1397
  • 1

جک S7 شاسی‌بلند بزرگ این خودروساز چینی است که اولین بار در آوریل 2017 به نمایش در آمد و حال پس از مدت‌ها، کرمان موتور از تولید این محصول در ایران خبر داده است. کرمان موتور این روزها با خروج هیوندای از ایران حال و روز خوشی ندارد اما سعی کرده با ورود محصولات جدیدی از همکاران قدیمی خود یعنی لیفان و جک، حضور خود در بازار خودرو را حفظ کند.

 ورود خودروی جدید جک S7 به ایران + تصاویر

جک S7 قطعاً لوکس‌ترین محصول این شرکت چینی است که پا به بازار خودرویی کشور گذاشته و بعد از محصولاتی از دیگر رقبای چینی همچون بی وای دی S7 و یا چری تیگو 7، دیگر نوبت به جک رسیده تا لوکس سواری را به جک سواران نشان دهد! هنوز زمان عرضه جک S7 به بازار مشخص نشده و تولید این خودرو به صورت آزمایشی نیز شروع نشده اما قطعاً به زودی شاهد عرضه این خودرو در کشور خواهیم بود و عکس مربوطه در این مقاله تنها نمونه وارداتی این خودرو است.

 ورود خودروی جدید جک S7 به ایران + تصاویر

جک S7 به صورت 5 نفره و نیز به صورت 7 نفره تولید شده و 4790 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1760 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2750 میلی متر است البته مدل تولید شده در کرمان موتور در نسخه 5 نفره خواهد بود. با توجه به این ابعاد، طول جک S7 تقریباً اندازه خودرویی مانند کیا سورنتو است و باید گفت که با خودروی بزرگی سر و کار داریم. در طراحی ظاهری این خودرو نشانه‌هایی از طراحی مدل‌های مختلف لکسوس به چشم می‌خورد و طراحی داشبورد آن تا حدودی شبیه داشبورد بعضی از مدل‌های مرسدس‌بنز است، کپی کاری که قبلاً در خودروهایی همچون جک S5 دیده بودیم البته در نهایت باید اذعان کنیم که نتیجه با وجود کپی بودن قسمت‌هایی از آن، آنچنان هم بد نشده است! جک S7 برای رقابت با خودروهایی مانند نیسان اکس‌تریل و هوندا CR-V طراحی شده که البته قیمت تمام شده این خودرو با رقبای ژاپنی بسیار متفاوت خواهد بود و شاید بهتر باشد در ایران، جک S7 را در مقابل خودروهایی چون تیگو 7 قرار دهیم.

جک دو نوع موتور برای این خودرو در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن متر و دیگری موتور 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر است که نمونه تولیدی شرکت کرمان موتور از نوع 1.5 لیتری توربوشارژ خواهد بود. برای انتقال قدرت این موتورها از گیربکس های 6 دنده دستی یا 6 دنده دابل کلاچ اتوماتیک استفاده می‌شود. ظاهراً خبری از سیستم 4 چرخ محرک در جک S7 نیست زیرا قدرت آن فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و در کنار وزن 1735 کیلوگرمی که البته وزن نسبتاً زیاد است، بهتر بود فکری برای نمونه‌های چهارچرخ متحرک نیز می‌شد.

 ورود خودروی جدید جک S7 به ایران + تصاویر

شتاب صفر تا صد جک S7 با موتور 1.5 لیتری 10.8 ثانیه و با موتور 2.0 لیتری 9.8 ثانیه اعلام شده که البته برای اکثر شهرهای ایران که ارتفاع از سطح بالاتری نسبت به دریا دارند احتمالاً شاهد کاهش این رقم خواهیم بود. مصرف سوخت ترکیبی مدل 1.5 لیتری 8.5 لیتر به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر است که شاید باید گفت عدد بالایی برای یک پیشرانه 1.5 لیتری است و باید دلیل آن را در وزن بالای خودرو جستجو کرد. همچنین ظرفیت باک این خودرو 64 لیتر است. برای کاهش مصرف سوخت از تایرهایی با اصطکاک جنبشی پایین در این خودرو استفاده شده و ضریب آیرودینامیک آن 0.3464 است. علاوه بر این، جک S7 مجهز به سیستم استاپ استارت و حالت رانندگی اقتصادی است و طبق گفته جک، این خودرو 80 میلیون کیلومتر انواع آزمایشات دوام و استقامت را پشت سر گذاشته است.

از میان امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم کنترل فاصله با خودروی جلویی، سامانه کنترل پایداری ESP ، رادار تشخیص نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، تغییر زاویه چراغ‌ها هنگام عبور از پیچ‌ها، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد که تجهیزات خوبی برای یک شاسی‌بلند چینی است.

در ساختار بدنه جک S7 تا 74 درصد از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده و ستون‌های A و B از فولاد با مقاومت بسیار بالا که فراتر از 1500 مگا پاسکال است ساخته شده‌اند. به همین دلیل این خودرو توانسته است در آزمون تصادف C-NCAP در چین 5 ستاره ایمنی را کسب کند. حجم فضای حمل بار جک S7 در حالت عادی 750 لیتر است که در صورت خواباندن پشتی صندلی‌های عقب تا 1358 لیتر گسترش می‌یابد.

 ورود خودروی جدید جک S7 به ایران + تصاویر

نمایش اطلاعات روی شیشه توسط فناوری Head-Up، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، 6 ایربگ، دوربین دید 360 درجه، نمایشگر فشار باد لاستیک، صفحه نمایش لمسی 10 اینچی و صفحه پشت آمپر دیجیتال از دیگر امکانات قابل توجه این خودرو هستند. ابعاد تایرهای این خودرو 235/60R18 است.

قیمت جک S7 هنوز مشخص نشده اما اگر این خودرو با ارز وارداتی تولید شود احتمال حضور جک S7 با قیمت حدود 200 میلیون تومان دور از ذهن نیست.



نظرات

  • reza reza (16 دی 1397 ساعت 16:52)

    رضا هستم چه زمانی این خودرو وارد کشور میشود