1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. دو خودرو جدید چینی 130 و 200 میلیون تومانی به بازار ایران وارد می شوند

دو خودرو جدید چینی 130 و 200 میلیون تومانی به بازار ایران وارد می شوند

16 اسفند 1396
  • 1

مدیرعامل شرکت یاران خودرو از عرضه دو خودروی جدید شاسی بلند چینی به بازار ایران از اوایل سال آینده خبر داد و گفت: در مرحله بعد نیز تولید این خودروها در کشور با داخلی‌سازی 20 درصدی آغاز می‌شود.

 دو خودرو جدید چینی 130 و 200 میلیون تومانی به بازار ایران وارد می شوند

عبدالجلیل بچاری در یک نشست خبری اظهار داشت: این خودروها در مرحله اول، طی سه ماهه ابتدایی سال آینده به صورت وارداتی به بازار عرضه خواهد شد و طبق مذاکرات انجام شده با شرکت دامای‌ چین، تولید آنها در کشور با داخلی‌سازی 20 درصدی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تولید این خودروها را در ابتدا در برخی شرکت‌های همکار انجام می‌شود و بعد از آن در کارخانه مستقل انجام خواهد شد، توضیح داد: این دو خودرو با مدل‌های X7 و X5 به بازار عرضه می‌شوند که قیمت آنها به ترتیب حدود 200 میلیون تومان و 130 میلیون تومان خواهد بود.

 دو خودرو جدید چینی 130 و 200 میلیون تومانی به بازار ایران وارد می شوند

بچاری با اشاره به اینکه این خودروها استانداردهای 85گانه تبیین شده برای صنعت خودروسازی را پاس می‌کنند، افزود:‌ طبق مذاکرات انجام شده، ایران به مرکز تولید این محصولات برای صادرات به آسیای میانه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای چینی در سال آینده به صورت SKD انجام می‌شود، گفت: این تولید در مرحله بعدی به صورت CKD انجام خواهد شد.

به گفته بچاری، طرف چینی در تولید محصول مشترک در ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

فرانک، مدیرعامل شرکت دامای چین نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات این شرکت به آمریکای جنوبی، آفریقا، کویت و برخی کشورهای خاورمیانه صادر می‌شود، گفت: شرکت دامای از سال 2015 شروع به تولید کرده و میزان تولید محصولات آن در سال 2016 میلادی حدود 100 هزار دستگاه و در سال 2017 حدود 130 هزار دستگاه بوده است.

وی با بیان اینکه سالانه 28 میلیون دستگاه خودرو در چین تولید می‌شود، گفت: 13 تا 14 میلیون دستگاه از این خودروها به شرکت فولکس واگن اختصاص دارد که در چین صاحب پایگاه تولید است.

به گفته وی، شرکت دامای از نظر تیراژ تولید در بین شرکت‌های چینی در رتبه 15 تا 20 قرار دارد.

منبع فارس


نظرات

  • کیومرث کیومرث (16 اسفند 1396 ساعت 14:41)

    فعلا که بازار ایران ، گاراژ اسقاطی های چینی است