1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. نگاهی به میتسوبیشی اوت‌لندر، شاسی بلند تازه وارد به ایران

نگاهی به میتسوبیشی اوت‌لندر، شاسی بلند تازه وارد به ایران

5 آبان 1393
  • 8

پیدا کردن یک واگن خانوادگی کامل و مقرون به صرفه با فضای بار کافی در میان گزینه‌های فراوانی که ممکن است از برندها و شرکتهای مختلف در روبروی خریدار قرار گیرند، تبدیل به یک دردسر برای خریداران شده است. امروزه دیگر SUV ها ظاهری جعبه مانند ندارند و تبدیل به خودروهایی با کیفیت بالاتر و بهره‌وری سوخت بهتر و راحتی بیشتر شده‌اند. میتسوبیشی نیز از دیرباز با مدل پاژروی معروف، یکی از بازیگران مطرح این کلاس‌ها بوده است. حالا اوت لندر نیز به عنوان یک SUV اندازه متوسط به دنبال ارائه تصویری مدرن تر و جدید تر از این خودروهاست. این خودرو اکنون با استقبال خوبی هم مواجه است و یکی از پنج SUV پرفروش در بازار استرالیا نیز بوده است. اوت لندر از سال 2001 در بازار حضور دارد و بحث ما روی نسل سوم این خودرو است که در سال 2012 معرفی شده است.

خانواده اوت لندر

محصولات اوت لندر را می‌توان با پیشرانه‌های مختلف، انتقال نیروی به دو یا چهار چرخ و گیربکس پنج سرعته دستی، شش سرعته خودکار یا CVTو در چهار سطح از تجهیزات خریداری کرد. در استرالیا قیمت این خودرو بین 28620 تا 45490 دلار می‌باشد.

 میتسوبیشی اوتلندر-نمای کلی

 میتسوبیشی اوتلندر-نمای کلی

ویژگی‌های خاص

یک سیستم صوتی عالی 700 وات Rockford Fosgate با 9 اسپیکر با صدای فراگیر و ساب ووفر و بلوتوث، سیستم کنترل صوتی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کنترل‌های روی فرمان از ویژگی‌هایی هستند که در اوت لندر خواهید یافت. علاوه بر این‌ها سنسور پارکینگ در مدل پایه و دوربین دید عقب در مدل LS مخصوصاً برای کسانی که دارای فرزندان خردسال هستند، ضروری می‌نماید. سیستم ورود بدون کلید و باز کردن درب عقب بدون نیاز به دست و استارت دکمه ای را نیز باید نام برد.

 میتسوبیشی اوتلندر-نمای کلی

 میتسوبیشی اوتلندر-نمای کلی

ایمنی

به‌جز کیسه‌های هوای ایمنی، سیستم‌هایی نظیر استارت در سربالایی HSC، کنترل پایداری فعال ASCX، کنترل کشش فعال ATC، ترمز ضد قفل ABS و توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD را نیز در اوت لندر می‌یابید. هفت ایربگ به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شوند. سیستم کروز کنترل تطبیقی ACC و سیستم جلوگیری از برخورد از جلو FCM نیز تا حد زیادی ایمنی و آرامش را در ترافیک و سرعتهای پایین فراهم می‌سازند. دریافت 5 ستاره ایمنی از Euro NCAP نیز گویای ایمنی قابل اطمینان این خودرو می‌باشد.

 میتسوبیشی اوتلندر-نمای کلی

 میتسوبیشی اوتلندر-نمای کلی

 میتسوبیشی اوتلندر-نمای عقب

طراحی و استایل

طراحی اوت لندر از سادگی خاصی پیروی می‌کند. ابعاد خودرو بزرگ به نظر می‌رسد و چراغ‌ها آن نیز الگویی خاص دارند. برخی رنگهای این خودرو مثلاً رنگ مسی آن بیشتر الگوهای متفاوت میتسوبیشی را به نمایش می‌گذارند. با این وجود نمی‌توان این طراحی را واجد ویژگی‌هایی منحصر به فرد یا مدرن دانست و طراحی محافظه‌کارانه میتسوبیشی، کمی قدیمی و تکراری به نظر می‌رسد. دو نسخه 5 و هفت نفره از این خودرو موجود می‌باشند. در مدل 5 نفره، با حذف ردیف سوم چند اینچی به فضای پای سرنشینان عقب نیز افزوده می‌شود. طراحی داشبورد نیز از الگوهای مدرن و امروزی کمی فاصله دارد و ساده به نظر می‌رسد.

میتسوبیشی اوتلندر-نمای چراغ جلو

میتسوبیشی اوتلندر-نمای چراغ عقب

پیشرانه و انتقال نیرو

اوت لندر در چند سطح از نیرو محرکه ارائه می‌شود. هر دو مدل موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی و موتور 2.2 لیتری دیزلی 147 اسب بخار و موتور 2.4 لیتری بنزینی نیز 166 اسب بخار قدرت دارند. موتور 2.4 لیتری برای مدل‌های وارداتی به ایران در نظر گرفته شده و 220 نیوتن متر نیز گشتاور تولید می‌کند. یک موتور پرتوان شش سیلندر 3 لیتری با قدرت 224 اسب بخار قدرت نیز برای این خودرو قابل انتخاب می‌باشد. مدل هیبریدی این خودرو نیز P-HEV نامیده می‌شود.

مدل 2.4 لیتری با گیربکس CVT اتومات و انتقال نیروی به چهار چرخ 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر بزرگراه و 9.4 لیتر در صد کیلومتر شهری سوخت مصرف می‌کند که برای چنین خودروی رقم مطلوبی می‌باشد.

میتسوبیشی اوتلندر-نمای فرمان

میتسوبیشی اوتلندر-نمای صندلی

میتسوبیشی اوتلندر-نمای صندلی

عملکرد

ویژگی انتقال نیروی چهار چرخ 4WD این خودرو عملکردی جالب و خوب دارد. برخلاف انتظار اولیه، حرکت در مسیرهای خارج از جاده و ناهموار، شن و ماسه و برف نیز بدون دردسر انجام می‌شود. با این خودرو برای خارج شدن از جاده مشکلی نخواهید داشت. عملکرد گیربکس CVT نیز روان و مطلوب است.

اگر از نام میتسوبیشی انتظار عملکرد در حد مدل‌های لنسر EVO دارید در این مدل چهار سیلندر سخت در اشتباه می‌باشد. فرمان نیز عملکردی سنگین دارد و البته تلسکوپی هم نیست. اما دینامیک رانندگی آن بسیار لذت‌بخش است. با این حال برای لذت رانندگی باید نسخه شش سیلندر را انتخاب کنید.

جمع بندی

میتسوبیشی یک کراس آور قابل است که در بین رقبای فراوانی در این کلاس نظیر هوندا CR-V، فورد اسکیپ، تویوتا راوفور، مزدا CX-5، کیا سورنتو، هیوندای سانتافه، شورولت ایکوئینوکس و ... قرار گرفته است. شماری از ویژگی‌های منحصر به فرد آن را در بین رقبای خود متمایز می‌کند. ایمنی مناسب، فضای بار جادار، هندلینگ درب لیفت گیت عقب نیز از مزایای این خودرو می‌باشند.

میتسوبیشی اوتلندر-نمای فرمان

میتسوبیشی اوتلندر-نمای دنده

میتسوبیشی اوتلندر-نمای داخل

میتسوبیشی اوتلندر-نمای چرخ

میتسوبیشی اوتلندر-نمای آرم

میتسوبیشی اوتلندر-نمای موتور

میتسوبیشی اوتلندر-نمای موتور



نظرات

  • ماشین بنز ماشین بنز (23 آبان 1393 ساعت 20:15)

    البته کیفیت بالا و عمر طولانی وقابلیت آفرود این برند قابل توجه هست ولی قیمت بالای نگه داری و قطعات آن هم شایانه ذکره.همین ها هم میتونه صاحبش رو متمایز نشون بده

  • محمد سعید محمد سعید (6 آبان 1393 ساعت 01:08)

    ماشینیه که اصالت داره عین تازه به دوران رسیده ها همه چیشو یهو عوض نکرده

  • یوونتوس یوونتوس (5 آبان 1393 ساعت 21:25)

    عیب اصلی این ماشین قیافشه (بخصوص نمای عقب). وگرنه از هر لحاظ خوبه.

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (5 آبان 1393 ساعت 16:30)

    مثل اینکه ماشین جالبی

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (5 آبان 1393 ساعت 14:33)

    درسته کیفیت بالایی داره و به نسبت رقبا ارزون تره اما طراحی به نسبت قدیمی و پیشرانه ضعیفش همه چیز رو تحت پوشش خودش قرار میده و باعث میشه از خریدنش منصرف بشی. البته این ضعف تقریبا در همه ی مدل های میتسوبیشی دیده میشه. با این اوصاف امید زیادی به فروش خوبش در بازار ایران وجود نداره.

  • ادزیو ادزیو (5 آبان 1393 ساعت 11:56)

    نسبت به قیمتش مارزه

  • جرمی جرمی (5 آبان 1393 ساعت 09:47)

    اگر قیمت را 20%پایین بیاورد ، قیمت مناسب ، طراحی قدیمی رو تحت پوشش قرار میده و حتما از فروش خوبی برخوردار خواهد بود.

  • محمدماجد محمدماجد (5 آبان 1393 ساعت 07:58)

    خیلی زیباست قیافش خشنه ولی نه مثل برند های معروف تر