1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. مینی فورد S-Max، با وقار و کم مصرف

مینی فورد S-Max، با وقار و کم مصرف

6 مهر 1393
  • 7

مدل جدید مینی ون هفت نفره S-Max فورد که دارای چهره‌ای اسپرت تر، پیشرانهٔ جدیدتر و ویژگی‌های برتر نسبت به گذشته است، رونمایی شد. از جملهٔ تغییراتی که این خودرو نسبت به نسل قبلی داشته می‌توان به طراحی شیک و با وقارتر، مصرف سوخت بهینه و دینامیک رانندگی بهتر آن اشاره کرد. این خودرو و نسخهٔ کانسپت آن شباهت‌های زیادی با فیس لیفت نسل جدید فورد فیستا و فوکوس دارند چرا که این دو مدل نیز همانند S-Max دارای جلوپنجره کرومی با نوارهای افقی و چراغ‌های کشیده هستند.

 مینی ون فورد

فورد S-Max جدید در مقایسه با نسل قبلی، ابعاد مشابه و نزدیکی دارد و تفاوت‌ها بیشتر شامل عملکرد این خودرو است. صندلی‌های ردیف دوم و سوم S-Max جدید به شکل استادیومی، تاشو هستند البته کمپانی فورد اعلام کرده است که صندلی‌های ردیف اول نیز این قابلیت را دارند. ایربگ های کناری موجود در این مدل امنیت بیشتری را برای سرنشینان ردیف دوم فراهم می‌کنند. هم‌چنین S-Max جدید دارای سیستم hands-free tailgate (باز شدن درب عقب خودرو بدون استفاده از دست‌ها) است. این سیستم ابتدا در فورد کوگا مشاهده شده بود و به‌گونه‌ای عمل می‌کند که هنگام قرارگیری پاها زیر سپر خودرو درب عقب باز می‌شود و احتیاجی به استفاده از دست نخواهید داشت.

مینی ون فورد نمای سمت راست

برای راحتی و رفاه سرنشینان فورد چندین آپشن و قطعه برای ردیف اول در نظر گرفته است. ستون فرمان این خودرو به صورت الکتریکی و صندلی‌های این مدل به عنوان ماساژور عمل می‌کنند و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی موجود در آن‌ها همگی برای راحتی سرنشینان تعبیه شده‌اند. فورد امیدوار است این مدل به عنوان بهترین خودروی MPV در کلاس خود معرفی شود. البته این مسئله تا حدودی به نسل بعدی فورد موندئو نیز بستگی دارد.

مینی ون فورد -نمای جلو

این خودرو دارای سیستم فرمان انطباقی است که بر اساس سرعت خودرو نسبت فرمان را تنظیم می‌کند بدین ترتیب پایداری خودرو در سرعت‌های بالا بیشتر شده و قدرت مانور بهتری در سرعت‌های پایین خواهد داشت. ایمنی این خودرو توسط طیف وسیعی از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها نظیر سیستم دستیار پارک تأمین می‌گردد بدین ترتیب خودرو به‌راحتی و به صورت خودکار پارک می‌گردد. هم‌چنین این سیستم هنگام عبور از ترافیک به راننده هشدار می‌دهد. سیستم حرکت در داخل خطوط، تشخیص نقطهٔ کور و سیستم ترمز خودکار از جملهٔ آپشن های موجود برای تأمین ایمنی فورد S-Max می‌باشند.

مینی ون فورد-نمای داخل

کمپانی فورد اطلاعات دقیقی از پیشرانهٔ این خودرو منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود چند نوع موتور مختلف برای این خودرو موجود باشد: موتور 2.0 لیتری TDCi با قدرت 118 اسب بخار و جعبه‌دندهٔ شش سرعتهٔ دستی، موتور 2.0 لیتری TDCi با قدرت‌های 148 و 177 اسب بخار و جعبه‌دندهٔ شش سرعتهٔ دستی و جعبه‌دندهٔ دو کلاچه. هم‌چنین دو نوع پیشرانهٔ اکوبوست 1.5 لیتری و 2.0 لیتری به ترتیب با قدرت 158 و 237 اسب بخار برای S-Max موجود خواهد بود.

مینی ون فورد-نمای فرمان

قیمت پایه آئودی TT S در بازار انگلستان 35 هزار پوند می‌باشد. چون اولین مقصد این خودرو بازار بریتانیا می‌باشد. برای کسانی که این قدرت و پیشرانه هنوز کافی به نظر نمی‌رسد، نسخه RS با موتور 5 سیلندر با بیش از 400 اسب بخار نیز به نسخه‌های TT اضافه خواهد گردید.

مینی ون فورد-نمای کلی

مینی ون فورد-نمای کلی

مینی ون فورد-نمای  داخل

مینی ون فورد-نمای چراغ جلو

مینی ون فورد-نمای  فرمان

منبع پدال


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (7 مهر 1393 ساعت 01:33)

    شرکت فورد در سال ۱۹۸۹ شرکت خودروسازی جگوار و در سال ۲۰۰۰ شرکت لندرور را خریداری نمود، اما در ماه مارس سال ۲۰۰۸ هر دو را به شرکت هندی تاتا موتورز فروخت. فورد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک شرکت سوئدی ولوو نیز بود.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (7 مهر 1393 ساعت 01:31)

    صندلیاش ماساژور هم هست. خیلی با حاله این فورد زیبا...

  • برندآینده برندآینده (6 مهر 1393 ساعت 21:48)

    مگه قرار نیست تولید نسل را زیاد کنیم.
    خب! یک ون فورد به من بدین (ماشین جادار) تا منم بچه زیاد کنم!!!

  • تنبور تنبور (6 مهر 1393 ساعت 20:58)

    طراحی یکدست و هماهنگی داره

  • اریا رحمانی اریا رحمانی (6 مهر 1393 ساعت 20:03)

    خوبه دیگه

  • مهاباد مهاباد (6 مهر 1393 ساعت 09:43)

    از این میشه به جای ون های سبز خودمون بجای تاکسی استفده کرد

  • یوونتوس یوونتوس (6 مهر 1393 ساعت 08:36)

    یکی از راههای شیک و زیبا بنظر رسیدن خودرو استفاده ازخطوط ساده و موازی با سایر اجزای خودرو هست که فورد بخوبی این کارو انجام میده.