1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. مذاکره برای تولید سواری‌های بنز در ایران !

مذاکره برای تولید سواری‌های بنز در ایران !

26 بهمن 1392
  • 0

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از مذاکره با شرکت بنز برای تولید محصولات این شرکت در ایران خبر داد.

هاشم یکه‌زارع در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر مذاکرات گسترده‌ای با خودروسازان خارجی برای توسعه‌ همکاری‌ها و تولید خودروهای جدید در ایران داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که مذاکراتی نیز با خودروساز آلمانی برای تولید خودروهای سواری و دیزلی این شرکت در ایران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن دیگر شرکت‌ها نیز تمایل زیادی به همکاری با ایران دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره‌ آخرین وضعیت همکاری با خودروسازان فرانسوی با اشاره تلویحی به شرکت پژو، اظهار کرد: خودروساز فرانسوی که در حال حاضر در سکوت بیشتری به سر می‌برد شاید به یکی از پرکارترین شرکت‌ها در ایران تبدیل شود.

وی با بیان این‌که مذاکرات با شرکت فرانسوی که پیش از این تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران نداشت تا 15 روز آینده نهایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: محور این مذاکرات نحوه سرمایه‌گذاری در ایران است. این شرکت فرانسوی در مدت 15 سال حضور خود در ایران سود زیادی داشت و 23 درصد فروشش در ایران بود.

یکه‌زارع ادامه داد: این میزان فروش عدد بسیار بزرگی برای شرکت‌های خودروساز است و ترک ایران مشکلات زیادی را برای این خودروساز در فرانسه ایجاد کرده است. بنابراین با توجه به این واقعیات این شرکت باید متفاوت با گذشته عمل کند.

وی افزود: در مذاکره با دیگر شرکت‌ فرانسوی نیز مقرر شد بر روی پلت‌فرم مربوطه یک خودروی شاسی بلند و یک خودروی سدان به صورت مشترک طراحی و تولید شود. علاوه بر آن مقرر شد که این دو محصول جدید هم در ایران عرضه شده و هم در زنجیره جهانی این خودروساز فرانسوی عرضه شود.

یکه‌زارع با بیان این‌که قرار شد این شرکت فرانسوی با سرمایه‌گذاری 100 ‌درصدی خود یکی از محصولاتش را در ایران تولید و در بازارهای جهانی نیز عرضه کند، تصریح کرد: البته ممکن است در کنار شرکت‌های فرانسوی خودروسازان دیگری را نیز از کشور‌های اروپایی جایگزین کنیم.

وی درباره‌ واگذاری سهام خودروسازان داخلی به شرکتهای خارجی، اظهار کرد: ممکن است برخی خودروسازان اروپایی علاقه‌مند به خرید سهام خودروسازان داخلی باشند اما وقتی خودروسازان داخلی سودده و قوی باشند جاذبه‌ بیشتری برای خارجی‌ها خواهند داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تنها انگیزه من برای آمدن به ایران خودرو آن است که این شرکت، خودروساز شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت تنها خودروی ملی تولید شده سمند است.

وی ادامه داد: سیاست ایران‌ خودرو این است که سایت مونتاژ خودرو در شهرستان‌ها نداشته باشیم و باید به جای سایت‌های مونتاژ زیرساخت‌های صنعت خودرو را تقویت کنیم. ما با سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت نفت مذاکراتی را برای تولید خودروهای برقی و دوگانه‌سوز در ایران انجام داده‌ایم.

یکه‌زارع با بیان این‌که هم‌اکنون ظرفیت تولید خودرو در کشور یک میلیون و 800 هزار دستگاه و نیاز بازار یک میلیون و 200 هزار دستگاه است، خاطرنشان کرد: بنابراین ظرفیت مازاد تولید در کشور داریم و آماده‌ایم تمام سایت‌های خارج از تهران را واگذار کنیم.

وی ادامه داد: شش سال بود که صنعت خودرو دچار روزمرگی‌ شده بود اما هم‌اکنون سه اولویت ما در ایران خودرو، احیای شرکت‌های قطعه‌سازی، اصلاح ساختار مالی و همچنین هدایت منابع مالی جدید به سوی طراحی خودرو است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با واگذاری سهام این شرکت در بانک پارسیان و احتمال واگذاری این سهام به سرمایه‌گذاری غدیر، اظهار کرد: یکی از خریداران احتمالی نیز سرمایه‌گذاری غدیر است که البته هنوز نهایی نشده و به زودی قطعی خواهد شد.


منبع ایسنا


نظرات