1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. احتمال تولید سواری مرسدس بنز در ایران

احتمال تولید سواری مرسدس بنز در ایران

3 خرداد 1394
  • 2

معاون مهندسی شرکت ایران خودرو دیزل از احتمال تولید سواری بنز در ایران خبر داد.

رضا حسینی در مراسم عرضه اولین مینی‌بوس تولید داخل در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تولید سواری‌های بنز در ایران اظهار کرد:‌ پیش از این یک مدل از سواری‌های شرکت بنز در ایران تولید می‌شد.

وی با بیان این که در قرارداد منعقد شده با شرکت بنز علاوه بر سواری کلاس E ، تولید سواری کلاس C نیز پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین این پتانسیل وجود دارد که در آینده برخی از مدل‌های سواری شرکت بنز در شرکت زیر مجموعه ایران خودرو دیزل تولید شود.

در این نشست خبری رزازی - مدیر عامل ایران خودرو دیزل - نیز در پاسخ به این که پیش از این مدیرعامل سایپا دیزل از مذاکره با شرکت بنز برای آغاز همکاری خبر داده بود آیا واقعا چنین مذاکراتی صورت گرفته است یا نه و پشت پرده این موضوع چیست؟ اظهار کرد: پشت پرده مطالب مطرح شده در این زمینه را باید از شرکت مربوطه بپرسید. با این حال ما با شرکت بنز قرارداد انحصاری و درازمدت داریم و هفته پیش که با نمایندگانی از آنها دیدار داشتیم، مسوولان بنز نیز از موضوعات مطرح شده از سوی سایپا دیزل اظهار بی‌اطلاعی کردند. البته در برخی خبرها سایپا دیزل عنوان کرده بود که با برخی از شرکای بنز و نه خود این شرکت مذاکره کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر کشنده آکسور به عنوان محصول بنز در ایران تولید می‌شود خاطرنشان کرد: برای تولید یک مدل آمبولانس نیز با شرکت بنز توافق کرده‌ایم و در حال مذاکره برای تولید دیگر محصولات جدید این شرکت هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: ما از همکاری با بنز راضی هستیم زیرا این شرکت دانش فنی قبلی را ارتقاء و اجازه صادرات نیز به ما داده است. ضمن آن که در گذشته نیز برای تولید برخی از قطعات سرمایه‌گذاری مشترک داشته‌ایم.

وی با بیان این که بنز علاقمند به گسترش همکاری با ماست و امیدواریم با رفع برخی محدودیت‌ها این اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: هم اکنون در شرکت چرخش‌گر نیز با شرکت ZF شریک هستیم.

رزازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برنامه همکاری با شرکت چینی CNHTC به کجا رسید، اظهار کرد: فعالیت ما با این شرکت در دوره رکود است البته مذاکراتی در جریان است تا محصولاتی را با مشارکت یکدیگر تولید کنیم.

رزازی در پاسخ به این که آیا واگذاری شرکت ستاره ایران در دستور کار است، اظهار کرد: برنامه‌ای برای واگذاری این شرکت وجود ندارد. سال گذشته فعالیتهای ستاره ایران افزایش خواهد یافت و امسال نیز برنامه توسعه فعالیتهای آن در دستور کار است.

وی در پاسخ به این که آیا به دنبال تولید محصولی برای رقابت با وانت نیسان نیستید؟ گفت: طبیعتا در زمینه تولید تمام محصولات کار می‌کنیم و در این زمینه رقابت با دیگر تولید کنندگان نیز در دستور کار است.



نظرات

  • پریسان پریسان (3 خرداد 1394 ساعت 18:00)

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ........چیزی نمیتونم بگم.......خخخخخخخخخخخخخخخ.واقعا فکرشو بکنید....مرسدس مونتاژبشه....اونم تو ایران....بازم خخخخخخخخخخخخ

  • حسین معمار حسین معمار (3 خرداد 1394 ساعت 12:05)

    امکان نداره.....