1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بررسی اولین رانندگی با مرسدس بنز AMG GT

بررسی اولین رانندگی با مرسدس بنز AMG GT

5 آبان 1393
  • 2

در این پست، قصد داریم اولین تجربهٔ فراموش‌نشدنی از رانندگی با مرسدس بنز AMG GT S را به تصویر بکشیم و اظهارنظری دربارهٔ عملکرد موتور 503 اسبی این خودرو در مقابل رقبایش یعنی 911 توربو و جگوار F-Type R داشته باشیم.

مرسدس بنز AMG GT S

حکم

در یک دید کلی GT S را این‌گونه توصیف کنیم؛ خودرویی است به معنای واقعی اسپرت، کوچک و تهاجمی، با قلبی قدرتمند با چاشنی AMG، زیبا و باشکوه، با صدایی پرطنین و پرقدرت، با یک برچسب قیمت شش رقمی. اولین تصور هرکسی راجع به این خودرو این است که GT S در جاده باعث ترشح هرچه بیشتر آدرنالین خون ما خواهد شد.

مرسدس بنز AMG GT S

مرسدس بنز AMG GT یک کوپهٔ اسپرت جدید است که همانند مدل‌های کوپهٔ اسپرت دیگر این کمپانی، از مدل 300 SL الهام گرفته است، کوچک‌تر و ارزان‌تر از مدل گالوینگ SLS AMG است، کمی چاشنی C63 نیز به موتور آن اضافه شده و برای رقابت با کوپه‌هایی چون پورشه 911 و جگوار F-Type R با به میدان گذاشته است و صدایی پرطنین و منحصربه‌فرد دارد. مرسدس بنز، این مدل را گل سرسبد خودروهای دو نفرهٔ اسپرت خود می‌نامد.

مرسدس بنز AMG GT S

برای لذت بردن از این خودرو نیاز به دیدن آمار و ارقام و ویژگی‌های موتور ندارید، فقط کافی است دکمهٔ استارت را که در کنسول بزرگ مرکزی قرار دارد فشار دهید، صدایی فوق‌العاده خشن و مردانه از پیشرانهٔ جدید 4.0 لیتری V8 توربوشارژ فوران می‌کند که حاصل از تلفیق دو موتور A45 AMG است، پس در این شکی نیست که موتور 503 اسبی این خودرو اوج لذت و احساس قدرت را به شما القاء می‌کند. همچنین با کمترین میزان تولید آلایندگی سوخت در بین موتورهای V8 حکمرانی می‌کند.

مرسدس بنز AMG GT S

با اولین حرکت و شتابگیری احساس می‌کنید که سوار بر یک تفنگ شکاری شده‌اید. ما برای اولین رانندگی با AMG GT از یک رانندهٔ حرفه‌ای و معروف کمک گرفته‌ایم، برند اشنایدر (Bernd Schneider) برندهٔ پنج مسابقهٔ DTM، برندهٔ 24 ساعتهٔ SPA، برندهٔ 24 ساعتهٔ نوربرگ‌رینگ و 12 ساعتهٔ Bathhurst با SLS AMG GT بوده است. همچنین چون او می‌داند که بهترین اسپرت AMG به چه چیزهایی نیاز دارد، با حضور فعال خود و بیان تکنیک‌های لازم، در فرآیند توسعه و تولید GT جدید به مرسدس کمک کرده است.

مرسدس بنز AMG GT S

برمی‌گردیم به توصیف موتور و عملکرد آن. پس از فریاد خشن اولیه از احتراق موتور، صدای خِرخِر خفه ای را می‌شنویم که ابهت خاصی دارد. البته تنظیمات دیگری برای سیستم اگزوز به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد که سر و صدای اگزوز را در ترافیک به سطح قابل قبول اجتماعی محدود می‌کند. دکمه دیگری نیز صدای لوله اگزوز را باز می‌کند و به حالت معروف "yob" برمی‌گرداند.

مرسدس بنز AMG GT S

این یک خودروی ولگرد خیابانی نیست، یک مرسدس بنز است، که گرن توریزمو نیز نامیده می‌شود و باید قادر به انجام یک سفر طولانی بدون هیچ مشکلی باشد.

مرسدس بنز AMG GT S

در مدت زمانی که ما در این خودرو سپری کردیم فقط این موضوع را یافتیم که مرسدس از این خودرو، به معنی واقعی، یک AMG کامل ساخته است. شگفت‌انگیز است، سواری لذت‌بخش است، حتی انعطاف پذیر تر از خودروهای فراری یا پورشه است. کیفیت قطعات به طرز خارق‌العاده‌ای بالاست، صندلی‌ها ضمن نرمی و راحتی فوق‌العاده، اسپرت، زیبا و کارآمد هستند که به خوبی نیروی جانبی ناشی از فشار بدن را کنترل می‌کنند و حس ثبات بسیار خوبی به شما القاء می‌کند.

مرسدس بنز AMG GT S

پیشرانهٔ توئین توربو قدرت کافی را در اختیارتان می‌گذارد، نکتهٔ جالب این پیشرانه اینجاست که 650 نیوتن متر گشتاور مفید را تنها در 1750 دور بر دقیقه به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این ویژگی را تنها در موتورهای دیزلی می‌توان یافت ولی مرسدس بنز به تولید قدرت و گشتاور بالا در دور موتور پایین حتی در موتورهای بنزینی، ید طولانی دارد. این کار نه تنها شتاب و عملکرد بالای موتور را از همان ابتدای حرکت در دسترس قرار می‌دهد، بلکه مصرف سوخت را به شکل قابل‌توجهی پایین می‌آورد، از این روی، مصرف سوخت 9 لیتر بر 100 کیلومتر این خودرو مارا شگفت‌زده کرد. ردلاین یا خط قرمز موتور هم از 7000 دور بر دقیقه شروع می‌شود. گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، بسیار نرم و بدون تکان شدید باعث سرعت بخشیدن و شتابگیری خودرو می‌شود.

مرسدس بنز AMG GT S

AMG GT یک اسپرت جدی است، نه یک خودروی عضلانی؛ پوشش چرم آلکانترا همانند دیگر محصولات این کمپانی، طراحی داخل کابین را ضمن اسپرت بودن، ظاهر لوکس خود را حفظ کرده است. راحتی، پایداری، چابکی و صدای قدرتمند این خودرو خنده‌های مکرر را بر روی چهرهٔ اشنایدر نمایان می‌کند.

مرسدس بنز AMG GT S

اشنایدر به محض خارج شدن از ترافیک شهری، در مسیر بزرگراه، شروع به تاختن این تازه‌نفس کرد و در مسیرهای پر پیچ‌وتاب نیز آن را مورد آزمایش قرار داد. با انتخاب دکمهٔ اسپرت که در کنسول میانی تعبیه شده است، خلق‌وخوی پیشرانهٔ V8 به‌شدت تغییر می‌کند و به یک موجود خشن و رام نشدنی تبدیل می‌شود، پاسخ پدال گاز به شما سریع شده، سیستم تعلیم و فرمان سفت‌تر شده و پایداری خودرو دوچندان می‌شود. حال، هر آنچه که از یک خودروی مسابقه‌ای نیاز دارید در اختیار شماست. با بالا رفتن دور موتور از 3000 دور بر دقیقه سر و صدای زیادی به پا می‌کند، صدایی که شبیه به خرناس کشیدن یک شیر نر عصبانی است.

مرسدس بنز AMG GT S

اشنایدر رانندهٔ حرفه ای خودروهای GT است، طبق ارزیابی او، توزیع وزن متعادل خودرو بر روی دو محور کاملاً مشهود است و با اینکه 53 درصد وزن خودرو بر روی محور عقب است، Understeer کمی اتفاق می‌افتد. او می‌گوید: من هرگز چنین مرسدسی با این ثبات و پایداری ندیده‌ام. او برای اثبات حرف خود، تمامی سیستم‌های کنترلی خودرو را خاموش کرد و سعی کرد کنترل خودرو را به صورت شخصی و بدون نیاز به سیستم‌های کمکی جانبی در دست بگیرد، که از پس انجام این عمل نیز به راحتی برآمد.

مرسدس بنز AMG GT S

در انگلستان، قیمت AMG GT S حدود 110,000 پوند خواهد بود که بین پورشه GTS 911 با 91,000 پوند و پورشه 911 Turbo با 120,000 پوند قرار می‌گیرد. در مجموع به گفتهٔ اشنایدر، اولین رانندگی با این خودروی جسور بسیار لذت‌بخش، سرگرم‌کننده و جذاب بود و یک سواری فراموش نشدنی را برای ما به ارمغان آورد. همچنین معتقدیم AMG GT S برای قهرمانانی چون جگوار F-Type R، آستون مارتین ونتیج S، آئودی R8 V10 و مزراتی آلفیری دندان تیز کرده است و همگی در تیررس مرسدس بنز تازه‌نفس قرار دارند، چراکه چابکی و پایداری بسیار عالی این خودرو زنگ خطری برای این خودروها به حساب می‌آید.

مرسدس بنز AMG GT S

مشخصات کلیدی:

مدل: مرسدس بنز AMG GT S

قیمت: 110,000 پوند (حدود)

پیشرانه: 4.0 لیتری V8، توربو دوقلو

قدرت: 503 اسب بخار

گشتاور: 650 نیوتن متر

انتقال قدرت: گیربکس هفت سرعته دو کلاچ – محرکهٔ عقب

شتاب 0-100 کیلومتر: 3.8 ثانیه

بیشینهٔ سرعت: 310 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت: 7.4 در بزرگراه – 9.6 در شهر

میزان آلایندگی گاز دی اکسید کربن: 216 گرم-224 گرم

فروش: آوریل 2015

منبع پدال


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 آبان 1393 ساعت 21:19)

    آدم اینو میبینه جوگیر میشه چه برسه بخواد بشینه پشتش.

  • ادزیو ادزیو (5 آبان 1393 ساعت 12:05)

    عاشقشم