1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. پیش‌نمایش رسمی مزدا 2 صندوقدار

پیش‌نمایش رسمی مزدا 2 صندوقدار

2 آذر 1393
  • 3

مزدا 2 جدید، توانسته به خوبی و حتی پیش از ورود به بازار، توجهات زیادی را به سوی خود جلب نماید. این خودرو حتی این استعداد را نیز نشان داده که در اکثر لیست‌های خودروی سال 2015 حضور یابد. در حالی که مزدا 2 جدید از طراحی به سار بهتر و فضای داخلی بیشتری سود می‌برد، به زودی نسخه سدان آن نیز در نمایشگاه خودروی تایلند رونمایی خواهد شد.

مزدا 2 سدان، خودروی عجیب و تازه‌واردی محسوب نمی‌شود. زیرا نسل قبلی نیز نسخه صندوقدار داشت. البته این نسخه تنها در کشورهای شرق آسیا عرضه می‌شد و باید دید که در مورد مدل جدید هم همین سیاست فروش اعمال خواهد شد یا خیر. با این وجود گفته می‌شود، شانس عرضه این مدل در اروپا نیز زیاد است.

مزدا 2 صندوقدار، یک خودروی سدان بسیار کوچک و جمع و جور محسوب می‌شود. بیشتر تغییرات نسبت به نسخه هاچ بک، در انتهای خودرو دیده می‌شود. از جمله چراغ‌های عقب کشیده و بزرگ‌تر و سپرهای متفاوت. طراحی سدان کاملاً با فرم خودرو مطابقت یافته و هماهنگ و دل‌نشین از آب درآمده است. قوس‌ها و خطوط سقف و بدنه و صندوق نیز انطباق بالایی با هم دارند. نتیجه کار، خودروی سدان و با فرمی اسپرت و جذاب است که تنها ایراد آن اندازه کوچک چرخ‌ها می‌باشد.

برای پیشرانه هم در حال حاضر یک موتور دیزلی 1.5 لیتری با تکنولوژی اسکای اکتیو D درنظر گرفته شده است که 105 اسب بخار نیرو و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت این مدل تنها 3.4 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد و آلایندگی CO2 آن در هر کیلومتر هم تنها 89 گرم است.

چنین خودروی مقرون به صرفه و پاکیزه ای با طراحی جذاب و ویژگی‌های جدید خود می‌تواند کمک زیادی به رسد بازار فروش مزدا بنماید. هنوز قیمتی برای این خودرو اعلام نشده است اما بهای آن بسیار نزدیک با نسخه هاچ بک خواهد بود.

مزدا 2 صندوقدار-نمای کلی

مزدا 2 صندوقدار-نمای کلی

مزدا 2 صندوقدار-نمای کلی

مزدا 2 صندوقدار-نمای کلی

مزدا 2 صندوقدار-نمای کلی

 مزدا 2 صندوقدار-نمای کلی

مزدا 2 صندوقدار-نمای عقب

مزدا 2 صندوقدار-نمای کلی

مزدا 2 صندوقدار-نمای چراغ عقب

مزدا 2 صندوقدار-نمای صندوق عقب

مزدا 2 صندوقدار-نمای آرم

مزدا 2 صندوقدار-نمای داخل



نظرات

  • جرمی جرمی (2 آذر 1393 ساعت 10:26)

    تبدیل یک هاچ بک به صندوقدار شهری با این تناسب و هماهنگی فقط از خودرو سازهای معتبر دنیا مثل مزدا بر میاد . قابل تقدیره.

    اسکالید اسکالید (5 آذر 1393 ساعت 23:14)

    به نکته ی درستی اشاره کردی دوست عزیز ، حالا کافی بود شرکت پژو و ایرانخودرو میخواستن این کارو انجام بدن میشد 206 صندوقدار که یه صندوق چسبوندن پشتش و دریغ از ذره ای طراحی !!!

  • آفرین آفرین (2 آذر 1393 ساعت 09:53)

    امید که روز به روز موفق تر باشند جهت طراحی همه چیز در نظر گرفته میشود اعم از اتاق , موتور , و..... البته راحتی و ایمنی سرنشین . بارک ال.....