1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. محصول جدید لیفان برای بازار ایران به بم خودرو رسید

محصول جدید لیفان برای بازار ایران به بم خودرو رسید

12 آبان 1397
  • 0

کرمان‌خودرو پاییز 97 را با یک تغییر استراتژیک در مجموعه های تولیدی تابعه خود آغاز کرد و در نتیجه این تغییر، از زمستان امسال تولید محصولات برند لیفان از کرمان‌موتور به خودروسازان بم انتقال می‌یابد.

محصول جدید لیفان برای بازار ایران به بم خودرو رسید

آغاز این تغییر استراتژیک با معرفی 3 لیفان جدید (کراس‌اوورهای X70 و X7، به همراه مینی‌ون M7) به عنوان محصولات آتی خودروسازان بم همراه بود که هنوز از زمان دقیق عرضه آنها به بازار، و یا جزئیات قیمت‌گذاری آنها اطلاعاتی در دست نیست اما می‌توانیم به عنوان پیشواز هم که شده، به معرفی جذاب‌ترین گزینه از این سه‌گانه لیفان‌های جدید یعنی X70 بپردازیم.

لیفان X70 در کلاسی بسیار رقابتی و داغ به بازار کراس‌اوور های کشور ورود می‌کند به شکلی که از نظر ابعادی، نام‌هایی همچون چری تیگو 5، ام‌وی‌ام X33، جک S5، هایما S7 و حتی برادر نسبتا کوچک‌تر و سالخورده خود، X60 را در کلاس خود می‌بیند. این محصول، کمی بزرگتر و کشیده‌تر از X60 است اما به لطف استایل مدرن و جسوری که از نمای جلو کمی نزدیک به نسل قبل سانتافه است و از نمای جانبی و عقب، به ساخته های لندروور شباهت دارد، کاملا متمایز از آن ذهنیتی است که ممکن است از یک کراس‌اوور ساخت لیفان داشته باشید. همین ژست مدرن می‌تواند برگ برنده‌ای در برابر سایر رقبا نیز باشد.

تا زمان معرفی رسمی که احتمالا برای نمایشگاه خودرو تهران برنامه‌ریزی شده است، نمی‌شود از سطح امکانات X70 سخن گفت اما حداقل می‌دانیم در مجهزترین مدل، متناسب با این استایل مدرن و جوان‌پسند، دارای امکانات ایمنی و رفاهی قابل‌قبولی است که از جمله آنها می‌توان به پکیج سامانه های ایمنی همیار شامل سیتم ترمز قدرتمند با ABS+EBD+EBA، سیستم کنترل هرزگردی و سیستم کنترل پایداری، ایربگ‌های جلو، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و اتصال بلوتوث و USB، سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید و ... اشاره کرد.

در بخش قوای محرکه نیز یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی برای این کراس‌اوور کامپکت لیفان در نظر گرفته شده که با 145 اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل 185 نیوتن‌متر را داشته، به گیربکس 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) قابل اتصال است. این پیشرانه، بسته به نوع گیربکس، صدی 7.5 تا 7.7 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی می‌سوزاند و با گیربکس دستی، توان دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت را به X70 می‌دهد. توزیع قدرت اما تنها بصورت دیفرانسیل‌جلو (FWD) خواهد بود، مشخصه‌ای که در میان تمامی رقبای هم‌قیمت و هم‌اندازه این خودرو مشترک است.



نظرات