1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آغازعرضه خودروی کوئیک به بازار

آغازعرضه خودروی کوئیک به بازار

16 اسفند 1396
  • 1

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اخذ مجوزهای لازم عرضه خودروی کوئیک از امروز آغاز می‌شود.

محسن جهرودی در مراسم آغاز عرضه خودروی کوئیک اظهار کرد: امروز ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تحویل مشتریان می‌شود و در آینده نیز به موازات تولید، عرضه این خودرو ادامه خواهد داشت.

 آغازعرضه خودروی کوئیک به بازار

وی درباره قیمت عرضه خودروی کوئیک اظهار کرد: این خودرو تازه وارد سبد محصولات شده بنابراین هنوز نمی‌توان قیمت نهایی و دقیق آن را اعلام کرد. با این حال کسانی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند، با همان قیمت‌های قبلی خودرو به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

او ادامه داد: تاکنون ۴۰۰۰ دستگاه خودروی کوئیک پیش فروش شده و تا پایان سال جاری پیش‌فروش جدیدی نخواهیم داشت تا تعهدات قبلی تحویل داده شود. با این حال سال آینده این خودرو مجددا پیش فروش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر نرخ ارز بر تمام خودروسازان تاثیرگذاشته و هزینه‌های آن‌ها را افزایش داده که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده، هیجانات ارزی فروکش کند تا تغییرات هزینه‌ای را محاسبه کنیم.

جهرودی در پاسخ به اینکه آیا دو خودروی ساینا و کوئیک، استانداردهای ۸۵ گانه جدید را پاس خواهند کرد، اظهار کرد: چهار مورد از استانداردهای ۸۵ گانه مربوط به خودروهای سنگین است، بنابراین خودروهای سبک باید ۸۱ استاندارد را پاس کنند که دو خودروی ساینا و کوئیک تمام استانداردها را پاس می‌کنند.

وی درباره زمان از رده خارج کردن پراید گفت: پراید باید از سبد محصولات حذف شود و این موضوع در برنامه ما قرار دارد. در این زمینه امیدواریم با خودروی جدیدی که از یک برند مشهور جهانی به تولید خواهیم رساند، پراید نیز از رده خارج شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره وضعیت مذاکره با رنو خاطرنشان کرد: مذاکرات در جریان است. البته ما در داخلی‌سازی محصول جدید خود تاکید زیادی داریم زیرا معتقدیم که عرضه خودرو در ایران باید به اشتغال‌زایی برای کارگران ایرانی و نه اروپایی منجر شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا خودروسازان ایرانی در مقطع فعلی بیشتر تمایل به همکاری با خودروسازان فرانسوی دارند، گفت: سایپا هیچ محدودیتی برای همکاری با هیچ خودروسازی در دنیا ندارد. به طوری که هر خودروساز خارجی که آماده سرمایه‌گذاری و داخلی‌سازی در ایران باشد با او همکاری می‌کنیم. او درباره مذاکرات اخیر با شرکت پژو ستیروئن اظهار کرد: مذاکراتی با مدیر عامل پژو سیتروئن داشتیم که نتایج خوبی نیز در برداشت که در آینده نیز مشخص خواهد داشت. وی درباره هدف خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: برخی از خودروهای تولیدی ما و دیگر خودروسازان داخلی اختلاف قیمت با بازار پیدا کرده‌اند، بنابراین اگر بتوانیم این محصولات را در بورس کالا عرضه کنیم، این اختلاف قیمت به خودروسازان و نه مانند وضعیت فعلی به دلالان و واسطه‌ها می‌رسد. به طور کلی عرضه و تقاضا است که قیمت یک محصول را تعیین می‌کند و بورس کالا در این زمینه مناسب است.

منبع ایسنا


نظرات

  • علی خسروی علی خسروی (16 اسفند 1396 ساعت 09:58)

    با سلام شرکت سایپا اگر متعهد بود خودرو ثبت نامی شهریور ماه ساینا اتومات ما رو میداد بعد از شش ماه