1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جگوار با چه خودروهایی پا به ایران می گذارد؟

جگوار با چه خودروهایی پا به ایران می گذارد؟

17 خرداد 1395
  • 6

همان طور که اشاره شد، تا چند هفته آینده نمایشگاه مرکزی جگوار- لندروور در تهران افتتاح می شود. برخی ها بر این باور هستند که محصولات جگوار حجم موتورهای بالایی دارند و به راحتی نمی توان آن ها را به ایران آورد.

جگوار در ایرانبا نگاه ساده به سابقه چند سال اخیر این کمپانی اصیل انگلیسی، به این نتیجه واضح می رسیم که این روزها جگوار روی موتورهای حجم پایین سرمایه گذاری کرده است و بازار خوبی با این فناوری جدید بدست آورده است. البته که این سبک موتور برای همه محصولات جگوار استفاده نمی شود، ولی در اکثر نسخه های سواری و سدان این کمپانی دیده می شود. از همین رو احتمال حضور سه محصول از برند جگوار در ایران وجود دارد.

جگوار XE

جگوار در ایران

XE را می توان کوچکترین سدان خانوادگی در سبد محصولات برند جگوار دانست. این خودرو در بازار جهانی با ب ام و سری۳، مرسدس بنز کلاس C و لکسوس IS رقابت می کند و در همان ابعاد طراحی و عرضه شده است. این خودرو برای ورود به بازار ایران، موتور دو لیتری توربو ۱۹۷ اسب بخار با گشتاور ۲۷۰ نیوتون متر را انتخاب کرده است. البته که این موتور در نسخه ای دیگر توان تولید ۲۳۷ اسب بخار را با ۳۴۰ نیوتون متر دارد و احتمال حضور این نسخه هم در ایران داده می شود. قدرت این موتور توسط گیربکس شش دنده دستی یا هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ های عقب منتقل می شود.

نسخه ۲۳۷ اسب بخاری XE شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶٫۸ ثانیه ثبت می کند و به سقف سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. با توجه به وزن ۱۴۷۴ کیلوگرمی این خودرو می توان فهمید که قدرت موتور برای آن کافی بوده و قابلیت های بالایی به این خودرو می دهد. مصرف سوخت ترکیبی XE 7.5 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود که نشان از کم مصرف بودن این خودرو اسپرت دارد. قیمت این اتاق متوسط و به نسبت اسپرت جگوار در بازار امارات ۱۶۵ الی ۲۰۰ هزار درهم اعلام می شود. با توجه به قوانین واردات کشور، احتمال داده می شود که XE با موتور ۲۳۷ اسب بخاری و امکاناتی چون شش کیسه هوا، صندلی های برقی جلو، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سانروف، سیستم تهویه دوگانه، تنظیم حالت رانندگی، تودوزی چرم و جیر، ترمز پارک برقی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای،کروزکنترل هوشمند دنده پشت فرمان و… تا ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود.

جگوار XF

جگوار در ایران

جگوار XF را می توان خودرویی در رده لکسوس GS، مرسدس بنز کلاس E، ب ام و سری ۵ و آئودی A6 دانست. این خودرو در صورت ورود به بازار ایران با موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری عرضه می شود. مشخصات فنی XF به XE شبیه بوده و می توان آن ها را در بعد فنی یکی دانست. با توجه به اینکه وزن و ابعاد XF کمی از XE بزرگتر است، شتاب آن کمی با تاخیر مواجه شده و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷ ثانیه می پیماید و حداکثر سرعتش، ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود.

همان طور که از رقبای XF مشخص است، این خودزو انگلیسی باید باطنی به نسبت لوکس داشته باشد. این خودرو به امکاناتی چون کیسه های هوای کامل، سانروف، دنده پشت فرمان، رادار نقطه کور، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، سیستم تهویه چهار کاناله، سردکن و گرمکن صندلی های جلو و عقب، تنظیم ماساژور صندلی های جلو و عقب، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، ترمز پارک برقی و… مجهز است. جگوار XF در چهار تیپ با موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخار عرضه می شود که نسخه Portfolio، فول ترین مدل آن است و تا ۲۶۰ هزار درهم در امارات به فروش می رسد. در صورت حضور XF در بازار ایران، احتمال قیمت گذاری این خودرو تا ۴۰۰ میلیون تومان داده می شود.

جگوار XJ

جگوار در ایران

XJ را می توان گربه اشرافی نامید. ولی اگر به موتور آن در بازار ایران نگاه کنیم، می توانیم شعار تبلیغاتی «شیری با توان گربه» برای آن اتخاب کنیم! زیرا این خودرو در بازار جهانی با محصولاتی چون مرسدس بنز کلاس S، ب ام و سری۷، آئودی A8 و لکسوس LS رقابت می کند و در صورت حضور در بازار ایران، موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخاری روی آن نصب می شود. مشخصات فنی XJ با سایر مدل های جگوار در ایران یکی است. با این تفاوت که بخاطر وزن حدودی ۱۸۰۰ کیلوگرمی، دیگر چابکی برادران کوچکتر از خود را ندارد. این خودرو با قدرت ۲۳۷ اسب بخار شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۸٫۹ ثانیه ثبت می کند و به حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت می رسد.

امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، فول ایربگ، پارک اتوماتیک، چهار صندلی برقی با حافظه، سنسور خواب، ماساژور تمام صندلی ها، گرمکن و سردکن صندلی ها با قابلیت تنظیم دما، سیستم تهویه اتوماتیک چهارکاناله، پرده های برقی عقب، سیستم صوتی و تصویری مستقل در جلو و عقب خودرو، سیستم پیشگیری از تصادف، دوربین دید در شب، دوربین های ۳۶۰ درجه، تنظیم ارتفاع هوشمند خودرو، تنظیم سیستم تعلیق و نرمی خودرو به صورت اتوماتیک و دستی و… در XJ فول وجود دارد. قوی ترین مدل این خودرو به موتور پنج لیتری توربو هشت سیلندر مجهز است که با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتون متر گشتاور شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۹ ثانیه ثبت می کند و سرعت آن در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود می شود.

قیمت XJ فول با موتور دو لیتری ۲۳۷ اسب بخاری، حدود ۳۲۰ هزار درهم است که در صورت ورود به بازار ایران، به احتمال زیاد قیمت بالای ۵۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد.

منبع: دنیای خودرو



نظرات

  • امیر امیر (8 شهریور 1396 ساعت 22:17)

    کوپش تو ایران پلاگ ملی می شه اگه سهمیه شاهد داشته باشی

  • محمد محمد (18 خرداد 1395 ساعت 14:13)

    واقعا یه نفر از مسیولین بیاد جواب بده که چرا فقط یه تعداد خاصی تو ایران بتونن از این ماشینا سوار شن.و من باصطلاح جون فقط باید نظاره گر باشم

    علی علی (19 خرداد 1395 ساعت 18:02)

    عزیزم تو خود انگلیس هم جووناشون سوار این چیزا نمی تونن بشن . شما خودشو ناراحت نکن

  • ali ali (17 خرداد 1395 ساعت 21:24)

    حداقل 100 میلیون بالاتر از این تخمین ها فروخته خواهند شد

  • BenignitY BenignitY (17 خرداد 1395 ساعت 17:44)

    بیا! اینا ماشین هایی رو نمیارن که عموم مردم بتونن بخرن! الان با قیمت های بالای 300تومن میخواد وارد شه که چی بشه؟! یه سری سوار شن ما نگا کنیم؟! تف تو شرفشون بابا

  • علی علی (17 خرداد 1395 ساعت 17:12)

    البته اگر هفته آخر مشمول تذکر قرار نگیره و برگشت نخورن خوبه