1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی خودروهای جدید هیوندای در ایران توسط آسان موتور

معرفی خودروهای جدید هیوندای در ایران توسط آسان موتور

30 اردیبهشت 1393
  • 1

آسان موتور نماینده هیوندای رسما از فرزندان اروپایی جدیدش برای بازار ایران رونمایی کرد . مهمانان تازه‌وارد با نام i40 شناخته می شوند و مدتی است نام و شرایط فروششان در سامانه فروش اینترنتی آسان موتور جلب توجه می‌کند . در این مراسم با شکوه که در حضور جمع کثیری از نمایندگان آسان‌موتور در سراسر ایران و اصحاب رسانه برگزار شد ؛ پس از سخنرانی محمد گرامی ؛ قائم مقام خودرویی گروه GBG کارشناسان آسان‌موتور معرفی کاملی از این خودرو را به مهمانان ارائه کردند که در آن نکات حائز اهمیتی به چشم می خورد .

خودرو ها پشت پرده‌های سفید منتظر بودند تا پس از دو ماه انتظار سرانجام چهره اروپایی شان که در مرکز تحقیقات هیوندای در روسلزهایم آلمان توسط طراح مطرح توماس برکل ( خالق ب ام و سری 3 و 6 نسل قبل) شکل گرفته بود را به مهمانان این مراسم نشان دهند . بر اساس زمان بندی با تاریک شدن هوا نوار قوسی LED چراغ‌های جلو از پشت پرده نمایان شدند و این نکته را به وضوح بیان کردند که قرار نیست مانند برادران قدیمی شان در ایران یک خودرو تمام آسیایی باشند .


تصاویر هیوندای I40

هیوندای I40 شاید در ظاهر برادر اروپایی سوناتا باشد اما در مواجهه با آن مطمئنا متوجه اختلافات بیش تری خواهید شد . پیشرانه این خودرو از سری NU هیوندای است که برای اولین بار از نوع Gdi یعنی پربازده‌ترین سری پیشرانه های هیوندای در سراسر جهان انتخاب شده و توانایی تولید حداکثر قدرت 177 اسب بخار را داراست که در برابر پیشرانه 2.4 لیتری هیوندای سوناتا حدود 2 اسب بخار قدرت بیش‌تر تولید می‌کند . این خودرو در دو نوع استیشن‌واگن با کد SW و همچنین سدان قرار است به بازار ایران قدم بگذارد . i40 با توجه به این مشخصات فنی مطمئنا در ظاهر رقیبی درون سازمانی برای سوناتا به نظر می رسد اما در حقیقت این خودرو را می‌توان به نوعی یک آزرا یا جنسیس ارزان‌تر در مقیاس کوچک‌تر در نظر گرفت که با امکانات لوکس و متفاوتی قرار است به بازار عرضه شود . از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به طراحی متفاوت و ایمن بدنه با کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه EuroNCAP اشاره کرد . i40 همچنین ضمن بهره گیری از سیستم کنترل الکترونیکمی پایداری ESP و ترمز ضد قفل ABS به ترمز کمکی BAS و سیستم کمکی کنترل حرکت در سربالایی مجهز است که در نتیجه قدرت ترمز گیری از سرعت 100 به صفر کیلومتر را در این خودرو به مراتب بهتر از سوناتا می‌کند به‌گونه‌ای که مسافت مورد نیاز برای توقف در این خودرو حدود 10 متر کمتر از سوناتا و حدود 36 متر ارزیابی شده است .

این خودرو همچنین به سیستم گرم‌کن صندلی های جلو و عقب ، تنظیم صندلی راننده در 10 حالت ، گرم‌کن فرمان ، سیستم ضد یخ برف پاک کن و صندوق با فضای بار 525 لیتری مجهز است . فضای بار در مدل استیشن نیز 553 لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب قابلیت افزایش تا 1719 لیتر را نیز دارد که رقمی در حدود شاسی بلند های بازار است . مصرف هیوندای i40 مدل استیشن و سدان در شهر 10.4 لیتر در 100 کیلومتر و در جاده 5.9 لیتر در 100 کیلومتر است . مصرف این دو خودرو در سیکل ترکیبی عدد 7.5 لیتر را نشان می دهد که به مراتب برتر از مدل سوناتا است . شتاب این خودرو نیز عدد 10.5 ثانیه را نشان می دهد .

آسان موتور هم اکنون هر دو مدل سدان و استیشن این خودرو را برای فروش روی وب سایت خود قرار داده است . قیمت نقدی مدل های استیشن و سدان به ترتیب با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 174 و 166.5 میلیون تومان است و به صورت تحویل فوری 30 روزه ، 60 یا 90 روزه و 120 روزه با سود مشارکت به مشتریان عرضه می شود .

نویسنده : امیرحسین برخورداری




نظرات

  • صالح انصاری صالح انصاری (6 مرداد 1393 ساعت 13:15)

    چرا اینجا پس نمی اد؟