1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هیوندای i40، تازه واردی از کره

هیوندای i40، تازه واردی از کره

21 اسفند 1392
  • 1

به تازگی شرکت آسان موتور نماینده انحصاری محصولات هیوندای کره جنوبی شروع به ثبت نام محصولی تازه نموده است ، و برای همین بر آن شدیم که این 2 محصول جدید را برای شما دوستان به صورت کامل معرفی نماییم .

طراحی هیوندای پس از مدتها دچار تحولی شگرف گردید و در نهایت شاهد تولد نسل های جدیدی از این کمپانی خوش نام کره ای بوده ایم و برای همین طراحی جدید ، زیبا ، شکیل و جوان پسندی را از این برند شاهد بوده ایم .

 هیوندای i40

 هیوندای i40

این خودرو در نمای جلو تلفیقی از هیوندای سوناتا و هیوندای النترا بوده ولی از نظر ابعاد بین این 2 محصول قرار گرفته و کمی به هیوندای النترا نزدیک می باشد و به همین دلیل موتورهای پر قدرت تری بر روی این محصول سوار می شوند . در نمای عقب نیز به مانند النترا طرحی قابل قبول داشته ولی بر خلاف النترا سقف و صندوق بار به خوبی با یکدیگر مرتبط شده اند و برای همین در نمای جانبی ، نمایی زیباتر از این خودرو را شاهد هستیم .

برای محصول استیشن کمی متفاوت بوده و این محصول دارای برش نهایی در عقب به خوبی بوده و برای همین نیز به راحتی و سادگی طراحی عقب آن بیشتر می توان عادت نمود ولی طراحی عقب مدل سدان ، ما را به یاد مدل های النترا و اکسنت خواهد انداخت .

در مورد واردات و فروش خودروهای استیشن در ایران ، سابقه خوبی وجود نداشته ولی بر خلاف ایران ، در اروپا همیشه خودروهای پر فروش جز دسته های خودروهای استیشن و یا هاچ بک بوده اند ، زیرا یا جاداری برای مصرف کننده اهمیت بالایی داشته و یا چالاکی و چابکی به همراه فضای پارک کمتر خودرو .

 هیوندای i40

 هیوندای i40

در مورد اینکه شرکت آسان موتور چه برنامه هایی را برای فروش بهتر مدل استیشن در نظر گرفته است ، قضاوتی نداشته و منتظر ورود و استقبال آن خواهیم ماند ، اما امیدواریم شرکت های وارد کننده و یا تولید کننده در ایران کمی بیشتر تبلیغات و عرضه محصولات خویش را بر روی مدل های استیشن قرار بدهند ، زیرا این خودروها دارای فضای بار بیشتر و بهتر ، جاداری و طراحی بهتر در عقب و همچنین خودرویی بوده که مناسب یک خانواده می باشند ، به نحوی که همیشه محصولات استیشن در رقابت با محصولات سدان ( صندوق دار ) برای یک خانواده ، انتخاب بهتری بوده و همیشه خودروهای خانوادگی به استیشن ها و یا خودروهای مینی ون اطلاق گردیده است که از نظر مصرف سوخت و از نظر فضای بار و فضای سرنشینان تنها خودروهای شاسی بلند توان رقابت با این محصولات را دارند .

در مورد تجهیزات و امکانات این خودرو ها ، دارای تجهیزات ایمنی شامل 9 ایربگ در 6 نقطه ، سیستم چرخ خودکار نور چراغها در پیچ جاده ، سیستم سنسور پارک عقب ، سیستم ESC ، ABS ، EBD ، LKAS بوده و از این نظر هم خودروی سدان و هم خودروی استیشن دارای ایمنی مناسبی می باشند .

این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بوده ( تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل چند گانه سفارشی بوده ) و هم چنین برای سرنشینان عقب نیز کانال تهویه در نظر گرفته شده است .

موتور هر دو این خودروها ، یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت بوده و دارای توان خروجی معادل 177 اسب بخار در 6500 دور بر دقیقه می باشد و همچنین گشتاور 217 نیوتن متر در دور موتور 4700 دور بر دقیقه در اختیار شما قرار می دهد .

شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برای خودروهای استیشن و سدان به ترتیب ، 9.7 ثانیه و 9.5 ثانیه می باشد و همچنین به ترتیب حداکثر سرعت 210 و 212 کیلومتر بر ساعت از این خودروها اعلام گردیده است .

 هیوندای i40

 هیوندای i40

مصرف سوخت این خودروها در شهر ، جاده و ترکیبی برای خودروی استیشن 9 ، 5.6 و 6.8 اعلام شده است و به همین ترتیب مصرف سوخت برای مدل سدان 9 ، 5.6 و 6.8 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است .

در آخر این مطلب باید به این مهم اشاره داشت که کیفیت مناسب هیوندای باعث فروش مناسب این برند در ایران گردیده است و باید دید بازار ایران از این 2 مدل چگونه استقبال خواهد نمود .



نظرات

  •  (22 اسفند 1392 ساعت 05:14)

    ای خدا آیا اون روز می رسه ما هم یک روز پشت رل این ماشین بشینیم!