,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


تجربه اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
20,854 بازدید
2 دیدگاه
0
1

اولین نسل از هیوندای جنسیس، در ظاهر یکی از بهترین خودروهای لوکس چهار در بود؛ ولی وقتی پای کیفیت و دینامیک خودرو به میان می‌آمد، این مدل در مقایسه با رقیبان حرفی برای گفتن نداشت. همکاری با لوتوس، شرکتی که یکی از بهترین تکنولوژی‌های هندلینگ را در اختیار دارد، یکی از مهمترین نیازهای هیوندای بود؛ چرا که می‌خواست از عنوان «بدترین کنترل رانندگی در بین خودروهای لوکس متوسط» فاصله بگیرد. می‌توان گفت که این همکاری، نتیجه داده است.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

از زمان آغاز همکاری لوتوس با هیوندای که مصادف با می ۲۰۱۳ میلادی است، مت بکر، سرمهندس لوتوس و فرزند راجر بکر، کسی که در ساخت لوتوس الیز و اوورا نقش داشته، از طرف لوتوس به عنوان کارشناس وارد شده است. بکر با کمک به مهندسان هیوندای، بهینه‌سازی‌هایی را در زمینه میله های ضد غلطش، نسبت استهلاک انرژی از سطح و سختی کمک‌فنرها انجام داد و وزن خاصی به سیستم گیربکس، جاگذاری موتور و واسنجی سیستم فرمان الکترونیکی اضافه کرد.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

لوتوس تنها به راهنمایی مهندسان هیوندای اکتفا نکرد و بکر به همراه یک مهندس دوم از لوتوس، پنج مهندس به تیم تولید اضافه کردند که افراد مسئول شاسی‌های کیا و هیوندای در آمریکا بودند.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

سیستم تعلیق مطیع و آرام نتیجه‌ی سختی بیشتر ساختار خودرو بود. بیش از نیمی از بدنه‌ی جنسیس جدید از فولاد با مقاومت بالا تشکیل شده است. در زیر کاپوت، یک محفظه کامل آلومینیومی و سخت برای موتور خودرو در نظر گرفته شده است که هیوندای به جای ۲۲ قطعه فولادی، به ۲ قطعه برای آن نیاز خواهد داشت.

این خودرو، چه محصولی از کره باشد، یا هیوندای امریکا یا لوتوس، نتیجه‌ی نهایی به هیچ‌وجه شبیه خودروهای هیوندای ساخته‌شده تاکنون نیست. جنسیس در پیچ‌ها، حالتی آرام و متین دارد و به راحتی از آن‌ها گذر می‌کند. چرخ‌های خودرو، نه سنگین هستند و نه وزن‌شان کم است؛ و مطابقت زیادی با شخصیت خودرو ایجاد می‌کنند. در مسیرهای ناهموار و آسفالت‌های معیوب، استهلاک انرژی به خوبی صورت می‌گیرد و کنترل بدنه بسیار مناسب است.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

در حالت اسپورت، سیستم گیربکس شیفت دنده‌ها را دیرتر انجام می‌دهد و دنده‌های پایین‌تر را بیشتر حفظ می‌کند. این به معنای آن است که هیچکدام از مهندسان و مدیران هیوندای از جنسیس جدید به عنوان یک «سدان اسپورت» یاد نخواهند کرد. این مدل، به هیچ‌وجه یک مدل اسپورت نیست. در این مدل، سواری و کنترل بهتری برای خودرو ایجاد شده تا بتواند در این محدوده قیمت از اتومبیل‌های لوکس، حرفی برای گفتن داشته باشد. با ورود جنسیس جدید هیوندای، مدل‌هایی مانند لکسس GS، بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E احساس خطر خواهند کرد.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

دو نوع موتور ارائه شده برای جنسیس جدید، شامل موتور ۳/۸ لیتری V6 و ۵ لیتری V8، هر دو نسبت به سال قبل قدرت کمتری تولید می‌کنند. هدف هیوندای در مدل جدید جنسیس، بیشتر از‌ آن که عملکرد بالا بوده باشد، بهبود رانندگی و سواری خودرو بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که طرز فکر حاکم بر هیوندای در تولید خودرو اندکی تغییر کرده است.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

موتور V6 با قدرت ۳۱۱ اسب‌بخار برای پیشرانه جنسیس ۲ تُنی، سر و صدای به مراتب بیشتری نسبت به V8 دارد. البته استفاده از موتور V8 با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار باعث خواهد شد که شتاب جنسیس حدوداً به اندازه یک ثانیه بهبود یابد و در زمانی کمی بیشتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حجم ۵ لیتری موتور V8 بیش از آن که به عملکرد ارتباط داشته باشد، به لوکس بودن خودرو برمیگردد. با این حال، وقتی رقبای آلمانی همه به سمت استفاده از موتورهای توربو رفته‌اند، پیشرانه‌های تنفس طبیعی هیوندای نمی‌تواند رقابت خوبی با آنها داشته باشد.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

هر کدام از موتورها در جنسیس ۲۰۱۵ استفاده شوند، درون کابین، فضا آرام و دلپذیر است. ساختار بدنی و طراحی محل قرار گیری موتور به گونه‌ای که سر و صداهای ناشی از انژکتور، سوپاپ‌ها و همین‌طور باد، تایرها و نویز جاده به کمترین حدّ خود می‌رسند و شرایط آرام کابین را بر هم نمی‌زنند.

تمام مدل‌ها از سیستم گیربکس بهینه‌شده ۸ دنده اتوماتیک هیوندای استفاده می‌کنند که در مدل جنسیس قبلی نیز استفاده شده بود. در اینجا نیز جنبه لوکس اتومبیل بر ویژگی‌های اسپورت ترجیح داده شده است. تغییر دنده‌ها به آرامی و با زمان‌بندی خوب انجام می‌گیرد، ولی در شیفت پایین دنده دوتایی و رفتن به دنده بالا‌تر در حالت تخت‌گاز نسبتاً کُند است.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

تکنولوژی‌های کابین جنسیس قابل‌مقایسه با آئودی و آخرین مدل‌های مرسدس‌ نیست؛ ولی در عین‌حال، نسبت به مدل قبل پیشرفت‌های خوبی داشته است. داشبورد، مجموعه ابزارهای کاربرد و پنل درها همگی از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند و احساس خوشایندی را منتقل می‌کنند. قیمت جنسیس ۲۰۱۵ از ۳۸۹۵۰ دلار برای مدل‌های با موتور ۶ سیلندر و ۵۲۴۵۰ دلار برای مدل‌های V8 شروع می‌شود. امکانات استاندارد هیوندای، همان امکاناتی هستند که از یک اتومبیل لوکس انتظار می‌رود؛ امکاناتی نظیر رادیوی ماهواره‌ای، سیستم راهبری، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، صندلی راننده مجهز به گرم‌کن و قابلیت تنظیم در ۱۲ جهت. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک جدید هیونداری به عنوان یک آپشن‌ ۲۵۰۰ دلاری برای مدل‌های V6 در دسترس خواهد بود. هیوندای پکیج‌های محدودی را برای جنسیس خود درنظر گرفته است. در بسته Signature، امکاناتی مانند سقف آفتابگیر پانوراما، چراغ‌های HID، چرخ فرمان زاویه‌دار و تلسکوپی، مونیتورینگ نقاط کور راننده و سیستم استریوی لکسیکون با ۱۴ اسپیکر به جنسیس اضافه می‌شود. بسته Tech نیز، شامل سیستم کمک به حرکت بین خطوط، سیستم کمترل حرکت انطباقی، دستیار پارکینگ جلو و عقب، دوخت زیبای چرم و یک صفحه نمایش ۷ اینچی برای شمارنده‌ها در جلوی راننده است. مدل‌های ۸ سیلندر جنسیس به صورت استاندارد با بسته‌های سیگنچر و تک عرضه می‌شوند. امّا پکیج Ultimate که شامل امکاناتی چون سیستم کنترل هوای دوگانه و صفحه نمایش ۹/۲ اینچی اچ دی برای سیستم راهبری است، در این مدل نیز به صورت آپشن ارائه می‌شود.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

مشخصات :

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل‌های پایه:

V-6 RWD با قیمت: ۳۸۹۵۰ دلار.
V-6 AWD با قیمت: ۴۱۴۵۰ دلار.
V-8 RWD با قیمت: ۵۲۴۵۰ دلار.

  • نوع موتور DOHC 24-valve ۳/۸ لیتری V6 و ۳۱۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۹۷ نیوتن‌متر، DOHC 32-valve ۵ لیتری V8 و ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل‌ شیفتر.

ابعاد :

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۳/۰۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۸متر.
  • وزن کلی: ۱۹۰۵ یا 2087 کیلوگرم.

تست‌های سرعت (تخمینی) :

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۲ و ۶/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۸ و ۱۴/۶ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۴۱/۴ و ۲۰۹/۲۱ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت :

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا :

  • با موتور V6 : ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • با موتور V8 : ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۳/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

اولین رانندگی با هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵

منبع خبر : پدال

دیدگاه ها

مرتب سازی بر اساس
نمایش
  • files_users_PhotoFunia-f69ea_o1231[21442f18e34a019274715f8a9f961cd0].jpg

    تنبور پاسخ

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    0
    12
    عالیه فقط کاش روی جلو پنجره بیشتر کار می کردند
  • files_users_661814IMG_20131215_174539[21442f18e34a019274715f8a9f961cd0].jpg

    سعید بنگ پاسخ

    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
    0
    0
    به نظر من که خیلی خوب هس ولی خب باز یه سری مشکلات داره...من یه مدت نسل قبلی این ماشین رو روندم مقابل رقبا خیلی کم میاره ولی فک کنم که این مشکلات رو هم رفع کنن.