1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. مونتاژ جیلی GC6 در ایران توسط بم خودرو

مونتاژ جیلی GC6 در ایران توسط بم خودرو

26 مهر 1394
  • 0

 مونتاژ جیلی GC6 در ایران توسط بم خودرو

بم خودرو از مونتاژ جیلی GC6 برای رقابت با تندر 90 خبر دادروز گذشته شرکت بم خودرو که چند سالی از فعالیت خارج شده بود در نمایشگاه تبریز از سدان اقتصادی جیلی GC6 پرده برداری کرد، خودرویی که قرار است با قدرت 108 اسب بخار و موتوری 1.5 لیتری در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه شود و با ورودی به طیف قیمتی 30 تا 50 میلیون تومان، سهمی از بازار خودروهای تولید داخل را از آن خود کند.

رضا ظروفیان، مدیر بازاریابی این شرکت در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه خودرو تبریز درباره بازگشت این شرکت به عرصه رقابت در صنعت خودرو گفت: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای تولید این خودرو از گذشته انجام شده بود که به دلایلی با تاخیر مواجه شد، اما هم‌اکنون با توجه با سیاست‌های شرکت جیلی اولین گام در تولید محصولات این شرکت با تولید دو مدل دنده‌ای و اتومات از خودرو GC6 برداشته شد.

وی با بیان اینکه این خودرو برای شهرهای پرجمعیت بسیار متناسب است گفت: این خودرو در مدل اتوماتیک با 108 اسب بخار قدرت و مصرف ترکیبی 6.5 می‌تواند برای استفاده شهری بسیار مفید باشد. ظروفیان در ادامه نیز با اشاره باکیفیت بالای قطعات این خودرو نیز تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای عرضه این خودرو به‌گونه‌ای انجام شده است که در ماه‌های پایانی سال و با پلاک مدل 95 تحویل متقاضیان شود.

وی همچنین با اشاره به قیمت بین 40 تا 50 برای مدل اتومات و بین 30 تا 40 برای مدل دستی این خودرو نیز گفت: شک نداشته باشید قیمت این خودرو بسیار رقابتی خواهد بود. مدیر بازاریابی خودروسازان بم نیز به تولید خودرو لوکس GC9 به‌عنوان برنامه بعدی این شرکت برای تولید محصولات جیلی اشاره کرد.

در پی این حرکت باید منتظر سرنوشت شرکت جیلیران بود که پیشتر واردات خودروهای جیلی به کشورمان را بر عهده داشت، اما جیلی GC6 از نظر مشخصات فنی با خودروهایی چون MVM 315 ، برلیانس H330، پژو 206 و رانا، تندر 90 و طبیعتا خانواده سمند و پژو 405 در یک سطح قرار می گیرد و از این رو به استراتژیک ترین بخش بازار وارد خواهد شد. شکی نیست که GC6 از نظر طراحی بدنه و فضای کابین از تندر 90 جذاب تر به نظر می رسد و در صورت ارائه گیربکس مناسب ، فنربندی نرم و ایمنی قابل قبول به واسطه خوشنامی نسبی جیلی در بازار داخلی، شانس قابل توجهی برای محبوبیت در بازار بیش از حد خسته کننده خودروهای 30 تا 50 میلیون تومانی دارد.

گفتنی است این خودرو هم اکنون در کشور امارات با قیمت 29.000 درهم به فروش میرسد .



نظرات