1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. فراری کالیفرنیا T، اسب تازه نفس فراری

فراری کالیفرنیا T، اسب تازه نفس فراری

30 بهمن 1392
  • 0

فراری به تازگی از نسل دوم فراری کالیفرنیا رونمایی کرده و آن را نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر پیشرانه نیز آنرا ارتقا داده است.

فراری کالیفرنیا T به یک پیشرانه 8 سیلندر به حجم 3.8 لیتر مجهز شده که روی آن توربوشارژ نیز گردیده است ( جالب است بدانید که حرف T اول کلمه Turbo است که در آخر اسم کالیفرنیا آمده است ) .

این پیشرانه از نظر حجم و اندازه بسیار شبیه پیشرانه مازراتی کواتروپورته است اما باید گفت که توان تولیدی موتور فراری بیشتر است و می‌تواند 522 اسب‌بخار در 7500 دور در دقیقه و 755 نیوتن‌متر در تنها 4750 دور در دقیقه تولید کند . با این توان اصلا جای تعجب ندارد که کالیفرنیا T می‌تواند در 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و سرعت خویش را می تواند تا 316 کیلومتر در ساعت نیز در صورت نیاز راننده افزایش بدهد .

فراری کالیفرنیا T دقیقا 4570 میلیمتر طول ، 1910 میلیمتر عرض و 1322 میلیمتر ارتفاع دارد . کالیفرنیا T وزنی برابر 1625 کیلوگرم دارد که به نسبت 47 به 53 درصد در عقب و جلوی خودرو تقسیم شده‌اند. تعداد ظرفیت سرنشینان این خودرو 2+2 بوده و شاید اگر کمی سخت گیری را کنار بگذارید 4 نفر بتوانند از لذت سواری این خودرو بهره مند شوند .

اگر بخواهیم بیشتر در مورد این خودرو بگوییم ، باید گفت که جعبه دنده آن دو کلاچه بوده و ترمزهای آن از ساخت شرکت برمبو بوده و همچنین کفش هایی از جنس Bridgestone را در اختیار این خودرو قرار داده اند .

حال با معرفی شدن محصول جدید کروک از سوی فراری ، طبق معمول باید منتظر جواب حریف سرسخت آن یعنی لامبورگینی باشیم و ببینیم چه خودرویی را برای مقابله با این کروک پرقدرت ، به نمایش خواهد گذاشت .

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T



نظرات