رونمایی از کاکتوس سیتروئن در نمایشگاه پاریس | اخبار خودرو ,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


رونمایی از کاکتوس سیتروئن در نمایشگاه پاریس

۰۲ مهر ۱۳۹۳
9,596 بازدید
14 دیدگاه
0
0

جدیدترین محصول سیتروئن که به زودی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی می‌شود، یک نسخه از مدل C4 کاکتوس است که از پیشرانه هیبرید هوای این شرکت استفاده می‌کند. این همان پیشرانه ایست که قبلاً در محصول دیگر شرکت پژو یعنی 308 مورد استفاده قرار گرفته بود.

استفاده از مخزن هوای فشرده به عنوان نیروی کمکی، باعث شده تا مصرف سوخت این خودرو به 1.99 لیتر در هر صد کیلومتر برسد. رقم حیرت‌آوری که برای یک خودروی تولیدی غیر الکتریکی سابقه ندارد.

سیتروئن C4 کاکتوس با طراحی آئرودینامیک خود به بهره‌وری بهتر مصرف سوخت کمک می‌کند. معماری خودرو همانند یک قطره آب می‌ماند و قسمت گرد و صیقلی جلوی خودرو، دامنه‌های جانبی، استفاده از دوربین بجای آینه، دیفیوزر و منتشر کننده هوای پشت و لبه زیر سپر و سه اسلاید متغیر روی سپر جلو، همگی به صورت فعال به جریان سریع و بدون اغتشاش هوا از روی بدنه کمک می‌کنند. سیتروئن ادعا می‌کند که با استفاده از این بخش‌های متغیر فعال، توانسته آئرودینامیک خودرو را 20 درصد بهبود دهد.

علاوه بر توجه به آئرودینامیک، وزن نیز تأثیر مستقیمی روی مصرف سوخت دارد. با کاهش 100 کیلوگرمی جرم خودرو با یک رژیم لاغری از طریق استفاده از کامپوزیتهای پیشرفته و حتی فیبر کربن در کف خودرو، سیستم تعلیق، درب‌ها، سقف، صندلی‌های عقب، درب عقب، پانل‌های جانبی و گلگیرها، وزن نهایی خودرو به 865 کیلوگرم محدود می‌گردد. برای تأمین ایمنی کابین از ورق‌های فولاد با مقاومت و کشش بالا استفاده شده است. آلومینیوم نیز برای جذب ضربه در قسمت‌های مختلف مورد استفاده بوده است. سیتروئن روی کاهش وزن، دقت وسواس گونه ای به خرج داده و حتی لوله اگزوز را نیز از ورق‌های نازک‌تری ساخته و بجای شیشه در سقف پانوراما از پلی کربنات نازک استفاده کرده است.

برای حرکت دادن چنین خودرویی نیاز به موتورهای بسیار پرقدرت نیست. سیتروئن از یک موتور سه سیلندر سری "PureTech" بنزینی استفاده کرده است. اما نکته جالب در نیروی کمکی این پیشرانه می‌باشد. در حالی که در موتورهای هیبریدی معمولاً از یک موتور الکتریکی و مجموعه باتری‌ها استفاده می‌شود، در سیتروئن C4 کاکتوس از مخزن هوای فشرده استفاده شده است. این سیستم در زمان مورد نیاز با استفاده از هوای فشرده به کمک موتور بنزینی می‌آید و در زمان‌های دیگر مخزن را با هوا پر می‌کند. بدین ترتیب، محصولی ارزان‌تر از خودروهای هیبریدی را شاهد خواهیم بود که از پیچیدگی آن‌ها نیز در امان مانده است. مصرف سوخت این خودروی سبک‌وزن، حتی فولکس واگن گران‌قیمت XL1 را نیز به چالش می‌کشد.

پیشرانه C4 کاکتوس ایرفلو، بهترین بخش آن می‌باشد و با توجه به راهکاری که گروه پژو-سیتروئن برگزیده است، احتمال تجاری شدن زودهنگام و ورود آن به بازار نیز وجود دارد.

سیتروئن c4 -نمای کلی

سیتروئن c4  -نمای جلو

سیتروئن c4  - نمای سمت راست

سیتروئن c4  -نمای عقب

سیتروئن c4  - نمای بالا

سیتروئن c4-نمای بدنه عقب

سیتروئن c4 -سانروف

سیتروئن c4-آینه بغل

سیتروئن c4- اسکلت

سیتروئن c4-موتور

منبع خبر : /blog.caranddriver.com

دیدگاه ها

مرتب سازی بر اساس
نمایش
  • files_users_413861batman_20-wallpaper-5120x3200[21442f18e34a019274715f8a9f961cd0].jpg

    عبدالرضا رضا پاسخ

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    0
    6
    نوع پیشرانش هیبرید هواست و همین امر باعث شده که مصرف سوخت این سیتروئن زیبا به رقم حیرت آور 1.99 لیتر در هر صد کیلومتر برسد.
  • سجاد قرقی پاسخ

    ۰۴ مهر ۱۳۹۳
    0
    6
    این ماشین با این وزن کمش (865 کیلوگرم) که از دسته خودرو های شاسی بلند هست چپ نمیکنه؟
  • دیستور پاسخ

    ۰۳ مهر ۱۳۹۳
    1
    1
    امیدوارم با این تغیرات به کیفیتش لطمه نزده باشن مثل پراید حلبی پنیری --- ولی تکنولوژیش قابل تحصینه افرین افرین باریکلا به فرانسه--- سیتروئن c5 new هم نرم ترین خودروی سال معرفی شد
  • ای بی اس پاسخ

    ۰۳ مهر ۱۳۹۳
    0
    5
    به پراید نمیرسه
  • عماد جون پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    0
    8
    دمش گرم......
  • سایوکان پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    2
    2
    جان!!!!!!!!؟....مثل اسباب بازیه.ولی باحاله.میشه اسمش رو گذاشت ماشین های اینده.
  • مازراتیوس پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    0
    4
    واقعاً مصرف سوخت خوبی داره. ولی چجوری با هوا کار میکنه؟
  • یوونتوس پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    3
    2
    نیسان جوک هم واسه طراحی چراغهاش همچین حرکتی کرده بود.
  • اریا رحمانی پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    1
    3
    حس شتاب داره
  • files_users_413861batman_20-wallpaper-5120x3200[21442f18e34a019274715f8a9f961cd0].jpg

    عبدالرضا رضا پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    2
    8
    از روبرو بدنه و چراغ های جلو شبیه به یک پاندای بانمک شده
  • files_users_PhotoFunia-f69ea_o1231[21442f18e34a019274715f8a9f961cd0].jpg

    تنبور پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    4
    11
    طراحیش از اصول جدید طراحی پیروی میکنه خوبه

    مجید دالتون

    ۰۹ مهر ۱۳۹۳
    0
    5
    اصول جدید طراحی را برای ما شرح بده شما که میدونیتت
  • برندآینده پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    3
    6
    راستی چی شد ؟ قرار بود پژو-سیتروئن با ایران همکاری کنه و ایران خودرو پژو های جدیدتر بزنه؟؟؟؟؟؟؟.

    تنبور

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    4
    13
    ایران که فعلا به چین چسبیده

    عبدالرضا رضا

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    2
    7
    دوست من فکر میکنم حالا حالاها این پروژه عملی نشه ولی ما هم دوست داریم زودتر عملی بشه.
  • میلادحسنی پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    0
    5
    عالیه...چقدر طراحیش زیباست
  • جوانلو پاسخ

    ۰۲ مهر ۱۳۹۳
    1
    4
    یه جورایی شبیه ماشین فضایی می مونه. طراحی خاص و منحصر به فردی داره.