1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جیپ چینی در بازار ایران

جیپ چینی در بازار ایران

18 فروردین 1394
  • 2

زمستان سال 92 بود که دیار خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان از نمونه روباز بایک بی جی 40 / BAIC BJ40 به عنوان محصولی نمایشی (در مرحله نظر سنجی برای واردات) رونمایی کرد، حال پس از گذشت بیش از یک سال نمونه هایی از این خودرو در مرحله آزمایش فنی در سطح شهر تهران دیده شده اند.

دیار خودرو پیشتر در زمینه عرضه بایک سابرینا و بایک سنوا بسیار عجیب و نسبتا منفعل عمل کرده و بنابراین نمی توان بر روی عرضه حساب شده و گسترده بی جی 40 در بازار داخلی نیز زیاد حساب باز کرد اما با توجه به کلاس کاربری متفاوت این خودرو و عدم عرضه محصولات جیپ (یا مشابه آن ها) برای سالیان سال در ایران، می توان گفت که بایک BJ40 در صورت قیمت گذاری مناسب می تواند با استقبال خوب بازار مواجه شود.

البته در شرایط فعلی که بازار خودروهای زیر 120 میلیون تومان از شبه SUV ها و کراس اور های تک دیفرانسیل چینی اشباع شده است، مسلما نمونه چینی شده جیپ با وزن زیاد و قدرت تنها 142 اسب بخار نمی تواند حتی با وجود سامانه انتقال نیرو به دو دیفرانسیل نیز گزینه چندان هیجان انگیزی قلمداد شود اما به هرحال پر واضح است که چنین خودرویی از نظر قابلیت های آفرود در مسیر های خارج شهری و جلب توجه در خیابان های شهر، می تواند یک سر و گردن بالاتر از رقیبان هم قیمت خود ظاهر شود.

ظاهرا قابلیت جداسازی بخش انتهایی سقف وجود دارد و خروجی اگزوز های دوگانه در مدل آزمایش شده با نمونه رونمایی شده در نمایشگاه اصفهان متفاوت است . طبق اخبار شنیده شده قیمت این خودرو در حدود 100 میلیون تومان می باشد .

 جیپ چینی در بازار ایران

 جیپ چینی در بازار ایران

 جیپ چینی در بازار ایران

منبع دنده 6


نظرات

  • محمد پاینده محمد پاینده (8 اردیبهشت 1394 ساعت 17:01)

    چین خیلی دیر تر ازما شروع کرد به تولید خودرو ولی مثل یه موشک داره پیش میره . من فکر میکنم بازار آینده دنیا دست چینیا باشه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 فروردین 1394 ساعت 22:09)

    142 اسب بخار ارزش خرید نداره