1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بررسی کوسه خشمگین شورولت، کوروت Z06

بررسی کوسه خشمگین شورولت، کوروت Z06

4 آذر 1393
  • 8

چند سال پیش در بحبوحه ورشکستگی جنرال موتورز، صحبت از کنار گذاردن کوروت بود. خودروی اسپرتی که هزینه‌های بالایی داشت و در برابر رقبایی نظیر وایپر و خودروهای اسپرت ریز و درشت دیگر، تحت فشار بود. اما شانس با کوروت یار بود و پروژه نسل هفت آن یعنی C7 متوقف نشد. حالا این خودرو وارد بازار شده و نه تنها تحسین منتقدین را برانگیخته است بلکه حتی به عنوان خودروی سال 2014 توسط تعدادی از سایت‌ها و مجلات معتبر خودرویی نیز انتخاب شده است. اما شورولت کورت علاوه بر مدل پایه استینگری، یک مدل هیجان‌انگیز دیگر نیز دارد. Z06 با یک پیشرانه بسیار پرقدرت و عملکردی اسپرت تر و البته ظاهری خشن، ترسناک و در عین حال با وقار. کوروت Z06 در دو سبک بدنه کوپه و کانورتیبل ارائه می‌شود.

شورولت کوروت-نمای کلی

شورولت کوروت-نمای کلی

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور هشت سیلندر با حجم 6162 سی سی قرار گرفته که قادر است 650 اسب بخار قدرت در دور موتور 6400 و 650 پوند فوت گشتاور در دور موتور 3600 فراهم سازد. این موتور با بلوک و سر سیلندر آلومینیومی از تزریق مستقیم سوخت و سیستم پرخوران سوپرشارژر الکتریکی استفاده می‌نماید.

برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز به تعویض دستی از طریق شیفتر های روی فرمان استفاده می‌شود که نیر را طبق معمول به چرخهای عقب گسیل می‌کند. البته یک گیربکس هفت سرعته دستی نیز برای این خودرو قابل انتخاب است.

سه سطح تریم، ده‌ها گزینه آپشن، سه پکیج جداگانه آئرودینامیکی و دو نوع گیربکس برای این خودرو قابل انتخاب می‌باشند. پکیج mega Z07 پرفورمنس شامل ترمزهای کربن سرامیک، قطعات آئرودینامیکی بدنه از جنس فیبر کربن، سیستم تعلیق تقویت شده و تایرهای مشیلن سوپر پایلوت Cup 2 تابستانی می‌شود. این همان نسخه مورد آزمون است که در تصاویر نیز می‌بینید. شورلت انتظار دارد که 70 درصد خریداران Z06 از این مدل سفارش دهند.

گیربکس خودکار مورد استفاده عملکرد نرم و بدون وقفه ای دارد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر این خودرو تنها 3 ثانیه می‌باشد که بهتر از بزرگانی چون لامبورگینی اوراکان و فراری 458 است. در 6.8 ثانیه هم به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت یک چهارم مایل یا 400 متر را نیز در 11.1 ثانیه طی می‌کند که در پایان این مسافت سرعت آن به 204 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب g قابل تحمل این خودرو هم 1.19 می‌باشد که رقم قابل توجهی است. ترمز گیری نیز از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل نیاز به 39 متر مسافت دارد. نهایت سرعت اندازه گیری شده در این تست 298 کیلومتر بر ساعت بود.

شورولت کوروت-نمای موتور

شورولت کوروت-نمای کلی

شورولت کوروت-نمای عقب

شورولت کوروت-نمای جلو

شورولت کوروت-نمای بدنه

شورولت کوروت-نمای چرخ عقب

شورولت کوروت-نمای چراغ عقب

کوروت Z06 وزنی معادل 1610 کیلوگرم دارد. ارتفاع آن 123 سانتی‌متر است و طولی به درازای 4.49 متر دارد. فاصله بین دو محور آن نیز 25 سانتی‌متر کشیده‌تر از یک پورشه 911 است. با این وجود در اینجا هم تنها جا برای دو سرنشین وجود دارد.

صدای اگزوز Z06 بسیار بلند و خشمگین است. این موضوع باعث شده که واردات آن به کره جنوبی ممنوع شود. دیدن چهار خروجی اگزوز غول‌پیکر که همانند شیپور به اجرای سمفونی می‌پردازند نیز جالب است.

خوشبختانه برای چنین خودروی پر قدرت با موتور بزرگی، یک سیستم ویزه برای بهینه‌سازی مصرف سوخت بکار گرفته شده است. سیستم نوآورانه اکو باعث می‌شود تا زمانی که نیازی به همه قوای موتور نیست تعدادی از سیلندرها غیر فعال شوند و موتور به شکل یک پیشرانه چهار سیلندر درآید. بنابراین در این حالت مصرف سوخت نیز به 7.84 لیتر می‌رسد.

کوروت Z06 یک سوپر اسپرت واقعی است که یک گام رو به جلو برای تحقق ماشین رؤیای آمریکایی محسوب می‌شود. قیمت پایه این خودرو 79 هزار دلار و قیمت مدل تست 97 هزار دلار می‌باشد.

شورولت کوروت-نمای فرمان

شورولت کوروت-نمای دنده

شورولت کوروت-نمای داخل

شورولت کوروت-نمای داخل

شورولت کوروت-نمای داخل



نظرات

  • mj.king mj.king (6 آذر 1393 ساعت 10:24)

    عالیه...نسل جدید کروت جهش خوبی رو داشته و تونسته علاقمنداشو راضی کنه...البته نسل جدید دیگر آمریکایی ها مثل موستانگ...وایپر هم نسبت به نسل قبلشون تغییرات خوبی رو نشون دادن خودشونو بالا کشیدن

  • محمدماجد محمدماجد (5 آذر 1393 ساعت 21:02)

    والا من که تنها ارزومه ماشین این جوری داشته باشم

  • اسکالید اسکالید (5 آذر 1393 ساعت 20:51)

    شتاب g 1.19 !!!
    یواش یواش به شتاب g جنگده ها میرسن !!!
    عاشقشم میخوامش یه دونه باشه

  • سروش رفیعی سروش رفیعی (5 آذر 1393 ساعت 11:44)

    عجب هیولاییه. این ماشین با این قیمتش فوق العادست. سیستم تعلیق مغناطیسیش نه تنها هندلینگشو عالی کرده بلکه تو شهر هم سواری مناسبی براش فراهم کرده. در ضمن این کوتاه ترین خط ترمزییه که تا حالا شنیدم.

  • امیر ماشین باز امیر ماشین باز (4 آذر 1393 ساعت 16:22)

    شورلت با ساخت کورو ت نسل 7 یا همان c7 توانست دوباره خودی در بازار سوپر اسپرت ها نشان دهد این خودرو توانسته نطر بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو را به خود جلب کند

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (4 آذر 1393 ساعت 16:15)

    اگه برن جاده ها را درست کنند و بعد این ها را وارد کنند صد در صد با موفقیت مواجه میشن

  • مهدی صا مهدی صا (4 آذر 1393 ساعت 10:52)

    اقا ما دوست داریم ماشین امریکایی سوار شیم کیو باید ببینیم؟!!!

  • محمدماجد محمدماجد (4 آذر 1393 ساعت 07:49)

    ازدها وارد میکند واسش جالبتر بود